+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)

ikona tužky na papíře Archiv pro štítek: marketing

alvaro-serrano-133380

Report Placla po delší době

Dlouho jsem nenapsal žádný report o našem portfoliu. Takže, leden 2017 byl druhý nejsilnější měsíc za celou dobu co máme weby na Placla.cz. Nejsilnější byl prosinec 2016. I únor nebyl špatný, ale přeci jen – má o pár dní méně a to se projeví.

Pro srovnání:

  • V roce 2016 zrealizováno přes Placla.cz 866 objednávek ( 133 měsíčně)
  • Leden, únor realizováno 292 objednávek (146 měsíčně)

Vidíte tedy, že i přes kratší únor roste počet objednávek. Rovněž stoupla i průměrná cena za objednávku a to o 3%. To je velmi zajímavé, protože jsme měli hodně “pouze publikací” což znamená, že zveřejníte článek, ale nevytváříte ho (vytvoří si ho inzerent) a cena je tak nižší.

Důvody navýšení inzerentů i tržeb

Těch důvodů je několik. Především jde o to, že Placla nemá v mnoha ohledech konkurenci. Pokud nemáte čas a nechcete obepisovat hromady webů jednotlivě, je to v podstatě jediná funkční platforma na trhu. Pak je tu ještě Copywriting.cz, ale ten je tak nějak mrtvý, nemá inzerenty a špatně se v něm orientuje.

Dalším důležitým faktorem je, že to funguje. A tím nemyslím jen z pohledu seo – i když to je hlavním zájmem inzerentů. Z článků máte i reálné prodeje. Nefunguje to sice tak, že vám každý článek přinese zákazníky, ale v celkovém objemu ano. Nemusím tu nikomu věšet na nos bulíky, že naše weby jsou naprosto úžasné a mají věrnou základnu čtenářů, to ne. Většina návštěvníků přichází z vyhledávačů (není jich tak málo) a pokud přijdou na konkrétní článek, tak je to proto, že je to téma zajímá. Pak i přesto, že se jedná o recenzivní článek lidé odkazy proklikávají a někteří nakupují. Je to logické.

Třetím důležitý faktor, který ještě nabyde na významu, že jsme všechny weby převedli na https:// a má to pozitivní výsledky. Možná o tom napíši samostatný článek. Každopádně je logické, že je lepší mít odkazy na webech s https protože jsou o něco málo důvěryhodnější. Navíc to stojí úplně stejně.

Pokud potřebujete poradit s marketingem pro váš projekt, nestyďte se napsat. Kdo se stydí, nesmí do lesa.

 

josh-pepper-71388

6 tipů na co si dát pozor u prodeje služeb

Pokud chcete na internetu vydělávat peníze s vyšší než 30 % marží, pusťte se do prodeje služeb. Služby mají oproti fyzickým produktům velkou výhodu. Můžete se snadněji odlišit od konkurence, nekonkuruje vám armáda čínských nádeníků s dotovaným poštovným a možnosti úspor nákladů máte mnohem vyšší a prostor pro vaši marži je také. Pojďme si teď dát pár tipů, na co si při prodeji dát pozor.

Úspěšné služby

Prodej služeb po internetu je dnes velmi lukrativním byznysem. Služby jsou ale velmi široký pojem. Službou jsou nejvýdělečnější firmy světa – Google, Facebook, Spotify, ale třeba i Amazon, který poskytuje služby firmám, které skrze jeho platformu prodávají. Klasičtější službou jsou pak například firemní konzultace, školení, poradenství, sjednávání pojistek atp. To vše dnes na internetu frčí a správně nastavený prodej vám může otevřít cestu k zákazníkům z celé republiky nebo i za hranicemi v opravdu masivním množství.

Na co si tedy dát pozor?

  1. Správná formulace a vizualizace

Můžete mít sebelepší službu, ale pokud v ní váš budoucí zákazník nevidí přínos, nedokáže ji rozlišit od konkurence nebo ji nedej bože nechápe, máte zaděláno na malér.

