Někdo mluví o plánech, my radši rovnou děláme. Mluví se o tom, jak moc bude potřeba pomoci podnikatelům, ale pravda je nejspíš taková, že to dopadne jako s těmi rouškami. Budeme si muset poradit, udělat, zařídit sami. To není nutně špatně, jsme na to zvyklí a Češi v tom umí chodit. Proto jsme urychlili spuštění našeho férového on-line tržiště, kde mohou podnikatelé prakticky okamžitě prodávat. Navíc dáváme 25 % z příjmů na dobročinné projekty dle vašeho výběru. Pojďme to vzít pěkně od začátku.
Archiv pro štítek: Jak vydělat
Co mi dala přeražená páteř
Pokaždé když se člověku něco stane, (rozchod, vyhazov z práce, nebo zranění) má možnost se zamyslet nad kroky, které ho dovedly až k současnému stavu. V lepším případě si z toho odnese i něco víc než trvalé následky.
Placla report – září nejlepší měsíc 2018
Po dlouhé době píši report k Placle. Září 2018 skončilo jako třetí neúspěšnější měsíc vůbec (za 2,5 roku působení) a také prozatím nejúspěšnější měsíc v tomto roce. Pojďme se ale podívat na blogerské zkušenosti s Placlou za poslední období. Bude to stručné.
Sdílené elektrické koloběžky Lime vrthly do Česka – vydělat může každý, kdo má doma funkční zásuvku
V Praze tento a příští týden startuje projekt pro sdílené elektrické koloběžky Lime. S investicí 72 miliard od Googlu a Uberu si již můžeme zajezdit nebo vydělat i v Praze. Za necelé dva roky se z aplikace Lime stal globální projekt s více jak 11 miliony jízd a působností ve 126 městech. Nyní můžete získat bonus za stažení aplikace.
ZDARMA ke stažení – Jak se rodí projekt
128 stran pro váš růst zdarma ke stažení (bez zadávání e-mailu). A o čem že??
Utváření projektu má stejné zákonitosti jako vytváření vztahů. Vybudujete-li prosperující firmu, vznikne pouto, které není podobné ničemu jinému více než poutu rodičovskému. Tento pracovní sešit je praktickým průvodcem od první schůzky přes početí až po vychování zodpovědného, vzdělaného a samostatného potomka, který předává vaše myšlenky a filozofii dalším generacím.
Online kurzy jsou nyní za dobrovolný příspěvek a bez registrace
Lidi, znáte princip projektu “Pošli to dál”. V principu nejde o nic jiného, než že někomu pomůžete a on vám to následně nevrácí, ale stejnou měrou pomůže někomu jinému. Nakonec se vám to vrátí ve větší míře, ale úplně z jiné strany. No a dnes přišla řada na mě, abych něco zase dal já.
Jak vytvořit prodejní stránku s konverzí 15 % a více
Je to již pár dní, přesněji to bylo 12.12.2015 co jsem uveřejnil jednoduchou případovou studii “jak si vydělat na vánoční dárky”. V podstatě neměla velké cíle, jen ukázat lidem, že není vůbec složité vytvořit web a začít tvořit první příjmy. Dnes se mrkneme, proč není těžké vytvořit i vysoce konverzní prodejní stránku, bez vysokých nákladů na produkci a marketing.
80 kurzů do úplného uzavření Progres Akademie
Blíží se Nový rok a s ním téměř všichni řešíme dokončování věcí započatých a spřádáme plány na rok následující. Ani já nejsem výjimkou a vše sepíši v samostatném článku. Než ale budu moci začít nové věci, je potřeba některé věci ukončit. Jednou z nich je veřejné členství v on-line kurzech.
Dva přístupy v budování příjmů na internetu
V praxi se setkávám s dvěma hlavními směry, které určují dotazy lidí. V obou případech je třeba úplně odlišný přístup, jak na internetu postupovat. Protože se na toto téma stále opakují dotazy, rozhodl jsem se ho stručně sepsat, aby lidé věděli, na co se zaměřit a já si ušetřil čas s odpovídáním.
- Mám plán, web, projekt, konkrétní myšlenku a chci ji realizovat a živit se tím.
- Chci vydělávat na internetu, ale nemám vizi a hledám jak začít.
