+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)

ikona tužky na papíře Archiv pro štítek: Online podnikání

edho-pratama-152392

Dva přístupy v budování příjmů na internetu

V praxi se setkávám s dvěma hlavními směry, které určují dotazy lidí. V obou případech je třeba úplně odlišný přístup, jak na internetu postupovat. Protože se na toto téma stále opakují dotazy, rozhodl jsem se ho stručně sepsat, aby lidé věděli, na co se zaměřit a já si ušetřil čas s odpovídáním.

  1. Mám plán, web, projekt, konkrétní myšlenku a chci ji realizovat a živit se tím.
  2. Chci vydělávat na internetu, ale nemám vizi a hledám jak začít.

Mnohem více dotazů lidí patří do druhé skupiny, proto se v tomto článku budu věnovat této skupině. Je to asi nejrizikovější skupina lidí, často nemají moc velké příjmy v práci a hledají cestu, jak díky internetu přivydělat nějakou korunu. Často řeší, jak vydělat bez investice. Přesto se velmi často stane, že začnou investovat do multilevelových balíčků, které jim slibují zázračné zbohatnutí díky internetu. Díky falešným recenzím to většinou vypadá lákavě. To většinou nevede k úspěchu a výsledkem je záporný hospodářský výsledek. Nebo se prostě pustí do nějakých “klikaček” a pak marně čekají na výplatu.

Takže co dělat, když nemáte jasnou představu co chcete dělat?

  1. Postavit osobní blog
  2. Mikroslužby
  3. MFA weby, návody

Osobní blog

Tímto by podle mně měl začít každý. I kdyby to mělo být jen lepší CV, kde popíšete svou profesní historii nebo životní příběh. Umět postavit web (není to vůbec těžké) je první metou, kterou potřebujete překonat. Zvedne vám to sebevědomí a taky může vytvořit první příjmy.

Příklad – nafotíte svého psa a budete psát jeho příběh. K tomu tam nastavíte affiliate odkazy na krmivo a hračky, které svému čtvernohému kamarádovi dopřáváte. Pokud budou mít příspěvky a články úspěch na sociálních sítích, tak část lidí koupí také tyto produkty a vy máte provizi. Nevydělá vám to nějaké velké peníze, ale každá tisícovka dobrá a nějak se začít musí. Na svém osobním webu získáte první zkušenosti.

Mikroslužby

Nechcete meškat čas vytvářením osobního webu? Zapojte se do vytváření projektu někoho jiného. Získáte drobné příjmy a můžete pracovat z domova. Zákaznická podpora, správa facebookových stránek, psaní článků nebo jejich korektury, drobné grafiky či fotografie – to vše vám může vydělat každý měsíc několik tisíc korun. Pokud se pak naučíte například nastavovat placenou reklamu na Facebooku můžete si jen touto činností vydělat desítky tisíc měsíčně. To se z vás však již stane specialista FB marketingu – pokud však nemáte vizi pro vlastní projekt, je toto dobrá cesta.

MFA weby a návody

Pokud nechcete mít osobní web, postavte web na jedno konkrétní téma. Příkladem může být třeba web http://jakzalozitweb.cz/. Obsahuje pouze dvě stránky textu a jedno video. Video nutně nemusí být vaše, můžete vložit libovolné video z Youtube, ale je lepší mít originální obsah. Toto video a jednoduchý web, mi bez dalších úprav a práce přináší již druhým rokem 8 tisíc ročně (celkem již přes 200 objednávek). Takovýchto návodů můžete vytvořit desítky. Někdy stačí i web, který srovnává produkty. Kamarád například vytvořil web http://mlyneknakavu.cz/. Oba dva weby vydělávají na provizích z prodaných produktů. Mlýnek na kávu i na proklicích na zobrazované reklamě. Je třeba ale umět najít vhodnou niku a klíčové slova na které se dobře zobrazíte (na Youtube nebo Googlu).

