Dlouho jsem nenapsal žádný report o našem portfoliu. Takže, leden 2017 byl druhý nejsilnější měsíc za celou dobu co máme weby na Placla.cz. Nejsilnější byl prosinec 2016. I únor nebyl špatný, ale přeci jen – má o pár dní méně a to se projeví.
Pro srovnání:
- V roce 2016 zrealizováno přes Placla.cz 866 objednávek ( 133 měsíčně)
- Leden, únor realizováno 292 objednávek (146 měsíčně)
Vidíte tedy, že i přes kratší únor roste počet objednávek. Rovněž stoupla i průměrná cena za objednávku a to o 3%. To je velmi zajímavé, protože jsme měli hodně “pouze publikací” což znamená, že zveřejníte článek, ale nevytváříte ho (vytvoří si ho inzerent) a cena je tak nižší.
Důvody navýšení inzerentů i tržeb
Těch důvodů je několik. Především jde o to, že Placla nemá v mnoha ohledech konkurenci. Pokud nemáte čas a nechcete obepisovat hromady webů jednotlivě, je to v podstatě jediná funkční platforma na trhu. Pak je tu ještě Copywriting.cz, ale ten je tak nějak mrtvý, nemá inzerenty a špatně se v něm orientuje.
Dalším důležitým faktorem je, že to funguje. A tím nemyslím jen z pohledu seo – i když to je hlavním zájmem inzerentů. Z článků máte i reálné prodeje. Nefunguje to sice tak, že vám každý článek přinese zákazníky, ale v celkovém objemu ano. Nemusím tu nikomu věšet na nos bulíky, že naše weby jsou naprosto úžasné a mají věrnou základnu čtenářů, to ne. Většina návštěvníků přichází z vyhledávačů (není jich tak málo) a pokud přijdou na konkrétní článek, tak je to proto, že je to téma zajímá. Pak i přesto, že se jedná o recenzivní článek lidé odkazy proklikávají a někteří nakupují. Je to logické.
Třetím důležitý faktor, který ještě nabyde na významu, že jsme všechny weby převedli na https:// a má to pozitivní výsledky. Možná o tom napíši samostatný článek. Každopádně je logické, že je lepší mít odkazy na webech s https protože jsou o něco málo důvěryhodnější. Navíc to stojí úplně stejně.
Pokud potřebujete poradit s marketingem pro váš projekt, nestyďte se napsat. Kdo se stydí, nesmí do lesa.