+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
linkedin academy2

Těžce podceňovaná příležitost

Existuje platforma, která v sobě skrývá ohromný potenciál. Umožňuje vám spojit se s profesionály a odborníky, oslovit, zaujmout a získat potenciální zaměstnavatele, zaměstnance, klienty a zákazníky, obchodní partnery, čtenáře, návštěvníky vašich webů…

Přesto její možnosti a potenciál málokdo využívá. Co je to za platformu? Je to sociální síť LinkedIn.

“Aby bylo jasno, tento článek napsala Jana Bártíková, kterou po očku sleduji a vím, že svou práci dělá a bere opravdu vážně. LinkedIn sám využívám a přesto, že jen okrajově, mám na něm lepší výsledky v propagaci zdarma, než kdekoliv jinde. Nasdílel jsem tam příspěvěk s prodejem produktu za 12 000 Kč – prodal sem. Nasdílel jsem tam příspěvěk s prodejem produktu za 100 000 Kč a prodal jsem ho také.

Kolikrát když sdílím nějaký článek na sociální sítě, tak je na LinkedIn největší odezva. Dokonce tam mám přes 2 100 sledujících přesto, že se této síti věnuji okrajově (to je více než sledující na Facebooku a Twitteru dohromady). Na LinkedIn jsou prostě lidi co mají mozek, něco dělají a mají peníze. Proto sem tento článek patří a já ho rád zveřejním.”

V čem konkrétně se skrývá nevyužitý potenciál této sítě?

  1. Rostoucí počet členů a důležitost LinkedIn

LinkedIn je největší profesní sociální síť. Celosvětově má LinkedIn asi 400 milionů uživatelů, v ČR je to přes 600 tisíc. LinkedIn už dávno není jen doménou ajťáků a marketérů, jak tomu bývalo. A rozhodně není pracovním portálem, i když díky němu můžete získat dobrou práci. Setkáte se zde s profesionály z různých oborů pracujících na různých pozicích. Propojíte se zde se svými potenciálními zaměstnavateli, zaměstnanci, klienty, zákazníky, kolegy, obchodními partnery…

Věděli jste například, že 81% B2B firem (celosvětově) využívá pro uvedení nového produktu LinkedIn?

Tenhle rostoucí trend LinkedIn přichází i k nám a je na čase naskočit na tuhle vlnu a získat….

  1. Udržování a budování kontaktů

Zkuste si spočítat, s kolika lidmi jste se během své kariéry poznali. A teď si představte, že byste si s každým tímto člověkem sedli na hodinku na kafe. Jak dlouho by to trvalo? LinkedIn nám umožňuje udržovat kontakty z minulosti. A budovat si nové. Díky LN můžeme být v kontaktu s mnohem více lidmi, než by kdy v reálném životě bylo možné.

Můžete tak oslovit daleko širší publikum naráz anebo naopak, cíleně a individuálně oslovit přímo člověka, ke kterému bychom s jinde nedostali….

Díky tomu, že se na LinkedIn lidé prezentují svým profilem, máte také daleko jasnější představu, kdo je tím vaším publikem a kontaktem ve vaší síti, než třeba na Facebooku….

  1. Budování značky

Budování značky se dnes už zdaleka netýká jen produktů a firem.

Týká se především nás samých, budování naší osobní značky.

Lidé komunikují s lidmi, lidé důvěřují lidem, lidé pomáhají lidem, lidé si kupují od lidí. Firma, produkt, To je až ve druhém plánu.

LinkedIn je skvělou platformou, prostorem pro budování osobní značky.

Zde máte jedinečný prostor ukázat, kdo profesně jste, co všechno jste už dokázali, co umíte a znáte, a jak můžete být druhým lidem prospěšní, jaké problémy jim můžete pomoci vyřešit…

Získat si důvěru. Dávat, děkovat a až potom žádat nebo nabízet…. Práci, službu, produkt….

  1. Budování kariéry

LinkedIn využívá stále více personalistů, personálních agentur, headhunterů… Nejenom, že zde inzerují pracovní nabídky, ale také prohledávají profily a aktivně oslovují ty zajímavé…

Ale to není jediná cesta k lepší práci.

Na LinkedIn vás „vidí“ ještě jiní lidé… Manažeři týmů. Ti, kdo ve finále rozhodují o tom, kdo bude nebo nebude pracovat v jejich týmu. To jsou lidí, které můžete svým profilem a svou aktivitou a budováním značky na LinkedIn zaujmout.

Anebo je přímo oslovit. A získat práci i tam, kde nikoho nehledají….

  1. Získání nových klientů a zákazníků

Obchodníci, finanční poradci, konzultanti, lektoři, kouči… Pro vás je LinkedIn zdrojem lidí, kteří se mohou stát vašimi klienty a zákazníky.

Zde můžete oslovit lidi, ke kterým se jinde nedostanete. Pokud se budete „znát“ z LinkedIn, kde si vybudujete značku a získáte důvěru, už nebudou vašimi studenými kontakty.

Pokud vás lidé znají, je snazší si s nimi sjednat schůzku nebo je pozvat na seminář….

Znát – líbit se – věřit – to jsou tři fáze, které by měly předcházet každému prodeji. Na LinkedIn je můžete všechny tři realizovat.

  1. Oslovení a získání zaměstnanců

Pro vás, kdo hledáte zaměstnance je LinkedIn skvělým nástrojem. A nemám na mysli jen možnost zde inzerovat pracovní nabídky, i když i ta je skvělá.

Má na mysli to, co můžete dělat na LinkedIn zdarma: HR marketing. Budování značky zaměstnavatele.

Můžete komunikovat s potenciálními kandidáty jinak. Ukázat jim, kdo jste, jaký jste zaměstnavatel. Upoutat pozornost, získat důvěru…

Oslovit zajímavé kandidáty přímo…

Tedy přesně to, co vám pracovní portály neumožňují…

  1. Rozjezd nebo růst projektu a podnikání

Pro můj projekt a moje podnikání byl LinkedIn klíčový. Díky němu jsem získala první návštěvníky svého webu a později i první klienty.

LinkedIn vám dává prostor dát vědět o svém podnikání nebo projektu novým lidem. Oslovit ty, kdo dělají rozhodnutí ve velkých firmách.

Dostat se k lidem, ke kterým byste se jinde nedostali…

A je jedno, jestli podnikáte on-line nebo off-line…

Důležité je, že jste druhým prospěšní, dokážete lidem a firmám pomoci řešit jejich problémy…. A že o tom dáváte správným způsobem vědět…

  1. Vzdělávání

LinkedIn je globální sociální síť. Díky tomu je zdrojem znalostí a zkušeností z celého světa. Můžete se tady učit od nejlepších lidí ve svém oboru.

Sledovat jejich videa, číst jejich články, diskutovat s nimi.

Zdarma, bez cestování….

Našli jste v LinkedIn potenciál k dosažení svých cílů! Skvělé!

Naučte se LinkedIn ovládnout v LinkedIn Academy. Více informací tady >>>>>>

AUTOR: Jana Bártíková

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*