Klíčem je, aby si vaši službu dokázal budoucí zákazník dobře představit. Například častou chybou je, že podnikatelé prodávají své služby „na hodinu“. Ono to dává smysl z pohledu cenotvorby, ale dokáže si zákazník dopředu představit, co se bude během té jedné hodiny dít? Jaký to má přínos a jaké výsledky může očekávat třeba u balíčku deseti hodin vaší práce? Hm hm, to jsou otázky, na které mu potřebujete dát odpověď dříve, než ho vyzvete k objednávce. Nezapomeňte na stránku přidat také fotografie, grafické ztvárnění služby či krátké video, kde vše stručně vysvětlíte.

  1. Neprodávejte – objednávejte!

Další častá chyba je, že si podnikatel myslí, že uživatel hned zaplatí nebo sjedná službu a celý nažhavený zaplatí. Většinou s tímto přístupem přicházíte o velkou část zákazníků. Lépe funguje, pokud se zaměříte na vyplnění nezávazných předobjednávek, poptávkových formulářů či kalkulaček pro výpočet cen pro konkrétní řešení klienta. Jde o to, že většina lidí nechce teď hned zaplatit, potřebují se na něco doptat, nebo získat větší důvěru. Právě proto by mělo následovat navolávání, kdy proaktivně zavoláte a domluvíte si schůzku či jinak upřesníte požadavky klienta. Je to ozkoušený způsob, jak prodávat služby i drahé produkty – například automobily.

U sjednávání služeb je předobjednávkový formulář často alfou a omegou úspěchu.

  1. Ptejte se lidí

Dnes je takový trend startupů spočívajících v několika lidech, kteří sedí od rána do večera u počítače a ladí si své prodejní stránky a PPC kampaně.  Dokud však nevylezete ze své komfortní zóny, malé bubliny a nezeptáte se přímo zákazníků, nezjistíte, jak má vlastně vaše služba vypadat. Ono CTR a % konverze není všechno. Nejlepším řešením je právě navolávání klientů. Všechny starosti tím vložíte na svá bedra. Váš budoucí zákazník pouze vyjádří zájem a vyplní formulář. Vy vše ostatní zařídíte a ještě získáte cennou zpětnou vazbu pro další vylepšení projektu.

  1. Prodejní stránka nestačí

Vyladěním prodejního či objednávkového formuláře to nekončí. Naopak. Vaše práce končí až se spokojeným zákazníkem, který vás doporučí někomu dalšímu. K prodeji patří i zákaznický servis, vytváření zajímavého obsahu na webu, spravování PPC kampaní, komunikace skrze sociální sítě a e-mail marketing. Jde tedy o dlouhodobý proces, kdy platí že buď máte peníze a někomu za pomoc zaplatíte, nebo porostete jen pozvolna a pomalu. Váš akční plán se tedy nemůže držet univerzálního návodu, ale musí vycházet z vaší konkrétní situace.

  1. Testujte různé verze

Když dva dělají totéž, není to totéž. A slovo „sleva“ není totéž co „akce“. U služeb může i malá změna vést k velkým rozdílům ve výsledku. Je proto potřeba být vždy dostatečně sebekritický, abyste měli co zlepšovat a testovat. Tím nemyslím jen již zmíněné testování prodejních stránek a formulářů, ale i práce na produktu – službě samotné. Máte-li například nabídku šestiměsíčního balíčku služeb, vyzkoušejte sestavit i balíček tříměsíční. Ten tříměsíční může být buď intenzivnější, nebo bude prostě poloviční a vy ho díky nižší ceně prodáte více lidem. A samozřejmě, budete mít také o něco vyšší marži = větší zisk, než u delší spolupráce. Možnosti si vypište na papír a následně se soustřeďte vždy na jednu věc.

