+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
Businessman Sketching About Digital Marketing

TOP segmentace zákazníků podle znalostí

Pohybujete se v obchodu už nějakou dobu, máte skvělý zákaznický servis, vyladěné produktové portfolio, spokojené zákazníky a přemýšlíte, jak to posunout dál bez zbytečných nákladů? Tak to pozor, možná pro Vás mám pár typů jak ten byz zase trochu posunout.

Jsem perfekcionista a tak trochu vizionář, takže nerad dělám věci průměrně a dělat věci, které už někdo dělal, mě taky dlouho nebaví, takže jsem se pustil do kampaní trochu jinak a podělím se teď s vámi o pár zajímavých výsledků.

Dnes vítězí publika

Určitě už jste někdy slyšeli o publikách. Je jejich sezóna a sbírají se lépe než houby po dešti. V podstatě jde segment potencionálních nebo stávajících zákazníků. Obecně platí, že čím větší, více a lépe tříděných publik máte, tím více vyděláváte. Proto jsou taky Google i Facebook tak bohaté firmy – mají hóódně publik. Publikem může být pro vás například:

  • Návštěvník konkrétní stránky (url)
  • Návštěvník, který vykonal nějakou potřebu (třeba vyplnil formulář)
  • Zákazník konkrétního produktu
  • Určitá demografická skupina návštěvníků (př. svobodná žena z Prahy 27 let).
  • Zájemce o konkrétní typ produktu
  • Odběratel emailů
  • Fanoušek stránky na Facebooku

Asi nemusím pokračovat…

Důležité je vědět, že některá publika můžeme vylučovat. Ano, nevylučujeme jen to, co už nepotřebujeme, ale i publika. Můžeme například vyloučit z publika návštěvníky, kteří už produkt zakoupili, neviděli více než 25% stránky a podobně. Díky tomu pak nemusíme prodejní nabídkou otravovat všechny a taky můžeme podstatně snížit náklady na reklamu a remarketing. A to tak, že hodně!

Publika podle vědomostí

A chechtáky už se na nás smějí, protože nejen že ušetříme, ale ještě díky zpřesnění nabídky prodáváme více zboží.

Tohle je základ, který, jak předpokládám, většina z vás už zná. Proto se pojďme podívat na reálná data, když si zákazníky roztřídíme podle jejich vědomostí. V našem případě šlo o odběratele emailových zpráv. Třídění podle vědomostí není tak časté, ovšem můžete z něj získat zajímavé poznatky a zvýšit zisk.

Zjistili jsme díky tomu

  • Jakou úroveň znalostí mají odběratelé emailu
  • Kteří z nich nakupují podle úrovně vědomostí
  • Jak jednotlivé skupiny otvírají emaily

Už z těchto třech informací můžete hodně získat, takže prozatím zůstaneme u nich. Jak jsme postupovali?

V našem případě jsme šáhli po oblíbeném řešení jak u nás (protože nás baví) tak u uživatelů internetu (protože je také baví).

Spustili jsme test online dovedností

Odkaz pro inspiraci: https://samuel-hornek.cz/rychly-test-online-dovednosti-zdarma/

Kdybyste ho chtěli náhodou zkopírovat, tak konverzní poměr na vyplnění je cca 50% ze všech zdrojů. Pro inspiraci myslím dobré :). Výborné je, že si roztřídíte již získaná publika a zároveň probíhá akvizice úplně nových odběratelů newsletteru. Ti jsou již rozdělení od začátku a díky tomu získáváte to nejcennější na internetu = statistická data.

Úroveň znalostí napříč internetem dopadla v tomto případě přibližně podle očekávání.

  1. Neznalý uživatel 1 %
  2. Méně znalý uživatel 13%
  3. Denní uživatel 45 %
  4. Lehce nadprůměrný uživatel 36%
  5. Naprůměrný uživatel 5%

(čísla zaokrouhlena a z počtu 1 600 respondentů)

Kdo nakupuje?

Tak a když máte data, vytáhnete ze šuplíku starší data. Vytáhnete data třeba o prodejích konkrétních produktů a porovnáte, která skupina kupuje jaký produkt. Je pro nás trochu překvapení, jak výsledek dopadl. Mysleli jsme, že vzdělávací kurzy a materiály, jak lépe využívat internet a vydělávat, budou chtít hlavně běžní uživatelé internetu, aby dohnali své vědomosti. Výsledek je přesně opačný. Zájem mají především vzdělanější lidé, kteří již jsou internetem políbení a znají už dost informací. Díky tomu můžeme vylepšit nabídku, marketing, ale i kvalitu produktů.

Otevíratelnost emailů

Nejzajímavějším zjištěním je ovšem otevíratelnost emailů, která celkem jasně ukazuje, proč někomu email marketing nefunguje. Níže se podívejte na statistiku:

Míry otevření emailů

Co vidíte? Vidíte, že segmentace zákazníků se vyplatí. Emaily neotvírají lidé, kteří toho a internetu moc nevědí. U vás to bude například ještě kombinace lidí, kteří vůbec nerozumí vašemu oboru ani internetu. Takové můžete klidně vymazat z databáze, jen byste jim plnili schránku a k ničemu. Člověk si vlastně řekne, že je to logické, ale než to vidí v číslech, tak to plně nepochopí. Pokud tedy máte nízkou otevíratelnost emailů, znamená to, neprovádíte dostatečně kvalitně edukaci čtenářů a oni nerozumí tématu – a pak nemají zájem. Nebo máte odběratele, kteří nerozumí internetu a ti toho také většinou moc neobjednají.

Co dělat potom

  1. Upravit cílení akvizičních reklam.
  2. Zacílit remarketing mnohem přesněji pouze na 3 úrovně znalostí, ostatní jednoduše vyloučíte buď nahráním emailového publika na FB nebo propojením na události a cíle v Google Analytics.
  3. Zlepšit produkty vůči skutečným zákazníkům
  4. Zlepšit emailovou komunikaci

Díky těmto krokům můžeme snížit náklady na remarketing a následně také zaměřit svou pozornost na lidi, kteří mají skutečně zájem, aby jejich podnikání na internetu rostlo a chtějí vědět více. A přesně to děláme! Přesně pro takové je kompletní program Progress Academy.

Pro čtenáře tohoto článku mnohem výhodněji na této stránce>>

Pokud tedy chcete vědět maximum informací, jak růst na internetu a stavět svůj projekt rychleji, je tento on-line kurz přesně pro Vás. Od Vize a plánování až po hard skill strategie, jak získávat velmi slušné prodeje během pár měsíců. Prostě si vyladit podnikání tak, že ten růst člověk uvidí dřív než mu narostou vousy. Jen pozor, není to bez práce.

A jestli vám více voní osobní kontakt, můžeme se pustit do konzultace vašeho byznysu. Takovou možnost najdete na této stránce.

Příště se podíváme na téma fyzických produktů a jak expandovat na nové trhy, raz dva tři.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*