Těch možností je samozozřejmě více, ale tyto tři (vlastní web, mikroslužby a microsite weby) jsou na začátek nejlepší. Vstupní náklady tam jsou v řádů stokorun a postupně se můžete vypracovat. Ostatně, důkladně je rozebírám v modulu Online zisky ve své akademii.

Druhé skupině lidí, kteří mají své projekty se budeme věnovat zase někdy příště :-).

 

frank-mckenna-184340

4 tipy, jak vyzrát na omezený rozpočet v marketingu

Každý nemá rozpočet jako Google. Takže jak to vyřešit, když máte malý web či e-shop a chcete se proklestit konkurencí k lepším výsledkům?

Na chvilku zapomeňte na to, co všude čtete „Cestu zákazníka“. Prostě se na ni vykašlete. Vyladěnou cestu zákazníka potřebujete, ale s omezeným rozpočtem a časem lze fungovat i jinak. Níže pár tipů.

1. Soustředit se na jeden produkt.

Nemusíte mít e-shopu 2 tisíce položek. A nemusíte je všechny prodávat. Možná prodáváte služby, ale určitě z portfolia budete schopni určit – kterou službu budete „tlačit“ nejvíce. Bude to to nejprodávanější, nebo s největší marží? To je na vás, oboje může být správně.

Při výběru mrkněte i na hledanost klíčových slov a konkurenci. Podle toho snadno vyberete.

2. Energii směrovat na jeden prodejní kanál.

Google, Seznam, seo optimalizace, PPC, Srovnávače zboží, Facebook, Instagram, Youtube, e-mailing, provizní marketing atd. atd. Docela dost činností na jednoho člověka s jednou peněženkou. Nemyslíte? Co kdybyste vše soustředili jen na jeden prodejní kanál – ušetřili čas, náklady, stali se jedničkou v prodejích na jednom kanálu a teprve pak řešili zbytek.

Příkladem může být malý e-shop. Dělá reklamní kampaně na Facebooku, Seo, platí správu a budget v PPC na Seznamu a Googlu a ještě ve zbožových srovnávačích. K tomu zvažuje vlastní provozní program, protože affiliate všude doporučují.

Klidně by se dalo pouvažovat nad tím, přestat někomu platit za správu PPC – nechat tam jen nejvýkonnější kampaně a remarketing ( o to se až tolik člověk starat nemusí – někdy to samo běží stejně dobře), následně ten budget investovat do reklam na Heuréce a zvýšením ceny, kterou jste ochotni zaplatit za proklik. Je to jen příklad, ale je to cesta.

3. Omezit režijní náklady.

Všechny ty firmy pořád něco automatizují a na vše používají software – placený. Někdy, ale stačí omezit tyto náklady a okamžitě vám roste zisk. Pravda, možná klesne obrat. Co je však důležitější, zisk nebo obrat?

Zde jen pár nejčastěji placených software v online podnikání: Rozesílka e-mailů, affiliate software, chat zákaznické podpory, crm software, seo analytika – př. Collabim, soft pro zákaznickou podporu, účetní software, jako třešnička na závěr pronájem samotného webu (což je často nevýhodné – ne vždy).

To jsem napsal jen věci, které se dají nahradit nebo zrušit stejně jako placená správa PPC, sociálních sítí atd. Velmi často již na trhu existuje i osekaná alternativa zdarma. Stačí jen hledat. Když to spočtete, zjistíte, že je to třeba 100 – 200 tisíc ročně navíc. Možná to můžete dělat méně profesionálně a budete spokojenější.

4. Nespěchejte

S omezeným rozpočtem nebude všechno hned. Pár let to trvá.

Myslím, že tyto tipy vlastně všichni známe, jen na ně občas zapomínáme. Na internetu se totiž píše co vše je potřeba dělat pro úspěch, ale už nikdo nepíše, že to nelze stihnout vše najednou a kolik to vše stojí.

