+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
18768653_1982756802005612_154162018296393222_o

Tak trochu jiný networking – digitální úterek s proseccem

Po delší době jsem se zúčastnil nějaké marketingově zaměřené akci. Agentura Stario, za kterou stojí Katka Malinová a Michal Hardyn začala pořádat Digitální úterky s proseccem. To pro mne byla výborná příležitost omrknout zázemí a tým úspěšných českých startupů.

Kdy a kde se digitální úterky pořádají

Digitální úterky se konají vždy poslední úterý v měsíci. K účasti stačí se přihlásit přes formulář, který najdete sdílený na Facebooku nebo na twitter účtu hlavních organizátorů Katky a Michala.

Pořádají se v Černé Labuti v Praze, co by kamenem od Florence. Konkrétně v sídle Tipli, VímVíc, agentury Stario a pár menších projektů, které tam mají celé jedno patro.

Co se řeší a jaký je průběh

Koncept je jednoduchý. Akce se koná v podvečer, vždy jedna či dvě krátké přednášky spojené s diskuzí a následně volný networking. Namísto obyčejné kávy, čaje a chlebíčků mne zaujaly výborné jednohubky, ledové čaje a prosecco (kterého bylo připraveno 30 litrů na 30 účastníků).

Na prvním digitálním úterku se objevily dvě přednášky.

  • První o LinekdIn a co přináší nová verze, kterou přichystal Jiří Benedikt.
  • Druhá na téma Trendy v B2B marketingu (firma prodává firmě) z pera a úst Katky Malinové.

Přednáška o LinkedIn byla přínosná hlavně pro ty, kteří jej aktivně využívají. COž já nejsem. To jsou dnes hlavně lidé z HR oddělení, kteří zde loví vhodné kandidáty do svých firem. Své promo tam ale také dělají firmy – které tam získávají zákazníky buď na přímo (někdo vás kontaktuje do zprávy) nebo na doporučení (tedy z již vybudované sítě kontaktů).

Jiří představil hlavní novinky a změny, klávesové zkratky, které vám umožní najít například člověka u kterého znáte jen křestní jméno a firmu v které pracuje (to se může hodit každému).

Druhé téma B2B marketing je i mé téma. V zásadě shrnovalo tyto trendy:

  • Cold call již nefunguje. Zavolat si dnes do firmy a požádat do firmy, která vás nezná je tak neefektivní, že se k tomu dnes uchylují opravdu jen neprofesionální firmy, které baví plýtvat zdroji a lidským potenciálem.
  • Budování databáze kontaktů. To je dnes již známé téma. U B2B firem však platí dvojnásob, že kontakty je třeba předehřát. Jednoduše nejdříve potřebuje mít firma, kterou oslovíte s nabídkou alespoň základní představu, kdo jste a co děláte. Právě proto je třeba sbírat kontakty jak na živo (vizitky, networking) tak online.
  • Budování osobního brandu. Osobní brand lidí z firmy se příliš nenosí, přitom ale často přináší nejvíce zakázek. Lidé následují spíše další lidi, kteří je něčím inspirují, než uniformní brand korporace. Proto by měli ve vaší firmě budovat osobní brand i lidé s kterými pracujete, nikoliv jen majitel firmy.

Bylo ukázáno pár pěkných příkladů, kde a jak to vše lze využít.

Co zaujalo mně

Kromě přednášek jsem si všímal torchu jiných věcí, hlavně prostředí, ve kterém vzniká například Tipli – cashback portál, který během 6 měsíců rychle expanduje do dalších států ve střední Evropě.

Můj hlavní poznatek je, že o úspěchu rozhoduje z velké části hlavně schopnost sestavit dobrý tým. A to nejen dobrý tým po profesionální stránce, ale hlavně po té lidské. Myslím, že úspěch tkví hlavně v tom správně namíchat lidi s junior a senior zkušenostmi. Ve Stario agentuře, Tipli a VímVíc se myslím přesně toto Michalovi daří.

Pokud máte jenom juniory, utíkají vám podstatné věci. Pokud máte tým seniorní, vše se již dělá „tak jak se dělat má“ a je tam až příliš „realismu“, který je někdy na škodu. Seniorní lidé v týmu mají hlavně vést, koordinovat a taky nést zodpovědnost za to, když se týmu něco nepodaří.

Ještě bych asi dodal, že jsem viděl tým, který umí připravit naprosto profesionální výstupy a přitom vše řešit naprosto netradičním způsobem. Uvedu dva příklady, snad nedostanu vynadáno, že jsem je pustil ven.

  1. Při natáčení videí zjistili, že potřebují vařič. Kdo by to řekl, vařič nikdo v kanceláři neměl. “Normální tým” by situaci řešil tak, že potřebují rychle zajet do Alzy a přivést koupený vařič. Proto volá se šéfovi – aby schválil nákup. No, ale ve Stariu nikoliv. Zvedne se hvězdná slečna a jde do té nejvíc luxusní restaurace v Praze (jméno prozradit nesmím aby nevyhodili kuchaře) a tam přemluví kuchaře, aby ji vařič půjčil. A video je na světě. Místo hodinových prostojů a více nákladů zabralo řešení trochu odvahy a 15 minut.
  2. Potřebujete vychladit 30 litrů prosecca, což v malé office lednici prostě nedopadne. A tak přesvědčíte Vietnamce ve večerce, aby vám vše vychladil. „Ty mít lednicce – já potřebovat chladit – já dát, ty neprodat – já vyzvednout později-já tobě nic nezaplatit – ja koupit žvýkačky“.

A máte o ledově vychlazené víno postaráno.

V zásadě ty dva příklady neukazují nic světoborného, ale ukazují, jak se mají lidé ve startupech stavět k řešení problémů. Originálně, rychle a s odvahou. Na závěr snad ještě jedno zaslechnuté motto, které ukazuje filosofii lidí, kteří tam pracují. „Když se pije, druhý den se pracuje.“

Takže příště 27.6 přijďte taky.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*