Asi každý zaznamenal zrzavého kocoura, jehož páníček ho sebou bere tu na dovolenou, tu se s ním rozhodne skákat padákem, jindy nebohou kočku veze na kole. Další veselý Pán slibuje, že budete „kontokorentiérem“ a když budete sledovat jeho veselé reklamy, ve kterých za sebou všude tahá svojí oblíbenou kozičku, do roka a do dne budete milionáři. Nebo je to všechno jinak? A proč vlastně k finančním produktům nacpat zvířátko, ať už je to koza, kočka nebo mýval?
Emocionální sliz v bankovnictví
Reklamy na finanční instituce a produkty mají jeden problém, jejich produkty mají málokdy nějakou větší přidanou hodnotu a udělat hypotéku, půjčku nebo bankovní účet lepší, než má konkurence, není zas tak jednoduché. A existuje jedno přísloví, které praví – když nemáš produkt s přidanou hodnotou, dej tam roztomilé zvířátko. Díky tomu si zajistíš pozornost publika a reklama sklidí nečekaný úspěch (tedy vlastně očekávaný).
Důvodem proč to funguje, je „emocionální sliz“, kterým celé sdělení, produkt i svou značku obalíte. A sliz, jak známo, pořádně lepí. Takto jednoduše ulpíte v povědomí lidí, kteří si vaši značku následně vždy vybaví s pozitivním pocitem. Lidé jsou proti tomuto víceméně bezbranní, protože náš mozek je takhle prostě naprogramován od přírody. Ano, skutečně se přilepí každý i já. Některé banky sází spíše na děti, než na zvířátka. Výsledek je ale vždy stejný. Takže až příště uvidíte v reklamě roztomilého oslíka, nebo pobíhající děti, vzpomeňte si, že:
„Když nemáš produkt s přidanou hodnotou, dej tam roztomilé zvířátko“.
Samozřejmě s emocemi pracujeme každý, pokud něco prodáváme. Emocionální rozhodování lidí je totiž často stejně důležitým impulsem k nákupu, jako rozhodování racionální. Vždy je tedy potřeba si říci, pro jakou cílovou skupinu vlastně produkt / služba je určena. Následně si vytvořit prodejní strategii a zjistit, kde a za jakých okolností se s reklamou člověk střetne. Díky tomu můžete lépe určit, zda je potřeba v reklamě vsadit spíše na emoce, nebo praktické a racionální argumenty.
Například na sociálních sítích vedou emoce, naproti tomu PPC inzerce ve výsledcích vyhledávání vyžaduje častěji jasné a logické argumenty.
Chcete-li se dozvědět více praktických tipů o tom, jak pracovat se zákazníky a mít větší prodeje, vstupte do mé akademie, kde se vše rychle a snadno naučíte. Vytvoříme strategii přímo na míru pro váš projekt, nastavíme správný poměr emocí i racionálních argumentů a nebudeme to zbytečně přehánět s emocionálním slizem.