+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
Bez názvu

Výsledovka 2014

6.1 2015 1 Komentář

Dnes mám narozeniny a věřte nebo ne, vlastní narozeniny jsou nejlepší den na prodej čehokoliv komukoliv. Zamyslel jsem se, co bych emocionálně naladěným gratulantům mohl prodat s maximálním ziskem. Výsledek na sebe nenechal dlouho čekat.

Chvilku jsem si hrál s čísly a pak jsem zjistil, že pro vás bude mít maximální přínos, když vám vůbec nic neprodám. Místo toho se můžete začíst do článku, co jsem zažil v divokém roce 2014.

Rok 2014 byl trošku akčnější, než jsem si původně představoval. Pomohl jsem zrealizovat 4 projekty, z nichž 3 byli jedny z nevětších svého druhu. A jak jsem si tak vypisoval nějaká čísla, zjistil jsem, že jsme do těch 4 projektů v uplynulém roce přivedli přes 1 310 000 návštěvníků (unikátů bylo cca 60%).

Nic není zadarmo

Můžete si snít o tom, jak budete vydělávat bambiliony z pláže a pracovat 4 hodiny denně a zákazníci se jen pohrnou, ale o tom si opravdu můžete nechat jenom zdát. Nejdříve je potřeba odvést svůj díl práce a pak teprve sklízet kombajnem plody své práce a nabitých zkušeností. Loni jsem si na řídících pozicích odpracoval téměř 3 000 hodin. Bavilo mě to, akorát někdy jsem spal třeba jen 4 hodinky, aby se vše podařilo.

Takže smutná zpráva pro většinu lidí – ne opravdu to nejde bez práce. Ledaže byste snad chtěli místo hodnoty přinášet na trh bullshity a prodávat kraviny. Pak máte v Čechách docela slušnou šanci prorazit.

Pár čísel pro výsledkáře

Pro klienty jsem loni pomohl získat 165 000 email kontaktů na zákazníky. Z toho má asi největší radost Milionový David ze Smartemailingu, protože ten účtuje za množství unikátních kontaktů v databázi a ty kontakty se všechny ukládali právě na Smartemailing.

Nenechte je odejít!

Když už k vám někdo zajde do vaší prodejny na návštěvu, nenechte ho odejít ani mu nezabouchněte dveře před nosem. Ve svém podniku to sice logicky nikdo neudělá, za to na internetu se to takovým chováním jenom hemží.

Pro mě klíčovým ukazatelem na internetu je míra okamžitého opuštění. Míra okamžitého opuštění je metrika, s kterou si hodně lidí neví rady a nevnímá ji jako důležitou. 60% míra opuštění přitom znamená, že se šest z deseti lidí otočilo ve vaší prodejně ve dveřích a odešli. Jak byste se cítili, kdybyste tam stáli jako prodejce a koukali se na to osobně? Asi nic moc pocit.

Pravda je, že každá vteřina, kterou u vás potencionální zákazník stráví navíc, je výhra. Každé kliknutí nebo alespoň opětovné přečtení loga zvyšuje šanci, že s vámi tento člověk uzavře v budoucnu obchod. Na svém webu mám proto míru okamžitého opuštění 3,67%. Klientům pak pomáhám snížit míru opuštění a výsledky pak vypadají třeba takto:Snížení míry opuštění GA

Facebook v roce 2014

Nejlepší zdroj návštěvnosti do větších projektů byl jednoznačně Facebook. Když vynecháme kolosy jako je Alza, Tesco nebo Lidl, kteří už se pohybují s marketingem v jiných dimenzích, tak pro váš podnik, web nebo aplikaci byl v roce 2014 nejlepší zdroj návštěvnosti Facebook. Pokud jste si ho nechali ujít, tak jste paka. Letos to určitě napravte. Téměř jednu třetinu emailů jsme nasbírali od oveček Marka Zuckerberga, to není zanedbatelné číslo. Když si vezmu, že nás v jedné kampani vyšel lead dokonce na 0,8 Kč za jeden získaný kontakt.

Z toho už si pár zákazníků vysegmentujete i kdybyste nechtěli. Ale vy chcete, že jo?

Úspěšná kampaň na FB pak může vypadat třeba například tamtatatátáááVýsledek kampaní na Facebooku 2014

Celkem jsem si polepšil

Každý kvartál jsem si loni polepšil. Ale ne proto, že bych se učil techniky a metody a přesné postupy krok za krokem, jak vydělat peníze bez práce. Šel jsem tradiční prastarou cestou, starou tisíce let, která vždy fungovala. Prostě jsem makal…

Výsledkem pro vás pak může být, že na vás v říjnu vykoukne ve Fapi hláška„ V září jste si polepšili o 957%“ a to vás vždy nakopne k tomu uvařit si čerstvé Nespresso a ještě něco udělat :).

