V placené výkonnostní reklamě zpravidla dělají velké chyby hlavně začátečníci. Zde vám na příkladu ukážu 4 chyby, kterých se dopustila v kampani i agentura, kterou si najímá Microsoft. Může to být vhodným poučením, jak ne/dělat reklamu na Facebooku. K reklamní kampani na facebooku bychom v agentuře přistoupili asi jinak.
Archiv pro štítek: marketing
Spouštíme férové on-line tržiště pro české podnikatele
Někdo mluví o plánech, my radši rovnou děláme. Mluví se o tom, jak moc bude potřeba pomoci podnikatelům, ale pravda je nejspíš taková, že to dopadne jako s těmi rouškami. Budeme si muset poradit, udělat, zařídit sami. To není nutně špatně, jsme na to zvyklí a Češi v tom umí chodit. Proto jsme urychlili spuštění našeho férového on-line tržiště, kde mohou podnikatelé prakticky okamžitě prodávat. Navíc dáváme 25 % z příjmů na dobročinné projekty dle vašeho výběru. Pojďme to vzít pěkně od začátku.
Proč v Nextu ne/bojujeme s produktivitou aneb Úzká hrdla v praxi
Jednou z hlavních pouček pro boj je “nebojujte bitvu, kterou nemůžete vyhrát”. A i když je PRODUKTIVITA DŮLEŽITÁ, tak to rozhodně není to nejdůležitější. V tomto článku nastíním, proč je to PAST, jak se s tím vypořádáváme a jak to souvisí s úzkým hrdlem. Článek bude pro někoho možná suchý, tak se radši nejdříve napijte.
Jak jsem si snížil mzdu o 50 %, aneb přebírám Next Vision s.r.o
Na začátku roku 2019 jsem oficiálně převzal vedení agentury Next Vision. Proto bych vám rád přinesl formou článků více informací o tom, co děláme pro to, aby firma fungovala lépe, odváděla lepší práci rychleji a ještě měla spokojený tým i zákazníky. V tomto článku shrnu první měsíce práce a hlavní změny a výzvy, které nás čekají. Snad to pro vás bude inspirací, abyste se nebáli velkých změn.
Jak vytvořit a zrealizovat billboardovou kampaň
ZDARMA ke stažení – Jak se rodí projekt
128 stran pro váš růst zdarma ke stažení (bez zadávání e-mailu). A o čem že??
Utváření projektu má stejné zákonitosti jako vytváření vztahů. Vybudujete-li prosperující firmu, vznikne pouto, které není podobné ničemu jinému více než poutu rodičovskému. Tento pracovní sešit je praktickým průvodcem od první schůzky přes početí až po vychování zodpovědného, vzdělaného a samostatného potomka, který předává vaše myšlenky a filozofii dalším generacím.
Založili jsme marketingový web
K Novému roku jsem si nadělil co jsem již nějakou dobu odkládal. Jo, jak jistě tušíte, byla to nějaká práce navíc :-). Založili jsme firemní web, kam přesunu část obsahu.
3 způsoby řízení firem. Který si vyberete?
U podnikatelských projektů se mi líbí ta pestrost, kterou nabízí ve způsobu řízení a pohledu, jakým podnikatelé nahlíží na své podnikání. Dnes uvedu tři zajímavé příklady.
1. Firma je více zahleděná do sebe.
To neznamená, že by nějak sobecky šidila zákazníky. Spíše je to o tom, že se úzkostlivě zaměřuje na vnitřní procesy, pravidla, směrnice, nařízení, postupy. Jejich silnou stránkou jsou analýzy trhu a data o vnitřním fungování firmy a rozhodnutí má svůj čas. Dalo by se říci, že vše celkem dlouho trvá a na vše potřebujete souhlas nadřízeného. Tento způsob se nejvíce podobá tomu, co si člověk představuje pod korporátním řízením firmy. Příkladem úspěšné firmy, která preferuje tento způsob fungování, je Microsoft.
Výhodou je, že jste schopni vytvořit stabilní firmu životně nezávislou na jednotlivci. Máte menší chybovost rozhodnutí. Nevýhodou je, že trochu (někdy více) ubíjíte kreativitu a tak si ji musíte půjčovat zvenku pomocí externistů, nebo se vám často točí lidé na kreativních pozicích. Toto se podepíše na produktech a Microsoft je toho důkazem.
2. Firma zahleděná do zákazníka
To jsou ty otřepané fráze “náš zákazník, náš Pán”. Pro zákazníka skutečně tyto firmy udělají první poslední a jejich spokojenost je středobodem jejich podnikatelského vesmíru. Příkladem takové úspěšné firmy je Amazon.
Výhodou je, že jste schopni vytvořit skutečně hojně využívanou službu / produkt. Nevýhodou je, že za spokojenost zákazníků zaplatí zpravidla vaši zaměstnanci (nachozených 20 km denně ve skladu) nebo obchodní partneři. Například obchodní partneři Amazonu tratí obrovské peníze na reklamacích zákazníků, kteří si zvykli, že jim Amazon bez okolků při sebemenší závadě vrátí peníze či zašle produkt nový a ponechá jim klidně i “vadné” zboží. Jenže to zboží Amazonu nepatří, patří obchodním partnerům. Každý prodejce na Amazonu se s tímto již setkal. Nicméně, jak je vidět – Amazon roste a prospívá.
3. Firma zahleděná do produktu.
Tenhle model je mi poslední dva roky nejsympatičtější. Do středu své firmy postavíte produkt a kolem něho se točí jak zaměstnanci, tak obchodní partneři a zákazníci. Vaší reklamou je pak hlavně produkt (služba je taky produkt) s vysokou přidanou hodnotou. Úspěšnou firmou s touto filosofií je třeba Apple.
I ta má své nevýhody. Například můžete finančně vykrvácet při tvorbě toho úplně nejvíc nejlepšího produktu. Kdyby tu byl Steve Jobs, mohl by o tom vyprávět. Určitě vás napadnou další nevýhody. Výhodou je, že pokud se vám jednou produkt opravdu povede, jste takzvaně “zavodáři” (pokud se toho dožijete).
Existují i různé kombinace těchto stylů. Například firmy Elona Muska se zdají být kombinací, ale zatím je to trochu mediální bublina a až čas ukáže.
Nakonec je jen na vás, k jakému stylu řízení se příkloníte vy :-).
Jak bude vypadat marketing budoucnosti
Malé a střední firmy mají dnes s marketingem mnohem více práce, než měli před deseti nebo dokonce ještě před pěti lety. Obsloužit všechny marketingové kanály a komunikovat se zákazníky všude kde je třeba, může být a je pro většinu firem obtížné. Jak se ale bude dělat marketing za dalších pět nebo deset let? Změna bude zcela zásadní.
Tak trochu jiný networking – digitální úterek s proseccem
Po delší době jsem se zúčastnil nějaké marketingově zaměřené akci. Agentura Stario, za kterou stojí Katka Malinová a Michal Hardyn začala pořádat Digitální úterky s proseccem. To pro mne byla výborná příležitost omrknout zázemí a tým úspěšných českých startupů.