+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)

ikona tužky na papíře Archiv pro štítek: marketingová strategie

frank-mckenna-184340

4 tipy, jak vyzrát na omezený rozpočet v marketingu

Každý nemá rozpočet jako Google. Takže jak to vyřešit, když máte malý web či e-shop a chcete se proklestit konkurencí k lepším výsledkům?

Na chvilku zapomeňte na to, co všude čtete „Cestu zákazníka“. Prostě se na ni vykašlete. Vyladěnou cestu zákazníka potřebujete, ale s omezeným rozpočtem a časem lze fungovat i jinak. Níže pár tipů.

1. Soustředit se na jeden produkt.

Nemusíte mít e-shopu 2 tisíce položek. A nemusíte je všechny prodávat. Možná prodáváte služby, ale určitě z portfolia budete schopni určit – kterou službu budete „tlačit“ nejvíce. Bude to to nejprodávanější, nebo s největší marží? To je na vás, oboje může být správně.

Při výběru mrkněte i na hledanost klíčových slov a konkurenci. Podle toho snadno vyberete.

2. Energii směrovat na jeden prodejní kanál.

Google, Seznam, seo optimalizace, PPC, Srovnávače zboží, Facebook, Instagram, Youtube, e-mailing, provizní marketing atd. atd. Docela dost činností na jednoho člověka s jednou peněženkou. Nemyslíte? Co kdybyste vše soustředili jen na jeden prodejní kanál – ušetřili čas, náklady, stali se jedničkou v prodejích na jednom kanálu a teprve pak řešili zbytek.

Příkladem může být malý e-shop. Dělá reklamní kampaně na Facebooku, Seo, platí správu a budget v PPC na Seznamu a Googlu a ještě ve zbožových srovnávačích. K tomu zvažuje vlastní provozní program, protože affiliate všude doporučují.

Klidně by se dalo pouvažovat nad tím, přestat někomu platit za správu PPC – nechat tam jen nejvýkonnější kampaně a remarketing ( o to se až tolik člověk starat nemusí – někdy to samo běží stejně dobře), následně ten budget investovat do reklam na Heuréce a zvýšením ceny, kterou jste ochotni zaplatit za proklik. Je to jen příklad, ale je to cesta.

3. Omezit režijní náklady.

Všechny ty firmy pořád něco automatizují a na vše používají software – placený. Někdy, ale stačí omezit tyto náklady a okamžitě vám roste zisk. Pravda, možná klesne obrat. Co je však důležitější, zisk nebo obrat?

Zde jen pár nejčastěji placených software v online podnikání: Rozesílka e-mailů, affiliate software, chat zákaznické podpory, crm software, seo analytika – př. Collabim, soft pro zákaznickou podporu, účetní software, jako třešnička na závěr pronájem samotného webu (což je často nevýhodné – ne vždy).

To jsem napsal jen věci, které se dají nahradit nebo zrušit stejně jako placená správa PPC, sociálních sítí atd. Velmi často již na trhu existuje i osekaná alternativa zdarma. Stačí jen hledat. Když to spočtete, zjistíte, že je to třeba 100 – 200 tisíc ročně navíc. Možná to můžete dělat méně profesionálně a budete spokojenější.

4. Nespěchejte

S omezeným rozpočtem nebude všechno hned. Pár let to trvá.

Myslím, že tyto tipy vlastně všichni známe, jen na ně občas zapomínáme. Na internetu se totiž píše co vše je potřeba dělat pro úspěch, ale už nikdo nepíše, že to nelze stihnout vše najednou a kolik to vše stojí.

P.S. Líbil se vám článek? Mrkněte na on-line akademii. 

Depressed smoking man sitting on chair on black background

5 Podnikatelských výkřiků

Bezdomovec stojí v Metru a křičí: „Nóóvý prostor, právě vyšel Nóóvý prostor, kupte Nový prostor“ a stejně jak ten bezdomovec se chovají podnikatelé. Není pak divu, že do pěti let skončí 81 % všech firem. Sepsal jsem proto 5 podnikatelských výkřiků, které vás můžou spolehlivě dostat až do pražského podchodu.

Boy Soldiers

Okupujte trh, díky strategickému plánování

Píše se 4. červenec 1943 a německé vojsko zahajuje největší tankovou bitvu v historii lidstva. Pokus o strategické získání iniciativy na východní frontě se stal ukázkovým příkladem jak prohrát celou válku, díky jedné prohrané bitvě. Přesto, že měli Rusové dvojnásobné ztráty a Němci vyspělejší a efektivnější techniku, nestačilo to na vítězství a osud třetí říše byl zpečetěn.

Můžete sledovat všechny trendy, používat ty nejvyspělejší techniky, marketingové strategie a stejně se můžete snadno dostat do takových ztrát, které budou pro vaši firmu znamenat totální zkázu. Proto se dnes zaměříme na taktické plánování, díky kterému si své reklamní aktivity ještě lépe připravíte.

