+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
Dávám energii a svěží vítr projektům, které stojí za to tvořit. Samuel Hornek

ikona tužky na papíře Archiv pro štítek: Jak vydělat

4fwrykiswfk-juan-ignacio-tapia

Jak vytvořit 2X prodávanější produkt zdarma

V tomto v rychlosti napsaném článku z Anglie se podíváme na testování. Jednoduše – jak si i jako úplný  lajk můžete zlepšit svůj produkt, nebo vyzkoušet jeho prodejnost ještě dřív než ho vypustíte do světa. Co je ještě důležitější, využijeme k tomu nástroj který máte všichni k dispozici zdarma.

Klíč je v testování

Pokud čtete tyto řádky, tak jste se možná rozhodli, že budete něco prodávat, nebo již prodáváte. Možná také máte svůj web a chcete na něm vydělat více. Chcete?

Představte si, že váš produkt koupí jeden návštěvník webu ze sta. To vám přinese zisk. Pokud ale změníte pár věcí, může se stát, že nakoupí 2 nebo 3 lidi ze sta. To není nic těžkého.

Teď je na místě otázka, zda testujete? A tím nemyslím žádné složité analýzy. Můžete třeba jen chtít vědět, zda prodávat rohlík za 1,9 Kč nebo 2,5 Kč. Přemýšlíte o tom, zda budete prodávat ponožky červené nebo černé. Nebo potřebujete zjistit, který název vašeho semináře přitáhne větší pozornost. V tom případě je na místě to otestovat. Nějak rychle, jednoduše, aby to zvládl každý a hlavně aby to moc nestálo. Proto se zaměřte opravdu jen na to nejdůležitější – cena, název produktu, vzhled, délka prodejní stránky. Vždy testujte jen 1 věc například obrázek červené vs. černé ponožky (samozřejmě se tím pádem změní i název, neboť červenou ponožku bych černou nenazýval).

1. KROK – Takže si na web dáte Google Analytics

Google analytics je aplikace zdarma, kterou můžete sledovat návštěvnost webu a vyhodnocovat. Myslím, že to všichni víte.

https://analytics.google.com

Tady se ale lidé ztrácí a většinou jen koukají na to, kolik lidí jim chodí na web, odkud, kam atd. To je super, ale experiment (A/B test) si tu nastavíte rychleji, než stačíte vykonat svou potřebu. Tedy za předpokladu, že máte připraveny stránky k testování.

Myslím, že většina návštěvníků toto zná, ale ruku na srdce, kolik z vás skutečně testuje.

2. KROK – Příprava stránky pro A/B testování

Nyní na webu vyberete prodejní stránku a vytvoříte její duplikát. Na této kopii stránky pak něco změníte, třeba právě cenu produktu, nebo název. Pokud máte web na wordpressu, tak je to takto jednoduché.

Bez názvu

3 KROK – Pojďme nastavit experiment

Potom, co připravíte kopii stránky, můžete jít do Google analytics nastavit experiment. Udělal jsem vám pár screenů, abych vám ulehčil hledání a klikání.

experiment

 

Kliknete v levém menu na chování -> Experimenty -> vytvořit experiment.

exp2

Tady zvolíte název a cíl. Cíl doporučuji mít návštěvu konkrétní (děkovací stránky), kam uživatele přesměrováváte po odeslání objednávky. Můžete si v GA i nastavit jaké stránky a jakou má návštěva dané stránky hodnotu (hodnota nákupu). Pokud cíl nemáte vytvořený, kliknete na vytvořit nový a proklikáte se nabídkou až do finále. Pak se vrátíte do složky experimentů a pokračujete volbou stránek.

exp3

V pravé části uvidíte, zda jste zadali url správně, protože se vám okamžitě načte náhled stránky. Následuje vložení scriptu – kódu experimentu. Pokud si v tomto nejste jistí, zkuste někoho poprosit například na webtrh.cz nebo v některých Facebookových skupinách. 

Je to práce asi tak na 2 minuty, takže se někdo najde kdo vám to za láhev nastaví nebo poradí šikovný plugin, do kterého to pak můžete dávat přímo na webu. Každopádně s trochou trpělivosti a Googlem to zvládnete taky a budete se pak cítit mocně.

exp4

Následuje kontrola experimentu a jeho spuštění. Níže vidíte, že dokud není kód na webu, ukazuje vám to hláška a nedovolí experiment spustit. Jakmile jej máte na stránce, odkliknete to úžasné tlačítko “spustit experiment”.

exp5

Heuréka, huráá. Jestli jste vše zvládli, tak vás Google analytics za pár dní překvapí výsledky, které vám pomohou zjistit, která nabídka je lepší. Následně vezmete výslednou stránku a celý proces zopakujete. Již nic dalšího neřešíte, GA už se o vše postará a automaticky rozděluje návštěvníky mezi testované stránky. Výsledky, které sledujete vypadají takto:

exp finish

Zde například vidíte, že původní varianta byla lepší než ta upravená. Takto můžete otestovat cokoliv, co vám přijde důležité. Samozřejmě je nutné podotknout, že i když je tato metoda zdarma. Při testování potřebujete návštěvnost konkrétní stránky – ne jen celého webu. Proto je dobré, pokud potřebujete zjistit výsledky rychle, zaplatit pár set korun za propagaci dané stránky na Facebooku, ideálně na vaší cílovou skupinu.