  1. Finanční tip na závěr

U služeb – obzvláště u těch dražších, je a může být mnohem delší rozhodovací proces, než je například u nákupu produktu. Nakoupit na e-shopu může být stejně přirozené, jako zajít do restaurace. Ovšem domluvit si konzultace pro zhubnutí, to už vyžaduje značné odhodlání. Dejte proto pozor na cash flow, protože než se najede konstantní prodejní cyklus, může to trvat i měsíc a vy každý den platíte za reklamu. U služeb B2B pak dejte pozor ještě větší, protože od realizace zakázky do vystavení a uhrazení faktury může uběhnout i několik měsíců. A to je někdy pořádný zápřah na finanční plánování a psychiku.

Posledním krokem je, dostat vaši nabídku k lidem. Toto je poslední krok, který je klíčem k úspěchu. Spousta firem dělá skvělé služby, vyrábí úžasné výrobky, ale ta prezentace pokulhává. Pokud se chcete dozvědět, jak oslovit širokou masu lidí, získat kopec zákazníků a ideálně se u toho nesedřít z kůže, podívejte se na mou Akademii, kde získáte řadu ucelených návodů i s pracovními sešity, které vám s realizací pomohou. Možností je oslovit mne také skrze kontaktní formulář, kdy vám se svým týmem mohu nastavit kompletní prodejní proces od A do Z.

Službám zdar!

4fwrykiswfk-juan-ignacio-tapia

Jak vytvořit 2X prodávanější produkt zdarma

V tomto v rychlosti napsaném článku z Anglie se podíváme na testování. Jednoduše – jak si i jako úplný  lajk můžete zlepšit svůj produkt, nebo vyzkoušet jeho prodejnost ještě dřív než ho vypustíte do světa. Co je ještě důležitější, využijeme k tomu nástroj který máte všichni k dispozici zdarma.

Klíč je v testování

Pokud čtete tyto řádky, tak jste se možná rozhodli, že budete něco prodávat, nebo již prodáváte. Možná také máte svůj web a chcete na něm vydělat více. Chcete?

Představte si, že váš produkt koupí jeden návštěvník webu ze sta. To vám přinese zisk. Pokud ale změníte pár věcí, může se stát, že nakoupí 2 nebo 3 lidi ze sta. To není nic těžkého.

Teď je na místě otázka, zda testujete? A tím nemyslím žádné složité analýzy. Můžete třeba jen chtít vědět, zda prodávat rohlík za 1,9 Kč nebo 2,5 Kč. Přemýšlíte o tom, zda budete prodávat ponožky červené nebo černé. Nebo potřebujete zjistit, který název vašeho semináře přitáhne větší pozornost. V tom případě je na místě to otestovat. Nějak rychle, jednoduše, aby to zvládl každý a hlavně aby to moc nestálo. Proto se zaměřte opravdu jen na to nejdůležitější – cena, název produktu, vzhled, délka prodejní stránky. Vždy testujte jen 1 věc například obrázek červené vs. černé ponožky (samozřejmě se tím pádem změní i název, neboť červenou ponožku bych černou nenazýval).

1. KROK – Takže si na web dáte Google Analytics

Google analytics je aplikace zdarma, kterou můžete sledovat návštěvnost webu a vyhodnocovat. Myslím, že to všichni víte.

https://analytics.google.com

Tady se ale lidé ztrácí a většinou jen koukají na to, kolik lidí jim chodí na web, odkud, kam atd. To je super, ale experiment (A/B test) si tu nastavíte rychleji, než stačíte vykonat svou potřebu. Tedy za předpokladu, že máte připraveny stránky k testování.

Myslím, že většina návštěvníků toto zná, ale ruku na srdce, kolik z vás skutečně testuje.

2. KROK – Příprava stránky pro A/B testování

Nyní na webu vyberete prodejní stránku a vytvoříte její duplikát. Na této kopii stránky pak něco změníte, třeba právě cenu produktu, nebo název. Pokud máte web na wordpressu, tak je to takto jednoduché.