Vývoj vlastních software

Rozhodně nespoléhejte, že na trhu jsou všechny služby a aplikace pro milionové podnikání již dostupné. Podařených výsledků jsme dosáhli především vývojem vlastních postupů a software. Udělat věci tak, jak je ještě nikdo neudělal, to je správná cesta. Samozřejmě trochu delší a vyžaduje víc zkušeností a kreativity, ale proto snad chodíme po zemi na dvou nohách a nevisíme na stromech.

Pro lepší práci jsme si museli vyvinout 4 pluginy pro wordpress a další originální webová řešení. Zatím nic světoborného, ale pro zjednodušení práce a lepší výsledky je to zásadní. Další webové aplikace nosím v hlavě a budu je postupně směřovat z hlavy k širšímu publiku. Tak mi držte palce!

Pryč od affiliate marketingu

Ačkoliv je affiliate skvělý nástroj pro obchodníky a také skvělý odrazový můstek do online podnikání. Z pozice partnera jsem na něj celkem zanevřel (až na prodej funkčních software). Pro spoustu lidí je to opravdu skvělé milionové podnikání, ale já tam vidím dva jasné body, kde je affiliate partner limitován. Nemůžu ovlivnit celý prodejní proces, produkt a zákaznický servis. To jsou 3 velmi zásadní pilíře, které ovlivňovat chci, protože jen tak můžete přinášet trvalou hodnotu.

Abych affiliate nekřivdil, tak nám přivedli affiliate partneři u některých projektů až 50% objednávek a leadů. Odměny partnerům šli do milionů! Jen je to klasický obchodní model a to mě neuspokojuje.

OZ_728x90

Výhled na 2015

Doba se výrazně mění. Co bylo před dvěma lety bóóží, dnes už stojí zaprd a je potřeba neustále inovovat. Z toho vyplývá i můj směr v roce 2015.

Dnes na trhu vyhrávají koncepty. Musíte mít v podnikání jasnou strukturu a informační know how a pak vyhráváte. Většina podnikatelů a firem má hlavně know how, ale to nestačí, když ho neumějí zabalit, předat dál a škálovat tak projekt do výšky.

Přeloženo pro laiky – je potřeba mít koncept, plán a jasně čitelnou produktovou nabídku pro zákazníka. Poměr maximální přínos a megalitická jednoduchost je naprosto zásadní.

Kupujete tablet nebo kupujete Jablko? To je jednoduché roztřídění zákazníku už při výběru.

Vytvoříte li prodejní koncept, který budete schopni nabídnout jako obchodní model někomu dalšímu, znamená pro firmu budoucí příjem, který jednoznačně pocítíte. Asi jako facku mokrou rukou na holou zadnici.

Stejně tak u služeb. Máte unikátní službu a poskytujete kvalitní servis? To nestačí. Je potřeba tomu dodat ještě tu megalitickou jednoduchost.

Zákazníkovi je úplně jedno kolik stojí hodina konzultací. Vytvořte balíčky na jasný úkol a cíl. Zákazník chce toto získat a zaplatí za to toto – jasná jednoduchá informace, jednoduchý nákupní proces. Zákazník přesně ví, co dostane, nebo jaký objem informací získá a k čemu jsou mu dobré. To u hodinové konzultace nastíníte jen obtížně. Koncepční podnikání samozřejmě vyžaduje daleko více, mohl bych pokračovat…

Ale to je na delší povídání…

Závěr je, že se budu tento rok věnovat zlepšování produktových portfolií, obchodních modelů a vývoji vlastních řešení.

Chystám rozsáhlé změny na tomto webu (už je starý dva roky) a budu s vámi sdílet velmi cenné informace, které pak můžete využít při vytváření vlastních projektů.

Přeji vám úspěšný rok 2015 a pamatujte

Pokud jste objevili něco, co jste ještě nikdy nedělali, je vaší povinností to vyzkoušet. Jinak bude váš život děsná nuda.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Komentáře

  • Ahoj Same, blahopřeju k úspěšnému roku 2014 a k prozření ohledně affiliate :-). Taky už mi došlo, že dělat affiliate partnera znamená pomáhat především někomu jinému a může to i znamenat zanedbávat a odkládat svůj vlastní byznys.
    (Pokud jste objevili něco, co jste ještě nikdy nedělali, je vaší povinností to vyzkoušet.)

    Z dlouhodobého hlediska je výhodnější nabízet a prodávat své vlastní řešení. Proto se letos (už konečně) zaměřuji na vlastní prodejné produkty a služby.

    Ať se nám daří :-)

    kVítek

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*