+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
Cute Fluffy Rabbit

Strategický online marketing není velikonoční zajíček

Každý o něm slyšel, málokomu přinesl zlaté vejce a ještě méně lidí ho vidělo v akci. Jasně, řeč je o strategickém on-line marketingu, který má na rozdíl od velikonočního zajíčka jednu zásadní výhodu.

Pravdivý příběh

Když jsem byl malý kluk, bydleli jsme na vesnici a maminka pro nás vždy připravila báječné Velikonoce. Poté, co jsme obešli celou vesnici a naplnili své košíčky vařenými, syrovými i zlatými čokoládovými vejci a dalšími dobrotami, čekalo na nás doma překvapení.

Velikonoční zajíček nám na statku schoval svou nadílku báječných dobrůtek. Rozběhli jsme se po zahradě a předháněli se, kdo přinese největší nadílku čokoládových vajíček. A protože jsme to měli hodně autentické, vysypala nám maminka u balíčků s dobrotami ještě hromádky králičích bobečků, jako že tam ten ušák doopravdy byl.

Nebudu chodit kolem horké kaše, byl jsem ještě dítě – když se mi v hlavě spustil program „hledej čokoládová vajíčka“, prostě jsem do košíku naložil vše, co se podobalo hledaným dobrůtkám…

A tak se stalo, že jsem si ty své malinkaté prstíky zabořil do hromádky králičích bobečků a nakládal je do košíku, co mi síly stačily. Naštěstí přišel zásah vyšší moci a než jsem tyhle dobrůtky rozdělil mezi ostatní děti, dospěláci mi je zabavili. Ještě dlouho jsem nemohl uvěřit, že to nebyla čokoládová vajíčka.

Podobně jako s velikonočním ušákem je to i s on-line marketingem. Sice by každý chtěl, aby mu snášel zlatá vejce a plnil nákupní košíky zákazníků až po okraj, většinou však vidím, že firmy sbírají svým marketingem spíše drobečky, nebo taky boří své prstíky do hromádek tak, jako já kdysi. V on-line se prostě může snadno stát, že v něčem vidíte zlatavé vajíčko – a přitom si sáhnete do něčeho, čím se tak akorát zamažete a pak budete hledat někoho, kdo udělá špinavou práci a ten svinčík uklidí.

A protože jsou Velikonoce, jaro, slunko svítí, uspořádal jsem pro Vás seminář Strategický online marketing, na kterém si naplánujeme Vaše on-line aktivity tak, aby se Váš byznys každou akcí napákoval a Vy jste tak mohli sklízet velkou úrodu hned zjara.

Místo utrácení – investování

Místo hromádek trusu – zlatá vejce

Kdo ví, že se chce v on-line strategii posunout a nechce jen utrácet za SEO, ten si může vyzvednout svůj bonus v hodnotě 10 000 Kč zdeOstatní čtěte dál, článek o strategickém on-line marketingu totiž není jen o nešťastné příhodě z dětství.

Jak vytěžit z on-line marketingu maximum

I když se ještě probouzíte ze zimního spánku a Moranu jste vykopli za dveře teprve o víkendu, určitě jste slyšeli o synergickém efektu. Není snad žádný jiný obor, kde byste mohli využít synergii tak, jako on-line marketing. Díky pákovému efektu můžete ušetřit tisíce korun měsíčně a přitom růst raketovým tempem.

Strategicky, cíleně, komplexně

Chcete-li zažít euforické stavy, protože Vám narostou objednávky o 50 %, je potřeba se dobře připravit.

  1. Můžete to vyřešit jako většina a prostě lít peníze do marketingu po kýblech a ty Vám cestou strhnou pár zákazníků a objednávky porostou, ne však Vaše podnikání.
  2. Nebo si můžete marketing strategicky plánovat. Nejdříve potřebujete pochopit, jak na sebe jednotlivé kanály navazují, co Vám přináší a pak si naplánovat, které je pro Vás důležité začít využívat jako první. Potřebujete zvýšit tržby hned teď, nebo je pro Vás prioritou vytvořit si masivní základnu věrných zákazníků? V tom je rozdíl. A teprve když víte všechna pro a proti, rozvrhnete si aktivity v čase a začnete je naplňovat.

S čím začít, na čem vydělám

Vypálit od boku, která aktivita a který reklamní kanál Vám dá největší výslužku, to nelze. Vše se odvíjí od povahy Vašeho byznysu, zákazníků i současného stavu, potřeb a možností, které máte. Strategický on-line marketing je jako pomlázka, která se plete z osmi proutků:

  • Webové stránky.
  • Sociální sítě.
  • SEO.
  • E-mail.
  • PPC.
  • Video.
  • Affiliate.
  • Inzerce.

Každý z těchto proutků má u Vás jinou délku a tloušťku a než si z nich upletete pomlázku na pořádnou velikonoční nadílku, chvilku to potrvá. Chce to plán, chce to peníze, chce to práci, chce to prostě něco udělat. Vůbec se přitom nemusíte bát, že někdo vstane dřív, vyrazí se svou pomlázkou na koledu a sebere Vám všechna zlatá vajíčka. Většina firem si totiž radši bere kostým velikonočního zajíčka a…

Hopsají jako zajíček

Hop hop hop, jsem na Facebooku, heč, hop hop hop, spustil jsem svůj provizní program, heč, hop hop hop, udělal jsem si deset microsite, heč. Většina firem podléhá tomu, že si někde přečtou nějaký zaručený návod, kamarád jim poradí a oni – šup šup, už se ženou za něčím, co funguje někomu jinému. Skáčou jako zajíc z místa na místo, z jedné aktivity na druhou, a když se rok s rokem sejdou a na dveře opět zazvoní Velikonoce, zjistí, že se vlastně nikam neposunuli. Ale co teď?

  1. Můžou se držet jedné aktivity, prezentovat se třeba na Facebooku a sázkou na jedinou kartu riskovat. Proto to vydrží pouze do doby, než potkají dalšího spasitele, od kterého si vezmou ještě lepší návod a po čase opět začnou přeskakovat z jedné aktivity na druhou.
  2. Mohou začít dělat letos ten marketing opravdu komplexně a příští rok být tím, kdo bude mít vytvořenu ucelenou komunitu koledníků, kteří si přijdou nakoupit dobrůtky na Velikonoce.

Až se definitivně probudíte ze zimního odpočinku, nebuďte ani zajíček, který trousí bobečky, ani koledníček, který si v honbě za zlatým vajíčkem sáhne do hromádky nadělení, ale buďte ten, kdo prodává vajíčka jak koledníkům, tak zajícům. To je strategie, která stojí za úvahu, nemyslíte?

Podívejte se na tuto stránku, kde se dozvíte, jak získat bonusy v hodnotě 10 000 Kč a postup, který využívám u řady milionových projektů.

OZ_728x90

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*