Mnohem více dotazů lidí patří do druhé skupiny, proto se v tomto článku budu věnovat této skupině. Je to asi nejrizikovější skupina lidí, často nemají moc velké příjmy v práci a hledají cestu, jak díky internetu přivydělat nějakou korunu. Často řeší, jak vydělat bez investice. Přesto se velmi často stane, že začnou investovat do multilevelových balíčků, které jim slibují zázračné zbohatnutí díky internetu. Díky falešným recenzím to většinou vypadá lákavě. To většinou nevede k úspěchu a výsledkem je záporný hospodářský výsledek. Nebo se prostě pustí do nějakých “klikaček” a pak marně čekají na výplatu.
Takže co dělat, když nemáte jasnou představu co chcete dělat?
- Postavit osobní blog
- Mikroslužby
- MFA weby, návody
Osobní blog
Tímto by podle mně měl začít každý. I kdyby to mělo být jen lepší CV, kde popíšete svou profesní historii nebo životní příběh. Umět postavit web (není to vůbec těžké) je první metou, kterou potřebujete překonat. Zvedne vám to sebevědomí a taky může vytvořit první příjmy.
Příklad – nafotíte svého psa a budete psát jeho příběh. K tomu tam nastavíte affiliate odkazy na krmivo a hračky, které svému čtvernohému kamarádovi dopřáváte. Pokud budou mít příspěvky a články úspěch na sociálních sítích, tak část lidí koupí také tyto produkty a vy máte provizi. Nevydělá vám to nějaké velké peníze, ale každá tisícovka dobrá a nějak se začít musí. Na svém osobním webu získáte první zkušenosti.
Mikroslužby
Nechcete meškat čas vytvářením osobního webu? Zapojte se do vytváření projektu někoho jiného. Získáte drobné příjmy a můžete pracovat z domova. Zákaznická podpora, správa facebookových stránek, psaní článků nebo jejich korektury, drobné grafiky či fotografie – to vše vám může vydělat každý měsíc několik tisíc korun. Pokud se pak naučíte například nastavovat placenou reklamu na Facebooku můžete si jen touto činností vydělat desítky tisíc měsíčně. To se z vás však již stane specialista FB marketingu – pokud však nemáte vizi pro vlastní projekt, je toto dobrá cesta.
MFA weby a návody
Pokud nechcete mít osobní web, postavte web na jedno konkrétní téma. Příkladem může být třeba web http://jakzalozitweb.cz/. Obsahuje pouze dvě stránky textu a jedno video. Video nutně nemusí být vaše, můžete vložit libovolné video z Youtube, ale je lepší mít originální obsah. Toto video a jednoduchý web, mi bez dalších úprav a práce přináší již druhým rokem 8 tisíc ročně (celkem již přes 200 objednávek). Takovýchto návodů můžete vytvořit desítky. Někdy stačí i web, který srovnává produkty. Kamarád například vytvořil web http://mlyneknakavu.cz/. Oba dva weby vydělávají na provizích z prodaných produktů. Mlýnek na kávu i na proklicích na zobrazované reklamě. Je třeba ale umět najít vhodnou niku a klíčové slova na které se dobře zobrazíte (na Youtube nebo Googlu).
Těch možností je samozozřejmě více, ale tyto tři (vlastní web, mikroslužby a microsite weby) jsou na začátek nejlepší. Vstupní náklady tam jsou v řádů stokorun a postupně se můžete vypracovat. Ostatně, důkladně je rozebírám v modulu Online zisky ve své akademii.
Druhé skupině lidí, kteří mají své projekty se budeme věnovat zase někdy příště :-).
6 tipů na co si dát pozor u prodeje služeb
Pokud chcete na internetu vydělávat peníze s vyšší než 30 % marží, pusťte se do prodeje služeb. Služby mají oproti fyzickým produktům velkou výhodu. Můžete se snadněji odlišit od konkurence, nekonkuruje vám armáda čínských nádeníků s dotovaným poštovným a možnosti úspor nákladů máte mnohem vyšší a prostor pro vaši marži je také. Pojďme si teď dát pár tipů, na co si při prodeji dát pozor.
Úspěšné služby
Prodej služeb po internetu je dnes velmi lukrativním byznysem. Služby jsou ale velmi široký pojem. Službou jsou nejvýdělečnější firmy světa – Google, Facebook, Spotify, ale třeba i Amazon, který poskytuje služby firmám, které skrze jeho platformu prodávají. Klasičtější službou jsou pak například firemní konzultace, školení, poradenství, sjednávání pojistek atp. To vše dnes na internetu frčí a správně nastavený prodej vám může otevřít cestu k zákazníkům z celé republiky nebo i za hranicemi v opravdu masivním množství.
