+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)

ikona tužky na papíře Archiv pro štítek: Reklama

frank-mckenna-184340

4 tipy, jak vyzrát na omezený rozpočet v marketingu

Každý nemá rozpočet jako Google. Takže jak to vyřešit, když máte malý web či e-shop a chcete se proklestit konkurencí k lepším výsledkům?

Na chvilku zapomeňte na to, co všude čtete „Cestu zákazníka“. Prostě se na ni vykašlete. Vyladěnou cestu zákazníka potřebujete, ale s omezeným rozpočtem a časem lze fungovat i jinak. Níže pár tipů.

1. Soustředit se na jeden produkt.

Nemusíte mít e-shopu 2 tisíce položek. A nemusíte je všechny prodávat. Možná prodáváte služby, ale určitě z portfolia budete schopni určit – kterou službu budete „tlačit“ nejvíce. Bude to to nejprodávanější, nebo s největší marží? To je na vás, oboje může být správně.

Při výběru mrkněte i na hledanost klíčových slov a konkurenci. Podle toho snadno vyberete.

2. Energii směrovat na jeden prodejní kanál.

Google, Seznam, seo optimalizace, PPC, Srovnávače zboží, Facebook, Instagram, Youtube, e-mailing, provizní marketing atd. atd. Docela dost činností na jednoho člověka s jednou peněženkou. Nemyslíte? Co kdybyste vše soustředili jen na jeden prodejní kanál – ušetřili čas, náklady, stali se jedničkou v prodejích na jednom kanálu a teprve pak řešili zbytek.

Příkladem může být malý e-shop. Dělá reklamní kampaně na Facebooku, Seo, platí správu a budget v PPC na Seznamu a Googlu a ještě ve zbožových srovnávačích. K tomu zvažuje vlastní provozní program, protože affiliate všude doporučují.

Klidně by se dalo pouvažovat nad tím, přestat někomu platit za správu PPC – nechat tam jen nejvýkonnější kampaně a remarketing ( o to se až tolik člověk starat nemusí – někdy to samo běží stejně dobře), následně ten budget investovat do reklam na Heuréce a zvýšením ceny, kterou jste ochotni zaplatit za proklik. Je to jen příklad, ale je to cesta.

3. Omezit režijní náklady.

Všechny ty firmy pořád něco automatizují a na vše používají software – placený. Někdy, ale stačí omezit tyto náklady a okamžitě vám roste zisk. Pravda, možná klesne obrat. Co je však důležitější, zisk nebo obrat?

Zde jen pár nejčastěji placených software v online podnikání: Rozesílka e-mailů, affiliate software, chat zákaznické podpory, crm software, seo analytika – př. Collabim, soft pro zákaznickou podporu, účetní software, jako třešnička na závěr pronájem samotného webu (což je často nevýhodné – ne vždy).

To jsem napsal jen věci, které se dají nahradit nebo zrušit stejně jako placená správa PPC, sociálních sítí atd. Velmi často již na trhu existuje i osekaná alternativa zdarma. Stačí jen hledat. Když to spočtete, zjistíte, že je to třeba 100 – 200 tisíc ročně navíc. Možná to můžete dělat méně profesionálně a budete spokojenější.

4. Nespěchejte

S omezeným rozpočtem nebude všechno hned. Pár let to trvá.

Myslím, že tyto tipy vlastně všichni známe, jen na ně občas zapomínáme. Na internetu se totiž píše co vše je potřeba dělat pro úspěch, ale už nikdo nepíše, že to nelze stihnout vše najednou a kolik to vše stojí.

P.S. Líbil se vám článek? Mrkněte na on-line akademii. 

02

Proč Babiš vyhraje volby – aneb na co všichni ostatní politici zapomněli

Toto je marketing pro začátečníky, který by si měli přečíst nejen političtí představitelé v opozici, ale i žurnalisté a lidé z „Pražské kavárny“ protože jsou to právě oni, kdo pomáhají Andrejovi s výhrou nejvíce. Přitom řešení je snadné. Marketingový tým Andreje Babiše to řešení zná.

img_1570

Špatná reklama je taky reklama, aneb Alza.cz a její akce

13.10 2016 Žádný komentář

Obchod Alza.cz mám rád. Od dob kdy začínali v suterénních prostorách o pár desítkách metrů čtverečních se hodně vyhoupli. Vyšvihli se mezi největší e-shopy ve střední Evropě a velkou zásluhu na tom má jejich povedený marketing, který zvládne obsloužit poměrně malý tým lidí. Teďka na Vánoce jsou asi víc hladoví, takže si jejich marketing sám sobě nafackoval. 

placla-reporting

Report srpen – Placla a nárůst o 50%

Trochu se report zdržel, ale není od věci ho zveřejnit, protože je opět zajímavý.