SAM_6408

Jak prodávat na Facebooku – nevěřte, že to nejde!

Za 2 dny jsem na Facebooku udělal tržbu 12 223 Kč s investicí 266 korun. Otázka tedy zní, proč slýchám, že se na Facebooku neprodává a že inzeráty v postraním panelu nefungují. Tento článek je pro ty, kteří chtějí vědět jak vydělat na affiliate, ale i pro podnikatele a manažery firem. Chcete kompletní návod?

SAM_6401

NÁVOD jak obsadit 8 pozic na první stránce vyhledávání google – bez peněz

22.11 2013 Žádný komentář

Jak byste se tvářili na strategii, která by vám umožnila obsadit první stránku ve vyhledávači google a odsunout konkurenci daleko za vás? Předpokládám, že byste to určitě přivítali.

Mnoho podnikatelů a majitelů webových stránek se snaží obejít inteligentní vyhledávač Google a dostat se na první pozice. Není to snadné a velmi často je to pro dotyčnou osobu velmi nákladná záležitost s nejistým výsledkem. Je tu přitom jednoduché a elegantní řešení, jak bez investic obsadit první místa a získat relevantní návštěvníky, zákazníky.

Ebook-zdarma-4-snadné-kroky-k-efektivnímu-marketingu

Marketingový plán nefunguje – NIKDY

19.11 2013 Žádný komentář

V Čechách máme velký marketingový problém. Alespoň ho vnímá velké množství živnostníků, drobných podnikatelů a lidí pracujících na volné noze. Jaký problém to je??

Podnikání jim trochu vázne, tak si říkají, že to bude tím marketingem. Začnou hledat informace, a co zjistí?? No přeci musí mít marketingový plán, jinak nemůžou dělat reklamu dobře. No a potom přijdou na můj blog (přes 150 lidí měsíčně) a hledají vzor marketingového plánu. Já jim ho samozřejmě dám, ale ještě jsem jim k tomu zapomněl říct jednu věc: Marketingový plán drtivé většině podnikatelů nefunguje. V tomto článku se podíváme na několik základních bodů, proč tomu tak je.

Synergický efekt v Marketingu – návod jak propojit marketingové prvky na internetu v jeden celek

O synergickém efektu hovoří každý z nás častěji, než si vůbec uvědomuje. Často slýchám fráze typu “když se to sere, tak se sere všechno!”  a když má někdo úspěch, může říci třeba “když se daří, tak se daří!”. Stejně jako v přírodě i na internetu všechno se vším souvisí, ale slyšet a dělat to podle toho chce málokdo. Každý si totiž touží po co nejsnadnějším výdělku a tak rád sám sebe přesvědčuje, že mu stačí investovat nějaké peníze do SEO optimalizace, nastavení PPC kampaní, nebo zaplatit za správu profilu na Facebooku a zákazníci se už jenom pohrnou. Málokomu se to s tímhle přístupem podaří. Dnes Vám dám zjednodušený návod, jak dělat reklamu na internetu co nejlevněji a jednotlivé prvky marketingu do sebe zakomponovat, aby vytvořili takovou síť na zákazníky.

Jak propagovat restauraci – marketingový plán, vzor pro gastronomické provozovny

Je jen málo oborů, u kterých tak úzce souvisí marketing, produkt a tým, jako je prezentace restaurace. Marketing restauračního byznysu není těžký, ale je potřeba brát ohledy na mnoho věcí, které třeba u reklamy pro eshop nehrají velkou roli. Jelikož zde na webu často hledáte informace o propagaci restaurace, rozhodl jsem se tedy předat 5 let zkušeností s podnikáním v gastronomii a vypracovat vzor marketingového plánu pro restaurace. Pohostinství je náročný obor. Každý den jdete s kůží na trh a i drobná chyba při vaření vám může zkazit reputaci na dlouhou dobu. O tom, jak bude propagace úspěšná, rozhoduje i to, jestli se obsluha dobře vyspala a jak v kuchyni umyli nádobí. Snad tedy tento marketingový plán tomuto krásnému oboru pomůže. V článku jsem sepsal poznámky ohledně věcí, na které je potřeba se soustředit a na které se často zapomíná.

= Marketingový plán pro restaurace ke stažení zde =

Marketingový plán, vzor pro malé firmy, živnostníky i seminární a bakalářské práce

Připravil jsem zjednodušený marketingový plán, který je pro vás zdarma ke stažení. Pokud jste menší firma a chcete své podnikání někam posunout, je marketingový plán důležitou součástí dlouhodobého plánování. Při zpracovávání klasického plánu se vám může snadno stát, že se při analýze prostředí (trhu) ztratíte –„ utopíte v datech“. Proto jsem pro vás připravil vzor marketingového plánu, který vám může posloužit jako dobrá šablona pro propagaci menší firmy, restaurace nebo kadeřnictví, ale zároveň ho můžete použít i pro jednotlivé výrobky. Společně se teď podívejme na nejčastější chyby v marketingovém plánu….