P.S. Líbil se vám článek? Mrkněte na on-line akademii. 

lee-campbell-106610

Rozšiřujeme činnost o správu webů, obsahu i inzerce

Opět jsme rozšířili činnosti, kterými můžeme pomoci ostatním majitelům webů a podnikatelů v rozvoji. Je to logický krok, který výborně doplňuje aktuální aktivity.

Ještě to není ani rok, kdy jsme převzali firmu a začali spravovat portfolio webů. Základním stavebním kamenem činnosti je tvorba obsahu, správa webů a prodej inzerce. S ohledem na množství webů a přes 2 000 napsaných a publikovaných článků jsme si vytvořili vlastní systém práce, který nyní zpřístupňujeme i lidem, kteří mají svůj web, ale nemají tolik času, prostředků nebo zkušeností.

Díky většímu množství webů máme více kontaktů na inzerenty a můžeme tak majitelům webů domluvit spolupráci na kterou by jinak nenarazili. Díky tomu, že máme zautomatizovaný proces a větší objem práce, dokážeme ji i s provizí zajistit levněji, než kdyby si to majitel jednoho webu řešil sám. Ne každý majitel webu je totiž v „onlajnu“ kovaný a priority může mít postavené někde jinde. Což znamená, že jsme schopní za něj:

  • Vytvořit a publikovat obsah
  • Spravovat a upravovat web
  • Nastavit reklamní kampaně
  • Prodat jeho inzertní plochy
  • Zároveň u nás může inzerovat výhodněji.

Detailněji je to popsáno zde.

Je to součástí strategie pro spuštění aplikace pro analýzu webů a správu odkazů, bannerů a reklamních ploch. Naši klienti budou jednoduše jako první čerpat výhody z této šikovné aplikace o které jsem psal již dříve

placla-reporting

Report srpen – Placla a nárůst o 50%

Trochu se report zdržel, ale není od věci ho zveřejnit, protože je opět zajímavý.

Třetí report od doby, kdy jsme zakoupili webové portfolio jako investici. Možná vás naťukne k tomu, abyste si skutečně začali pohrávat s myšlenkou, že ten internet není tak špatný nápad. Jen krůček pak budete k tomu, abyste se zaregistrovali do Placly.

jak vydělat affiliate marketing

V hlavní roli affiliate marketing

Nejvíce lidí, kteří přemýšlí, jak vydělat na internetu, mi píše především kvůli affiliate marketingu. Je to asi nejznámější způsob výdělku, kdy získáváte provize z uskutečněných konverzí (nákupů a registrací). Podíváme se mu dnes na zoubek.

Na úvod je potřeba si uvědomit, že affiliate je jen způsob monetizace. Sám o sobě není podnikáním. Potřebujete mít projekt a ten vám vydělává třeba díky affiliate marketingu, ale klidně i jiným způsobem. Řadu dalších způsobů učím v kurzu on-line zisky. Nejprve vymyslete, co chcete dělat a proč. Vymyslete projekt. Teprve potom (souběžně s tím) přemýšlejte, jak na tom vyděláte. Přemýšlet nejdříve na čem vydělat, vás může dostat do slepé uličky.

placla.cz jak vydělat

Jak vydělávat na Placla.cz kdekoliv na světě

Dneska bych vám rád představil systém výdělku a propagace, který pro svou jednoduchost a účinnost řadím mezi nejlepší systémy výdělku na internetu vůbec – hlavně pro začátečníky. Jedná se o výdělek díky psaní článků, který je naprosto primitivní, přitom vám může přinést desetitisíce měsíčně. Nevyděláte tedy miliony, ale třicet tisíc měsíčně si můžete odnést celkem snadno. Pokud již máte svůj web a řešíte jak zvýšit jeho ziskovost, může toto být jedním z řešení. Je to zavedená platforma Placla.cz a mám s ní dobré zkušenosti.