+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)

ikona tužky na papíře Archiv pro štítek: Online marketing

frank-mckenna-184340

4 tipy, jak vyzrát na omezený rozpočet v marketingu

Každý nemá rozpočet jako Google. Takže jak to vyřešit, když máte malý web či e-shop a chcete se proklestit konkurencí k lepším výsledkům?

Na chvilku zapomeňte na to, co všude čtete „Cestu zákazníka“. Prostě se na ni vykašlete. Vyladěnou cestu zákazníka potřebujete, ale s omezeným rozpočtem a časem lze fungovat i jinak. Níže pár tipů.

1. Soustředit se na jeden produkt.

Nemusíte mít e-shopu 2 tisíce položek. A nemusíte je všechny prodávat. Možná prodáváte služby, ale určitě z portfolia budete schopni určit – kterou službu budete „tlačit“ nejvíce. Bude to to nejprodávanější, nebo s největší marží? To je na vás, oboje může být správně.

Při výběru mrkněte i na hledanost klíčových slov a konkurenci. Podle toho snadno vyberete.

2. Energii směrovat na jeden prodejní kanál.

Google, Seznam, seo optimalizace, PPC, Srovnávače zboží, Facebook, Instagram, Youtube, e-mailing, provizní marketing atd. atd. Docela dost činností na jednoho člověka s jednou peněženkou. Nemyslíte? Co kdybyste vše soustředili jen na jeden prodejní kanál – ušetřili čas, náklady, stali se jedničkou v prodejích na jednom kanálu a teprve pak řešili zbytek.

Příkladem může být malý e-shop. Dělá reklamní kampaně na Facebooku, Seo, platí správu a budget v PPC na Seznamu a Googlu a ještě ve zbožových srovnávačích. K tomu zvažuje vlastní provozní program, protože affiliate všude doporučují.

Klidně by se dalo pouvažovat nad tím, přestat někomu platit za správu PPC – nechat tam jen nejvýkonnější kampaně a remarketing ( o to se až tolik člověk starat nemusí – někdy to samo běží stejně dobře), následně ten budget investovat do reklam na Heuréce a zvýšením ceny, kterou jste ochotni zaplatit za proklik. Je to jen příklad, ale je to cesta.

3. Omezit režijní náklady.

Všechny ty firmy pořád něco automatizují a na vše používají software – placený. Někdy, ale stačí omezit tyto náklady a okamžitě vám roste zisk. Pravda, možná klesne obrat. Co je však důležitější, zisk nebo obrat?

Zde jen pár nejčastěji placených software v online podnikání: Rozesílka e-mailů, affiliate software, chat zákaznické podpory, crm software, seo analytika – př. Collabim, soft pro zákaznickou podporu, účetní software, jako třešnička na závěr pronájem samotného webu (což je často nevýhodné – ne vždy).

To jsem napsal jen věci, které se dají nahradit nebo zrušit stejně jako placená správa PPC, sociálních sítí atd. Velmi často již na trhu existuje i osekaná alternativa zdarma. Stačí jen hledat. Když to spočtete, zjistíte, že je to třeba 100 – 200 tisíc ročně navíc. Možná to můžete dělat méně profesionálně a budete spokojenější.

4. Nespěchejte

S omezeným rozpočtem nebude všechno hned. Pár let to trvá.

Myslím, že tyto tipy vlastně všichni známe, jen na ně občas zapomínáme. Na internetu se totiž píše co vše je potřeba dělat pro úspěch, ale už nikdo nepíše, že to nelze stihnout vše najednou a kolik to vše stojí.

P.S. Líbil se vám článek? Mrkněte na on-line akademii. 

Bez názvu

Výsledovka 2014

Dnes mám narozeniny a věřte nebo ne, vlastní narozeniny jsou nejlepší den na prodej čehokoliv komukoliv. Zamyslel jsem se, co bych emocionálně naladěným gratulantům mohl prodat s maximálním ziskem. Výsledek na sebe nenechal dlouho čekat.

Chvilku jsem si hrál s čísly a pak jsem zjistil, že pro vás bude mít maximální přínos, když vám vůbec nic neprodám. Místo toho se můžete začíst do článku, co jsem zažil v divokém roce 2014.

Hunger Games 2 official

1 Rok života na blogu

I když mi připadá, že uplynuly roky, v březnu to byl právě 1 rok od doby, kdy jsem začal opravdu aktivně tvořit obsah tohoto webu. Zároveň to byl druhý rok, co jsem vstoupil na internetovou scénu, tehdy absolutně bez znalostí. Nyní jsem našel čas podívat se zpět na to, jakou cestu jsem urazil za jeden rok. Osobní a velmi důležitá činnost.

Skloubí se dva světy affiliate marketingu?

Minulý týden se konal další FREE sraz online podnikatelů a marketérů, kteří se zajímají o způsob prodeje formou affiliate partnerství. Hned další den se začali, zřejmě pod vlivem after party, šířit pozitivní ohlasy. Já jsem si vzal několika denní odstup, abych popřemýšlel, jak skloubit dva absolutně odlišné světy, které se na Affiliate čtvrtku střetávají…

SAM_6408

Jak prodávat na Facebooku – nevěřte, že to nejde!

Za 2 dny jsem na Facebooku udělal tržbu 12 223 Kč s investicí 266 korun. Otázka tedy zní, proč slýchám, že se na Facebooku neprodává a že inzeráty v postraním panelu nefungují. Tento článek je pro ty, kteří chtějí vědět jak vydělat na affiliate, ale i pro podnikatele a manažery firem. Chcete kompletní návod?