+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)

Synergický efekt v Marketingu – návod jak propojit marketingové prvky na internetu v jeden celek

O synergickém efektu hovoří každý z nás častěji, než si vůbec uvědomuje. Často slýchám fráze typu “když se to sere, tak se sere všechno!”  a když má někdo úspěch, může říci třeba “když se daří, tak se daří!”. Stejně jako v přírodě i na internetu všechno se vším souvisí, ale slyšet a dělat to podle toho chce málokdo. Každý si totiž touží po co nejsnadnějším výdělku a tak rád sám sebe přesvědčuje, že mu stačí investovat nějaké peníze do SEO optimalizace, nastavení PPC kampaní, nebo zaplatit za správu profilu na Facebooku a zákazníci se už jenom pohrnou. Málokomu se to s tímhle přístupem podaří. Dnes Vám dám zjednodušený návod, jak dělat reklamu na internetu co nejlevněji a jednotlivé prvky marketingu do sebe zakomponovat, aby vytvořili takovou síť na zákazníky.

Hned na úvod musím zdůraznit, že všeobecný návod není manuál, který bude fungovat všem přesně tak jak ho popisuji. Každý projekt je jiný a každý produkt má jiného zákazníka. Některé prvky marketingu tak budou mít pro vás rozdílnou váhu a účinnost. Důležitost různých typů marketingu se může lišit i na základě toho, co vás baví a co umíte nejlépe. V principu je ale tento návod, jak získat levně zákazníky z internetu, funkční pro všechny.

Nejdříve si shrneme jaké typy marketingu využívat, aby moc nestáli, měli dlouhodobý efekt, navazovali na sebe a zvládl je lépe či hůře skoro každý.

  1. Webový marketing
  2. Sociální marketing
  3. Email marketing
  4. Affiliate marketing
  5. Video marketing
  6. PPC marketing jako doplněk

Určitě jste si všiml, že tu chybí SEO optimalizace. Nechybí >> Seo je přirozenou součástí všech těchto marketingových prvků a pokud je budete dělat dobře (pro lidi) budete mít dobré i to SEO. Samozřejmě že dnes musíte mít nějaké základní povědomí o tom jak psát text, aby to mělo ten správný seo efekt. Nemusíte ale nikomu platit desítky tisíc za pozice. To si nechte někam do politiky, nebo až budete vydělávat stovky tisíc měsíčně. Pro začátek bude stačit nějaké vzdělávání a získání základního povědomý o seo optimalizaci, třeba v tomhle online kurzu zdarma. Pojďme do sebe zakomponovat těch 6 reklamních bloků a vytvořme si, alespoň rámcově, marketingovou strategii.