Vyděláváte 2x více. Takto můžete velmi snadno zdvojnásobit prodeje.

Tento návod je pro začátečníky, ale myslím že je velmi důležité tohle připomenout. Často totiž tápou, proč jim produkt nevydělává, platí tisíce korun za konzultace a ve výsledku je možné, že si to tímto způsobem mohou zjistit sami. Navíc je to opravdu opravdu důležité. Je totiž přece rozdíl, zda prodáváte boty za 2 000 Kč nebo za 1 980 Kč. Pro zákazníka rozhodně.

Pokud ovšem chcete kompletní strategii a mít prodejní web na kterém nebude nic důležitého chybět. Vstupte do členské sekce Progress Academy a budete mít i mou osobní podporu a sadu skutečně nabušených kurzů.

 

placla-reporting

Report srpen – Placla a nárůst o 50%

Trochu se report zdržel, ale není od věci ho zveřejnit, protože je opět zajímavý.

Třetí report od doby, kdy jsme zakoupili webové portfolio jako investici. Možná vás naťukne k tomu, abyste si skutečně začali pohrávat s myšlenkou, že ten internet není tak špatný nápad. Jen krůček pak budete k tomu, abyste se zaregistrovali do Placly.

podnikání 22

Podnikatelské koncepty – Když lidé platí dobrovolně

Existují tři nejčastěji využívané způsoby, jak firmy vydělávají mega hodně peněz. A) Prodávají hodně drahé, ba někdo dokonce řekne předražené produkty. B) Prodávají levné produkty a služby, ale zase to hrnou ve velkém objemu. C) Dávají lidem něco zdarma a kasírují inzerenty – jiné firmy. Ty nejlepší z nejlepších tyto metody kombinují a mají ideální produktové portfolio. Existuje však ještě jedna cesta. Byznys postavený na dobrovolnosti a o tom je tento článek.

jak vytvořit pasivní příjem

Report květen / červen – vznikající pasivní příjem

Napadlo mě, že začnu psát krátké reporty toho, jak se vyvíjí podnikání v čase. Je to z toho důvodu, že jsem udělal zcela zásadní změny v konceptu. Tak se pojďme podívat, co se podařilo a co ne.

Především jsem změnil zcela způsob uvažování nad podnikáním jako takovým. Podle mě je jediný možný vývoj do budoucna, aby se podnikatelé snažili vytvořit koncept, kde koneční uživatel (retail) má vše co nejlevněji nebo zcela zdarma. Již jsem o důvodech vydal článek o zlevňování zde. Zkráceně řečeno, reálná mzda obyvatel na planetě se snižuje a bude snižovat i v budoucnu.

jak vydělat affiliate marketing

V hlavní roli affiliate marketing

Nejvíce lidí, kteří přemýšlí, jak vydělat na internetu, mi píše především kvůli affiliate marketingu. Je to asi nejznámější způsob výdělku, kdy získáváte provize z uskutečněných konverzí (nákupů a registrací). Podíváme se mu dnes na zoubek.

Na úvod je potřeba si uvědomit, že affiliate je jen způsob monetizace. Sám o sobě není podnikáním. Potřebujete mít projekt a ten vám vydělává třeba díky affiliate marketingu, ale klidně i jiným způsobem. Řadu dalších způsobů učím v kurzu on-line zisky. Nejprve vymyslete, co chcete dělat a proč. Vymyslete projekt. Teprve potom (souběžně s tím) přemýšlejte, jak na tom vyděláte. Přemýšlet nejdříve na čem vydělat, vás může dostat do slepé uličky.

placla.cz jak vydělat

Jak vydělávat na Placla.cz kdekoliv na světě

Dneska bych vám rád představil systém výdělku a propagace, který pro svou jednoduchost a účinnost řadím mezi nejlepší systémy výdělku na internetu vůbec – hlavně pro začátečníky. Jedná se o výdělek díky psaní článků, který je naprosto primitivní, přitom vám může přinést desetitisíce měsíčně. Nevyděláte tedy miliony, ale třicet tisíc měsíčně si můžete odnést celkem snadno. Pokud již máte svůj web a řešíte jak zvýšit jeho ziskovost, může toto být jedním z řešení. Je to zavedená platforma Placla.cz a mám s ní dobré zkušenosti.