+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
Schreibtisch vor vielen Diagrammen an Wand

XX triků jak na výdělečný web (2. část – udělátka)

V prvním díle jsme se podívali na základní rozvržení webu a jednotlivé prvky, které mohou při správném využití vydělávat mnohonásobně více. Dnes se podíváme na udělátka, která uživatelům pomohou k tomu, aby nakupovali více.

1) Automatické scrolly

Lidé jsou odjaktěživa líná hovada. Ano, také jsem. Proto na webu mám automatické scrolly. Co to znamená?

Uživatel, který na web přijde, vidí normálně záhlaví, menu a pod ním nějaké prvky na webu. Pak je důležité si uvědomit, za jakým účelem uživatel na konkrétní stránku přišel. Přišel na článek? Pak si chce číst. Přišel na prodejní stránku? Pak ho neodvádějte ze stránky a hned po načtení stránky posuňte uživatele na část webu, kterou chcete, aby si přečetl.

Navíc, lidé jsou hraví a mají rádi, když se web trochu hýbe a reaguje na ně. Automatické scrolly a kotvy na stránce v tom můžou pomoci.

2) Pop-upy

Ačkoliv si lidé neustále stěžují na pop-upy, drtivá většina vydělávajících webů je využívá. Výjimku tvoří projekty, kde je podmíněna registrace k využívání – tam už pop-upy nepotřebujete. A pokud chtějí lidé číst kvalitní články a dívat se na videa zdarma, tak by si už mohli uvědomovat, že to někdo musel vytvořit a čas se mu musí nějak zaplatit, což se bez reklamy (a tedy i pop-upů) zařídit nedá.

Podívejte se třeba na slevové servery. Který z nich funguje bez pop-upů?? Je to nula slevowebů, za to dám ruku do ohně.

Pop-up neuvěřitelně účinně směruje pozornost uživatele pouze na jeden bod – jednu aktivitu. To samozřejmě nese ovoce. Pokud je dobře nastavíte, pak pop-upy ani nijak nezvyšují míru opuštění webu.

Jaké jsou pop-upy?

  • s vyplněním e-mailu (formuláře),
  • pouze na proklik – kliknutí a odvedení na jinou stránku,
  • celé vrstvy webu (překryjí celý původní web).

Kdy a jak pop-up použít

Aby vám pop-up dobře sloužil a nenaštval moc lidí (ne vždy se to hned povede), je třeba ho dobře nastavit. Možnosti jsou:

  • exit pop-upy – zobrazí se po vyjetí myškou z plochy webu (doporučuji),
  • s časovou prodlevou (třeba po dvou minutách),
  • po scrollování na konec článku, nebo v jeho půlce,
  • jen na určité stránce,
  • jen pokud uživatel neudělá nějakou akci.

Efekty pop-upů

Velmi dobře funguje, pokud má pop-up nějaký efekt. Třeba se zatřese, zavrtí se v něm písmo nebo spadne ze záhlaví webu. Lidé jsou jako děti, tak je takové věci baví. Pokud nemáte dobrého ajťáka, tak může platit třeba za optinmonster.com (hodně efektů a designů s měsíční platbou od 9 dolarů), nebo si jednorázově nechat efekt nakódovat. Tak to řeším já, protože je to levnější – efekt se pak dá duplikovat donekonečna.

Podmínky pop-upů

Důležité je vyhnout se nepříjemným kombinacím na webu. Třeba že by se pop-up zobrazil uživateli na každé stránce znovu, nebo třeba hned po příchodu na web (uživatel ještě nemá důvěru). Třeba u exit pop-upu je důležité dát mu časovou prodlevu – zobrazí se jen lidem, kteří zůstali na webu déle než deset sekund a odcházejí.

Také pokud víte, že někdo vyplnil e-mail v jednom pop-upu, už mu nezobrazíte další. Pokud víte, že nakoupil (data z cookies), tak mu nedáte slevu na první nákup, ale dáte mu jinou nabídku atd.

Těch kombinací je hodně. Důležité je nezaleknout se práce a testovat. Všeobecné číslo říká, že pop-upy mají na svědomí až 70 % všech vyplněných e-mailů na internetu. A e-mail marketing stále drží prvenství v efektivitě propagace z pohledu návratnosti investice. Neměl bych to asi říkat, ale mně e-mail marketing dělá až 60 % příjmů na tomto webu. Navíc je to práce, kterou lze částečně automatizovat.

Tak aspoň vidíte, proč dělám to, co dělám – a je to právě díky tomu, že se nebojím dělat nové věci a testovat. Do nových technik a testování investuji možná i třetinu všech výdajů na marketing. Je to dlouhodobá investice, ale aspoň se mám o co podělit.

3) Efekty

Jak již bylo řečeno, lidé jsou hraví. Líní a hraví. To, co může zvýšit dobu setrvání na webu a přesvědčit k nákupu, jsou „speciální efekty“.

Co to může být? Tak třeba nalétávání obrázků, které najedou na stránku, až když se na patřičnou část dostane uživatel. Takový efekt můžete vidět třeba zde >>.

Nebo zvětšující se nadpis. Ten upoutá pozornost na to nejdůležitější. To také uvidíte zde.

Další možné prvky jsou tyto:

– Automatické přehrávání videa, když se na něj najede.

– Pohyblivé tlačítko (více upoutá, když se mírně zvětší/zatřese).

– Podbarvení prvků po najetí – mělo by být samozřejmostí.

Více s vámi vymyslí váš grafik, ale pozor: pokud dáte na efekty přílišný důraz, můžete z webu udělat pěknou diskotéku. Efekty mohou konverzi zvýšit, ale také pokazit. Vše je na testování a zkoušení.

Efekty především zvýší vaši prestiž. Určitě to není tak, že by vám zachránily podnikání. Je to něco, čím se můžete odlišit a ukázat, že umíte i něco navíc. Je potřeba si uvědomit, že s nárůstem různých typů mobilních zařízení a prohlížečů stoupla i náročnost integrace efektů. Je potřeba tedy testovat, zda se dobře zobrazují. K tomu jsem našel třeba tento článek.

4) Vizuál webu

Pryč jsou doby, kdy vás grafika nového webu stála desítky, či dokonce stovky tisíc. O tom, jak založit web za pár korun na nové, moderní a responzivní šabloně, jsem vytvořil samostatný článek – návod zde.

Vzhled webu by dnes měl splňovat jednu klíčovou věc – tou je responzivita. Tedy, web dnes musí být dobře vidět v mobilních zařízeních.

Uvedu příklad. Podle aktuálních dat je na Facebooku 80 % návštěv uživatelů z mobilních zařízení. To je dlouhodobý trend. V budoucnu tedy bude i u nás běžné, že web navštíví 50–60 % uživatelů z tabletů a mobilů. Také se zaměřte na to, aby vzhled webu odpovídal účelu. Jinak vypadá e-shop, jinak magazín, herní web, seznamka a jinak bude vypadat blog.

V tomto díle jsme se tedy podívali na efekty a větší pozornost jsme věnovali pop-up formulářům, ve kterých je obrovská síla a které pomáhají nasměrovat uživatele jedním směrem. Pokud chcete také začít vydělávat na internetu více a vymáčknout z vašeho projektu maximum, přihlaste se do studijního on-line programu Progress Academy – nyní i s bonusy, ve kterém dávám lidem i osobní podporu a konzultuji jejich projekty. Pro úplné začátečníky nebo lidi bez volných prostředků je pak připraven kurz On-line zisky.

V dalším díle seriálu se podíváme na marketing – a to ten nejúčinnější a nejlevnější.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*