+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)

ikona tužky na papíře Archiv pro štítek: řízení firmy

vance-osterhout-129608

Motivační kecy II. – superlativy

Češi jsou kouzelní. Na jednu stranu pořád nadávají a cítí se nedocenění, na druhou stranu jakmile je pochválíte, tak mají tendenci to úplně shodit. Prostě, jako by o nic nešlo a nestálo to za řeč.

Typickým příkladem může být už domácnost. Řeknete partnerce “sluší ti to” a jako odpověď se dozvíte “mám velkej zadek”. Samozřejmě mám spíš na mysli podnikání a práci, ale prostupuje to vším co děláme. Třeba pochválíte grafika, že skvěle vyřešil flek na fotografii (myslím jako retuš v PC ne flek od kafe) a on se ironicky usměje a řekne “jo, vím jak zmáčknout jedno tlačítko, to jsem teda dobrej”. Jako je pravda, že je to fakt, ale taky je pravda, že nikdo jiný o tom tlačítku nevěděl a máme jedny z nejhorších platů v Evropě. Rozhodně to není tím, že bychom nic neuměli.

Myslím, že je to často tím, že se ve firmách zapomíná na superlativy za maličkosti a pak se postupně vytrácí motivace. Samozřejmě existují i opačné extrémy, kdy si lidé vymelou mozek tím, jak je vše skvělé, těch ale není zdaleka tolik, jako těch co se každý den, krůček za krůčkem shazují. A skončí v průměrné práci s průměrným výkonem za průměrný plat. Nakonec zapomenou, že to jde i jinak. Na výkonu firmy se to pak velmi podepisuje, špatně se to řeší.

Takže zkuste dneska začít superlativem a až vás někdo ironicky setře “co ti je”, tak na něj se*te.

Boy Soldiers

Okupujte trh, díky strategickému plánování

Píše se 4. červenec 1943 a německé vojsko zahajuje největší tankovou bitvu v historii lidstva. Pokus o strategické získání iniciativy na východní frontě se stal ukázkovým příkladem jak prohrát celou válku, díky jedné prohrané bitvě. Přesto, že měli Rusové dvojnásobné ztráty a Němci vyspělejší a efektivnější techniku, nestačilo to na vítězství a osud třetí říše byl zpečetěn.

Můžete sledovat všechny trendy, používat ty nejvyspělejší techniky, marketingové strategie a stejně se můžete snadno dostat do takových ztrát, které budou pro vaši firmu znamenat totální zkázu. Proto se dnes zaměříme na taktické plánování, díky kterému si své reklamní aktivity ještě lépe připravíte.