Bez názvu

3 KROK – Pojďme nastavit experiment

Potom, co připravíte kopii stránky, můžete jít do Google analytics nastavit experiment. Udělal jsem vám pár screenů, abych vám ulehčil hledání a klikání.

experiment

 

Kliknete v levém menu na chování -> Experimenty -> vytvořit experiment.

exp2

Tady zvolíte název a cíl. Cíl doporučuji mít návštěvu konkrétní (děkovací stránky), kam uživatele přesměrováváte po odeslání objednávky. Můžete si v GA i nastavit jaké stránky a jakou má návštěva dané stránky hodnotu (hodnota nákupu). Pokud cíl nemáte vytvořený, kliknete na vytvořit nový a proklikáte se nabídkou až do finále. Pak se vrátíte do složky experimentů a pokračujete volbou stránek.

exp3

V pravé části uvidíte, zda jste zadali url správně, protože se vám okamžitě načte náhled stránky. Následuje vložení scriptu – kódu experimentu. Pokud si v tomto nejste jistí, zkuste někoho poprosit například na webtrh.cz nebo v některých Facebookových skupinách. 

Je to práce asi tak na 2 minuty, takže se někdo najde kdo vám to za láhev nastaví nebo poradí šikovný plugin, do kterého to pak můžete dávat přímo na webu. Každopádně s trochou trpělivosti a Googlem to zvládnete taky a budete se pak cítit mocně.

exp4

Následuje kontrola experimentu a jeho spuštění. Níže vidíte, že dokud není kód na webu, ukazuje vám to hláška a nedovolí experiment spustit. Jakmile jej máte na stránce, odkliknete to úžasné tlačítko “spustit experiment”.

exp5

Heuréka, huráá. Jestli jste vše zvládli, tak vás Google analytics za pár dní překvapí výsledky, které vám pomohou zjistit, která nabídka je lepší. Následně vezmete výslednou stránku a celý proces zopakujete. Již nic dalšího neřešíte, GA už se o vše postará a automaticky rozděluje návštěvníky mezi testované stránky. Výsledky, které sledujete vypadají takto:

exp finish

Zde například vidíte, že původní varianta byla lepší než ta upravená. Takto můžete otestovat cokoliv, co vám přijde důležité. Samozřejmě je nutné podotknout, že i když je tato metoda zdarma. Při testování potřebujete návštěvnost konkrétní stránky – ne jen celého webu. Proto je dobré, pokud potřebujete zjistit výsledky rychle, zaplatit pár set korun za propagaci dané stránky na Facebooku, ideálně na vaší cílovou skupinu.

Vyděláváte 2x více. Takto můžete velmi snadno zdvojnásobit prodeje.

Tento návod je pro začátečníky, ale myslím že je velmi důležité tohle připomenout. Často totiž tápou, proč jim produkt nevydělává, platí tisíce korun za konzultace a ve výsledku je možné, že si to tímto způsobem mohou zjistit sami. Navíc je to opravdu opravdu důležité. Je totiž přece rozdíl, zda prodáváte boty za 2 000 Kč nebo za 1 980 Kč. Pro zákazníka rozhodně.

Pokud ovšem chcete kompletní strategii a mít prodejní web na kterém nebude nic důležitého chybět. Vstupte do členské sekce Progress Academy a budete mít i mou osobní podporu a sadu skutečně nabušených kurzů.

 

npcecwx6-d0-andrew-branch

Proč mají banky v reklamách roztomilé zvířátko

Asi každý zaznamenal zrzavého kocoura, jehož páníček ho sebou bere tu na dovolenou, tu se s ním rozhodne skákat padákem, jindy nebohou kočku veze na kole. Další veselý Pán slibuje, že budete „kontokorentiérem“ a když budete sledovat jeho veselé reklamy, ve kterých za sebou všude tahá svojí oblíbenou kozičku, do roka a do dne budete milionáři. Nebo je to všechno jinak? A proč vlastně k finančním produktům nacpat zvířátko, ať už je to koza, kočka nebo mýval?

Emocionální sliz v bankovnictví

Reklamy na finanční instituce a produkty mají jeden problém, jejich produkty mají málokdy nějakou větší přidanou hodnotu a udělat hypotéku, půjčku nebo bankovní účet lepší, než má konkurence, není zas tak jednoduché. A existuje jedno přísloví, které praví – když nemáš produkt s přidanou hodnotou, dej tam roztomilé zvířátko. Díky tomu si zajistíš pozornost publika a reklama sklidí nečekaný úspěch (tedy vlastně očekávaný).