  • Webové stránky jsou to, co všechno stmelí dohromady. Tvoří střed vaší sítě na zákazníky a ve výsledku tam uživatelé internetu připlouvají (surfují) sami bez větší námahy. Jediné na co se u webu musíte zaměřit je kvalitní a hodnotný obsah, který bude zákazníky bavit a bude budit nějaké emoce, aby je mezi sebou mohli lidé sdílet. (sdílí se hlavně n/emoce). Nemusíte řešit nějak přehnaně grafiku a když, tak infografiku. Je lepší čistý web bez rušivých barev a vzorů. Web nebo eshop už dnes můžete pořídit za pár set korun ročně i s doménou a webohostingem (wedos.cz) a tak internet neklade vaší fantazii žádné meze. Jediné co nedoporučuji je web zdarma (třeba blog u webnode), protože to nebudí důvěru a je lepší investovat 500 Kč do zlepšení důvěry ve vaše služby.  U eshopů zase nedoporučuji jít do pronájmu hotového řešení, protože většinou nemáte možnost dělat větší zásahy do kódu webu a nikdy nevíte, kdy to budete potřebovat.
  • Sociální marketing je propagace vaší činnosti na sociálních sítích. Já marketing na sociálních sítích rozděluji na aktivní a pasivní (nevím jestli to takhle někdo už nerozdělil) a vám doporučuji udělat to samé.   Pasivní sociální marketing jsou všechny ikonky a tlačítka pro sdílení, které máte na webu a také si určete pasivní soc. sítě, kde si jen založíte a řádně vyplníte profil a budete tam třeba občas sdílet článek (zlepšíte seo a nikdy nevíte, jestli zrovna tuhle síť v budoucnu nezačnete využívat naplno). Aktivní marketing je prostě ten, který děláte pořád, soustavně a pravidelně reportujete výsledky. Výhoda sociálních sítí je ta, že pokud začínáte podnikat někde na maloměstě, vůbec nemusíte řešit na začátku webové stránky. Daleko efektivnější je věnovat se komunikaci a sdílení na sociálních sítích a vytvořit si kvalitní profil s dostatkem informací, protože ten najde vyhledávač také a pokud někdo bude potřebovat najít otvírací dobu, vyjede mu váš free zápis na firmy.cz. (PŘÍKLAD: Kavárna v Roudnici nad Labem si místo webových stránek založí stránku na Facebooku pod názvem “chceme kvalitní kávu v Roudnici” nebo shodnou s názvem kavárny a zde sdílí fotky, menu, zážitky atd. atd nejen z kavárny ale i z okolí (párty, události, koncerty… PROSTĚ KOMUNIKACE).
  • Email marketing není spam ani posílání newsletteru jednou za měsíc. Email marketing je dlouhodobá komunikace s klienty, založená na důvěře klienta, že ho nebudete obtěžovat a že mu tímto kanálem (alespoň občas) pošlete něco užitečného.  Pokud děláte emailing chytře, tak každý den získáte nové kontakty a komunikaci řešíte velmi často automatizovaně, díky chytrým aplikacím. Pod tímto odkazem naleznete o email marketingu dostatek informací.
  • Affiliate marketing vám zvedne zisky o desítky procent. Je to o tom, že pomocí české aplikace Affilbox.cz nabídnete uživatelům internetu a blogerům možnost získat zajímavé provize a odměny za to, že propagují váš web, produkt nebo službu. Affiliate marketéři pro vás zajistí “komunikační šum” na internetu a vy je za to odměníte. V zahraničí je to jeden z nejběžnějších typů marketingu na internetu, v ČR zatím stále čeká na affiliate revoluci. Affiliate není úplně bez práce a pokud se chcete dozvědět, jak na affiliate marketing, zde je web autora projektu affilbox (Mário Roženský).
  • Video marketing představuje způsob, jak velmi levně a snadno oslovit širokou masu lidí a umožňuje zákazníkům vnímat vaši vizi všemi smysly :) Videomarketingu se dnes musíte věnovat. Youtube je třetí nejpoužívanější vyhledávač na světě a také objem dat uložených v podobě videí astronomicky roste. Lidé málo čtou a hodně koukají :). Video vám prostě zvedne množství návštěvníků webu, protože umožňuje odkazovat u videa či přímo v něm na vaše webové stránky (opět ceněné bodíky + Seo).
  • A máme tu poslední typ marketingu a to jsou PPC KAMPANĚ. Tím myslím textové inzeráty s platbou za proklik, ale může být i video či banner. Až prostě budete mít vše hotovo, nastavte si nějaké udržovací kampaně na googlu a seznamu. Přijdou vám nějací cílení zákazníci a opět si zlepšíte to seo. Za ppc nemá smysl platit dokud neznáte konverzi a neumíte zákazníka vyzvat k akci. Uživatel, který přijde z ppc inzerce je docela drahý a tak by Vám měl zanechat alespoň kontakt, dát like na FB stránku nebo rovnou nakoupit.

OZ_728x90

 Všimněte si (pokud jste dočetli až sem, tak děkuji), že všechny tyhle typy marketingu můžete využít i pro affiliate marketing a profitovat z provizí (velmi výdělečné), nebo to můžou dělat vaši affiliate partneři a vy jim musíte jen správně poradit. Kromě ppc (což je doplněk) jde všechno nádherně propojit. Email marketing může odkazovat na web, video i sociální sítě. Sociální sítě se dají využít přesně naopak atd atd. TÍMTO ZPŮSOBEM VYTVOŘÍTE DLOUHODOBOU PROPAGACI, KTERÁ STOJÍ OPRAVDU MÁLO PENĚZ.

REÁLNÉ PŘÍKLADY NA VÁŠ EMAIL

* 
Email:
    Jméno:
  Vaše data jsou v bezpečí – SmartEmailing.cz

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*