+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)

ikona tužky na papíře Archiv pro štítek: případová studie

fervent-jan-121249

Jak oslovit 1 457 000 lidí za 1 měsíc a neinvestovat do reklamy ani korunu?!

Podnikáte? Chcete? Tak zbystřete abyste byli bystří. Agentury a všichni experti na správný marketing vám každý den doporučují ty nejlepší postupy, jak to udělat co nejlépe. Tahle “případová studie” se o nic takového snažit nebude.

V ideálním světě marketingu

V ideálním světě, bychom všichni měli tolik zákazníků, že bychom mohli všechno dělat správně. Sbírat všechna data, dělat analýzy, mít vymazlenou zákaznickou podporu a všechny TOP software vychytávky, které jsou zrovna na trhu. Ještě by nám zbylo dost peněz na cestu kolem světa a krmení sirotků v Africe. A především na zaplacení těch nejlepších agentur.

Jenže ouha, každou aplikaci, každý marketing který děláte, musíte nejdříve zaplatit. Takže pak děláte hodně práce pro práci a na ten podstatný byznys, který skutečně může nakrmit vás nebo ty sirotky v Africe, nezbývá čas.

Takže, člověk to musí dělat trochu jinak.  V tomhle článku vám tedy ukáži, jak lze oslovit i na CZ trhu téměř 1,5 milionu lidí a neinvestovat do reklamy ani korunu.

Co k tomu potřebujete? Jaké jsou ty zázračné přísady?

  • Facebook
  • Video kameru
  • Nápad / nadšení pro věc
  • Štěstí (říkejme tomu virální marketing)

Výsledek pak může vypadat třeba takto:

1 video >>> 1 měsíc

  • Dosah videa 1 457 000
  • Zhlédnutí videa 780 000
  • Sdílení videa 17 000+
  • Nárůst fanoušků z původních cca 300 na 3 640 uživatelů.

Náklady: Po domácku vyrobené video. Hodně trpělivosti při odpovídání neandrtálcům.

21556226_1495546043846225_1516290085_o

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zní to zajímavě? Pojďme se podívat na to zázračné video.

Vyrobila jej Petra Fenclová a nedělala to pro peníze, ale pro radost.

Zveřejnila jej na FB stránce projektu 5kilo.cz, což je projekt věnovaný hlavně zdravé výživě, hubnutí a dobrému jídlu. Ten projekt jsme s ní rozjížděli, ale pak trochu usnul, protože na něj není čas. Ale i tak, jak je vidět, lze s malým kašpárkem zahrát slušné divadýlko (na Facebooku).

Asi si říkáte, čím je to video tak zázračné, proč uspělo, a jak to dopr*ele můžu využít pro svůj byznys.

Pokusím se vám to jednoduše vysvětlit v několika bodech.

1. Video je autentické

Je vidět, že si video na nic nehraje. Je to prostě normální domácí video, dělané pro radost. Není v tom nic přímočarého – tady kupujte, dělejte, Je vidět, že to dělali lidé a ne tým nabušených markeťáků, co viděli lidi naposledy ve statistikách Google Analytics.

Toho si lidé cení.

2. Video reaguje na aktuální dění

Cena másla letí nahoru, jedí ho ve velkém Čínani, bla bla bla, dotace, bla bla bla, Čínani, bla bla bla, kupujte máslo, na Vánoce nebude.

Tomu lidé věnují pozornost.

3. Buďte struční

Vím, i tenhle článek už je dost dlouhý na 70 % čtenářů, kteří sem nedočetli (můžete se cítit výjimečně).  Prostě zkuste být trochu vtipní a trochu více struční.

Zázračný recept je na světě

Jednoduchý návod tedy zní, využijte to, čemu lidé věnují pozornost a dělejte to tak, jak to lidé nejvíce ocení – autenticky.

No a mějte trochu štěstí, ale to je potřeba vždy. Být ve správný čas na správném místě a v tomto případě se správným videem.

Pokud nevíte, co udělat, tak mi zkuste napsat nebo se inspirovat v mém laciném, ale užitečném on-line kurzu.

Facebooku a lidem zdar.