Důvodem proč to funguje, je „emocionální sliz“, kterým celé sdělení, produkt i svou značku obalíte. A sliz, jak známo, pořádně lepí. Takto jednoduše ulpíte v povědomí lidí, kteří si vaši značku následně vždy vybaví s pozitivním pocitem. Lidé jsou proti tomuto víceméně bezbranní, protože náš mozek je takhle prostě naprogramován od přírody. Ano, skutečně se přilepí každý i já. Některé banky sází spíše na děti, než na zvířátka. Výsledek je ale vždy stejný. Takže až příště uvidíte v reklamě roztomilého oslíka, nebo pobíhající děti, vzpomeňte si, že:

„Když nemáš produkt s přidanou hodnotou, dej tam roztomilé zvířátko“.

Samozřejmě s emocemi pracujeme každý, pokud něco prodáváme. Emocionální rozhodování lidí je totiž často stejně důležitým impulsem k nákupu, jako rozhodování racionální. Vždy je tedy potřeba si říci, pro jakou cílovou skupinu vlastně produkt / služba je určena. Následně si vytvořit prodejní strategii a zjistit, kde a za jakých okolností se s reklamou člověk střetne. Díky tomu můžete lépe určit, zda je potřeba v reklamě vsadit spíše na emoce, nebo praktické a racionální argumenty.

Například na sociálních sítích vedou emoce, naproti tomu PPC inzerce ve výsledcích vyhledávání vyžaduje častěji jasné a logické argumenty.

Chcete-li se dozvědět více praktických tipů o tom, jak pracovat se zákazníky a mít větší prodeje, vstupte do mé akademie, kde se vše rychle a snadno naučíte. Vytvoříme strategii přímo na míru pro váš projekt, nastavíme správný poměr emocí i racionálních argumentů a nebudeme to zbytečně přehánět s emocionálním slizem.

Aktuální a překvapivě akční nabídka zde

ypzi_ca91m0-armando-ascorve-morales

Proč brzy začneme jíst jídlo z tiskárny

Jedli jste někdy proteinovou tyčinku? A máte doma mikrovlnku? Na to první si zvykněte, to druhé v klidu vyhoďte do elektro odpadu. V další dekádě čeká chudší polovinu obyvatelstva nudný proteinový stereotyp, na bohatší část populace čeká zcela nový rozměr, který vás dovede k němému úžasu.

Nezúčastněným lidem se může zdát, že moderní technologie příliš neproměňují naše stravovací návyky, ale opak je pravdou. Mikrovlnky jsou dostupné pouze pár desítek let. Stejně tak všechny ty úžasné polotovary a trvanlivé výrobky nepodléhající zkáze. A když si dáte pistáciovou tyčinku Deli, věřte, že je vyrobena ve stejné chemičce jako hnojivo na vaši zahrádku. Nyní přichází zcela nový rozměr technologií a díky ní se možná vyhneme největší hrozbě budoucnosti.

Reálná hrozba světového hladomoru

V roce 2050 budou z větší části vyloveny světové oceány, na nichž je přímo závislá 1/3 populace. Docela dost, že?! S tím bohužel nejde nic moc dělat. V Africe bude nedostatkem vody ohroženo až 250 milionů lidí (hodně se jich vydá na cestu do Evropy) ještě dříve než v roce 2050 a další miliony lidí se vydají ze zaplavovaných pobřežních částí světa do vnitrozemí. Destabilizace vyspělých zemí vyvolá neochotu a neschopnost toto řešit. Co je horší, lidé na cestách nejsou schopni zemědělské produkce. Myslím, že si každý dokážeme spočítat dvě a dvě.

Jediným řešením jsou 3D tiskárny potravin!

