+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
Business man climbing on red graph arrow concept

Z gauče firmu nepostavíš

Ne, vlastně jinak… Z gauče velkou firmu nepostavíš. Dílčích úspěchů dnes může dosáhnout každý, kdo si pro sebe najde alespoň 2 hodiny denně, aby si mohl začít stavět svůj internetový projekt. Pokud ovšem chcete se svým projektem dosáhnout větších úspěchů, je nutné vyvarovat se současnému trendu.

Za hranicí obýváku

Neblahým trendem je, že i podnikatelé začínají mít poměrně zúžený úhel pohledu. Vnímám to velmi silně, protože jsem s nimi v každodenním kontaktu. Pryč jsou velké cíle a smělé plány. Málokdo dnes vymýšlí projekty, které by řešily nějakou velkou výzvu. Klíčem k úspěchu je dnes počet registrovaných lidí v aplikaci nebo specializovaná služba či e-shop pro specifickou cílovou skupinu.

A když už někdo postaví něco většího, tak jen převezme nějaký funkční koncept ze zahraničí a postaví podle něj vlastní vertikálu ve své zemi. Maximálně můžeme sledovat dílčí vylepšení. Odpověď na otázku “k čemu to vede” je nasnadě.

Nedostatek inovací

Důsledkem je nedostatek inovací. Nikdo už dnes nevidí dál než za hranice svého obýváku. Výkonnostní grafy sledujeme na hodiny a dny a projekty většího rozsahu, jejichž výstavba trvá i 20 let, jsou vidět stále méně.

A já to chápu. Vydělávat peníze snadno a rychle dnes opravdu jde, ale jaká je pak definice člověka, který se nepokusí vytvořit ze světa o chlup lepší místo? Právě tvůrčí síla je to, co nás dostalo od lidoopa s klacíkem až do luxusních letovisek a mrakodrapů tyčících se do nebes.

Dnes tato tvůrčí síla spí. Možná je to tím, že nejchytřejší mozky planety přemýšlejí, jak přimět ostatní lidi, aby více klikali na reklamu – místo aby pomáhali vyřešit opravdové lidské a společenské problémy.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*