Třetí report od doby, kdy jsme zakoupili webové portfolio jako investici. Možná vás naťukne k tomu, abyste si skutečně začali pohrávat s myšlenkou, že ten internet není tak špatný nápad. Jen krůček pak budete k tomu, abyste se zaregistrovali do Placly.

Depressed smoking man sitting on chair on black background

5 Podnikatelských výkřiků

Bezdomovec stojí v Metru a křičí: „Nóóvý prostor, právě vyšel Nóóvý prostor, kupte Nový prostor“ a stejně jak ten bezdomovec se chovají podnikatelé. Není pak divu, že do pěti let skončí 81 % všech firem. Sepsal jsem proto 5 podnikatelských výkřiků, které vás můžou spolehlivě dostat až do pražského podchodu.

Virtuální operátor LAMA MOBILE spouští affiliate na tariflevne.cz

V posledních měsících přibývaly virtuální operátoři jako houby po dešti, momentálně jich na českém trhu působí kolem padesátky. První affiliate program spouští na webu tariflevne.cz ten nejrychleji rostoucí v sítí Vodafone, LAMA MOBILE, dceřiná společnost severomoravského holdingu LAMA ENERGY GROUP s obratem 15,9 miliardy korun. 

SAM_6401

NÁVOD jak obsadit 8 pozic na první stránce vyhledávání google – bez peněz

22.11 2013 Žádný komentář

Jak byste se tvářili na strategii, která by vám umožnila obsadit první stránku ve vyhledávači google a odsunout konkurenci daleko za vás? Předpokládám, že byste to určitě přivítali.

Mnoho podnikatelů a majitelů webových stránek se snaží obejít inteligentní vyhledávač Google a dostat se na první pozice. Není to snadné a velmi často je to pro dotyčnou osobu velmi nákladná záležitost s nejistým výsledkem. Je tu přitom jednoduché a elegantní řešení, jak bez investic obsadit první místa a získat relevantní návštěvníky, zákazníky.

Jak přijít o 1149 fanoušků na FB za jediný den. KONEC OBTĚŽOVÁNÍ

Když se mne klient zeptá na nějaké Info k marketingu na internetu, jak ho dělat levněji, efektivněji, lépe, vždy se dozví to stejné. Musíte budovat důvěru, mít důvěryhodné webové stránky, důvěryhodný a kvalitní produkt nebo službu a musí si umět získat zákazníka na stálo. To jde velmi obtížně, pokud s ním dlouhodobě nekomunikujete.  Potřebujete tedy nějaké kvalitní kontakty! TEĎ jsem se dostal do situace, kdy jsem „musel“ smazat 1149 kontaktů a věřte, že jsem o tom pěkně dlouho přemýšlel. Proč jsem to udělal a co mi ztráta tak velké databáze kontaktů přinese v budoucnu, rozebírám v tomto článku.

Představení SEOškola.cz – zkušenosti z kurzu seo optimalizace zdarma

Pokud přemýšlíte jak dělat reklamu na internetu? Možná jste slyšeli, že nejlepší a nejlevnější způsob propagace webových stránek je SEO optimalizace. Absolvoval jsem online výukový kurz seo marketingu a mé zkušenosti potvrzují, že Vám pomůže, i když už trochu víte, jak na seo optimalizaci. Přečtěte si pár tipů, proč se zúčastnit celého kurzu na Seoškola.cz.

Jak propagovat restauraci – marketingový plán, vzor pro gastronomické provozovny

Je jen málo oborů, u kterých tak úzce souvisí marketing, produkt a tým, jako je prezentace restaurace. Marketing restauračního byznysu není těžký, ale je potřeba brát ohledy na mnoho věcí, které třeba u reklamy pro eshop nehrají velkou roli. Jelikož zde na webu často hledáte informace o propagaci restaurace, rozhodl jsem se tedy předat 5 let zkušeností s podnikáním v gastronomii a vypracovat vzor marketingového plánu pro restaurace. Pohostinství je náročný obor. Každý den jdete s kůží na trh a i drobná chyba při vaření vám může zkazit reputaci na dlouhou dobu. O tom, jak bude propagace úspěšná, rozhoduje i to, jestli se obsluha dobře vyspala a jak v kuchyni umyli nádobí. Snad tedy tento marketingový plán tomuto krásnému oboru pomůže. V článku jsem sepsal poznámky ohledně věcí, na které je potřeba se soustředit a na které se často zapomíná.

= Marketingový plán pro restaurace ke stažení zde =