Hlavní výhody

  • Dokáží obsloužit velké množství lidí
  • Levnější skladování potravin (vše v praktických a recyklovatelných boxech a tubách)
  • Kratší příprava
  • Vždy čerstvě natištěno
  • Ochrání před podvýživou i obezitou (přesné dávkování vitamínů i minerálů v jedné porci)
  • Levnější jídlo (svět bude trápit rekordní nezaměstnanost, tyto lidi musí státy zasytit)
  • Ekologičtější (nevozíme jednotlivé suroviny sem a tam, ale vozíme pouze připravené směsi)
  • I protein z hmyzu zde vypadá atraktivně (hlavní protein budoucnosti)

Tohle jsou logické argumenty, ale asi si teď říkáte – To se nás netýká.

To je super věc někde v rozvojových oblastech. Jenže pravda je, že největší změny se dotknou právě nás. A jelikož jsme vzorem pro lidi v rozvojových zemích, musíme se právě my naučit tyto věci používat každý den.

Úplně stejně jako jsme si osvojili hygienické návyky, které nás chrání před žloutenkou, morem a spoustou dalších chorob. Tyto návyky dnes kopírují lidé po celém světě.

Chápu, že změna stravovacích návyků je obtížná. Právě tu ale potřebujeme nutně vhodně zpropagovat a naučit naše děti, aby ji přijali za svou a dál šířili ve světě.

Těžko můžeme dětem říct, hele teď budeme jíst rozemleté cvrčky s moukou a vitamíny. Proto jim musíme ukázat něco zcela nového, fascinujícího, po čem si řeknou. WOW, TOHLE CHCI JÍST KAŽDÝ DEN. Wow toto chci mít doma, okamžitě objednávám tiskárnu jídla.

Zcela nový rozměr jídla

Představte si tak trochu jinou restauraci. V běžné restauraci vnímáte atmosféru, chuť a někdy si zkusíte jídlo i osahat. Teď ale přicházíte do restaurace, kde u vstupu obdržíte brýle pro virtuální realitu se sluchátky. Vnímáte hlasy svých přátel přes tyto sluchátka, ale šum z restaurace na pozadí umí technologie odfiltrovat. Nyní si vyberete jídlo – báječný čokoládový dort s jahodovým pyré.

Dort je přinesen ještě horký, právě vytištěný. Oproti klasickému dortu je krásnější. Má tvar mřížkované duté krychle a uvnitř vidíte jednu krásnou šťavnatou jahodu.

S chutí se pustíte do jídla a dort nakrojíte. Jakmile to uděláte z jahody vyskočí malý lesní víla (samozřejmě čistá vizualizace), posadí se na okraj talíře a bude vám zpívat, dokud celý pokrm nesníte.

Bude to skutečná zábava a co víc, tuhle technologii si můžete dokoupit i domů. Není to jen tiskárna na jídlo, jsou to i telefonní aplikace a aktualizace samotné tiskárny, které k vám domů přinesou stále nové a nové zážitky.

Nedělní oběd už nebude jen příležitost pro setkání rodiny, bude to událost, na kterou se bude těšit celá rodina včetně teenagerů. A jako majitel tiskárny nebudete mít nouzi o návštěvy přátel lačnící po nových a nových dobrodružství, které je čekají u krájení čerstvě natištěných steaků.

Propagace jídla z 3D tiskáren

Myslím, že při čtení předchozích řádků jste alespoň na malou chvilku zapomněli, že jste právě jedli upravený hmyzí protein. Nebo natištěné obilí, to je v celku jedno.

Stejně jako u války hraje klíčovou roli propaganda, tak i u změny stravovacích návyků bude marketing skutečným klíčem k tomu, abychom proměnili svou společnost. Ostatně většina lidí už se díky marketingu odchýlila od stravování v MC Donaldu a radši si vystojí stále větší frontu v Ugově salaterii. Něco podobného potřebujeme vidět i u propagace 3D tiskáren a nového tipu stravování.

Jídla z 3D tiskáren nám mohou získat čas. Čas který nutně potřebujeme k tomu, abychom provedli strukturální změny ve společnosti i ve způsobu našeho života.

A co vy, jedli byste jídlo z 3D tiskárny třeba z rozemletých cvrčků?

pcfhb0r4-js-agberto-guimaraes

Lidé nemají problém věřit myšlenkám, které si vzájemně odporují

Svět je plný paradoxů. Tím nejzajímavějším paradoxem je bezpochyby evoluční úspěch člověka a jeho způsob uvažování, díky kterému si podmanil značnou část námi poznaného světa.  Největší ze zajímavostí je, že věříme věcem, které si přímo odporují – možná právě proto jsme na vrcholu potravního řetězce.

Vezměme si třeba takového buvola. Pase se v afrických savanách a od jaktěživa ví, že lev je obávaný nepřítel, kterému je dobré se vyhýbat. Jen těžko ho napadne vyprávět svým dětem, že se mohou kamarádit se lvíčaty, protože jsou ještě malá. Člověk takové věci dělá a nemá s tím žádný problém.

Liberalismus VS. Socialismus

Takovým dobrým příkladem našeho největšího rozporu – na kterém stojí prakticky celá demokratická společnost, jsou dvě základní myšlenky, které vám odsouhlasí téměř každý člověk a stojí na nich politika většiny vyspělých zemí.

První z nich je víra, že člověk je svobodným a má právo se svým životem naložit jak uzná za vhodné. Má právo žít život podle svých představ a určit si, kam jeho cesta směřuje. (Málokdo bude nesouhlasit)

Druhá z nich je víra, že člověk si je s ostatními lidmi rovný. Ve společnosti by nemělo být žádné zvýhodňování elit, lidé by se neměli rozdělovat podle barvy pleti a musíme jim vytvořit rovné podmínky na trhu práce, ve vzdělání nebo v dostupnosti lékařské péče. ( Opět bude nesouhlasit málokdo).

To je ve zkratce podstata politických stran napříč spektrem od jednoho extrému k druhému. Jedna hájí svobody lidí, druhá se snaží o přerozdělování (pomocí regulací) ve společnosti, aby si byli všichni rovni (někteří rovnější). A vzniklý kompromis? No, jasně – demokracie.

Chcete příklad z praxe?

  • Jezte letos vyváženou a pestrou stravu z lokálních zdrojů.

Bez toho by společnost nefungovala

To je velmi zajímavá věc. Protože když toto víme, můžeme i z podnikatelského pohledu nahlížet na pravdu z většího nadhledu. Přeci jen, pokud zákazník nemá větší potíže věřit protichůdným informacím – je jen na nás, jakou strategii pro jeho získání využijeme. Samozřejmě k tomu máme pracovat s morálkou a etickým kodexem – ale i na ten se dá nahlížet ze dvou rozdílných úhlů pohledu.

Díky fenoménu víry v rozdílné názory nemáme problém věřit tomu, že je Babš poctivým ministrem financí i když zároveň nevěříme tomu, že mluví pravdu, nebo že uzavírání zakázek za stovky milionů korun bez výběrového řízení je v pořádku. Američané nemají problém věřit v demokraticky zvoleného prezidenta, který získal o miliony méně hlasů a jehož volební kampaň byla postavena na dezinformacích.

Nemáme problém nadávat na EU, že nás přehnaně omezuje a reguluje, a se stejnou chutí nemáme problém využívat přerozdělené prostředky vzniklé díky regulím (ne díky svobodnému trhu). Jeden den spráskneme ruce, komu to zase stát finančně ulevuje a přispívá, druhý den ty stejné ruce natahujeme, abychom tu dostali příspěvek, tu daňovou úlevu.

To mě jen tak napadlo, že je to docela hustý. Velké firmy toto dávno vědí a tak to využívají co mohou.

Jak to využijete vy?

placla-reporting

Report srpen – Placla a nárůst o 50%

Trochu se report zdržel, ale není od věci ho zveřejnit, protože je opět zajímavý.

Třetí report od doby, kdy jsme zakoupili webové portfolio jako investici. Možná vás naťukne k tomu, abyste si skutečně začali pohrávat s myšlenkou, že ten internet není tak špatný nápad. Jen krůček pak budete k tomu, abyste se zaregistrovali do Placly.