Na co si tedy dát pozor?
-
Správná formulace a vizualizace
Můžete mít sebelepší službu, ale pokud v ní váš budoucí zákazník nevidí přínos, nedokáže ji rozlišit od konkurence nebo ji nedej bože nechápe, máte zaděláno na malér.
Klíčem je, aby si vaši službu dokázal budoucí zákazník dobře představit. Například častou chybou je, že podnikatelé prodávají své služby „na hodinu“. Ono to dává smysl z pohledu cenotvorby, ale dokáže si zákazník dopředu představit, co se bude během té jedné hodiny dít? Jaký to má přínos a jaké výsledky může očekávat třeba u balíčku deseti hodin vaší práce? Hm hm, to jsou otázky, na které mu potřebujete dát odpověď dříve, než ho vyzvete k objednávce. Nezapomeňte na stránku přidat také fotografie, grafické ztvárnění služby či krátké video, kde vše stručně vysvětlíte.
-
Neprodávejte – objednávejte!
Další častá chyba je, že si podnikatel myslí, že uživatel hned zaplatí nebo sjedná službu a celý nažhavený zaplatí. Většinou s tímto přístupem přicházíte o velkou část zákazníků. Lépe funguje, pokud se zaměříte na vyplnění nezávazných předobjednávek, poptávkových formulářů či kalkulaček pro výpočet cen pro konkrétní řešení klienta. Jde o to, že většina lidí nechce teď hned zaplatit, potřebují se na něco doptat, nebo získat větší důvěru. Právě proto by mělo následovat navolávání, kdy proaktivně zavoláte a domluvíte si schůzku či jinak upřesníte požadavky klienta. Je to ozkoušený způsob, jak prodávat služby i drahé produkty – například automobily.
U sjednávání služeb je předobjednávkový formulář často alfou a omegou úspěchu.
-
Ptejte se lidí
Dnes je takový trend startupů spočívajících v několika lidech, kteří sedí od rána do večera u počítače a ladí si své prodejní stránky a PPC kampaně. Dokud však nevylezete ze své komfortní zóny, malé bubliny a nezeptáte se přímo zákazníků, nezjistíte, jak má vlastně vaše služba vypadat. Ono CTR a % konverze není všechno. Nejlepším řešením je právě navolávání klientů. Všechny starosti tím vložíte na svá bedra. Váš budoucí zákazník pouze vyjádří zájem a vyplní formulář. Vy vše ostatní zařídíte a ještě získáte cennou zpětnou vazbu pro další vylepšení projektu.
-
Prodejní stránka nestačí
Vyladěním prodejního či objednávkového formuláře to nekončí. Naopak. Vaše práce končí až se spokojeným zákazníkem, který vás doporučí někomu dalšímu. K prodeji patří i zákaznický servis, vytváření zajímavého obsahu na webu, spravování PPC kampaní, komunikace skrze sociální sítě a e-mail marketing. Jde tedy o dlouhodobý proces, kdy platí že buď máte peníze a někomu za pomoc zaplatíte, nebo porostete jen pozvolna a pomalu. Váš akční plán se tedy nemůže držet univerzálního návodu, ale musí vycházet z vaší konkrétní situace.
-
Testujte různé verze
Když dva dělají totéž, není to totéž. A slovo „sleva“ není totéž co „akce“. U služeb může i malá změna vést k velkým rozdílům ve výsledku. Je proto potřeba být vždy dostatečně sebekritický, abyste měli co zlepšovat a testovat. Tím nemyslím jen již zmíněné testování prodejních stránek a formulářů, ale i práce na produktu – službě samotné. Máte-li například nabídku šestiměsíčního balíčku služeb, vyzkoušejte sestavit i balíček tříměsíční. Ten tříměsíční může být buď intenzivnější, nebo bude prostě poloviční a vy ho díky nižší ceně prodáte více lidem. A samozřejmě, budete mít také o něco vyšší marži = větší zisk, než u delší spolupráce. Možnosti si vypište na papír a následně se soustřeďte vždy na jednu věc.
-
Finanční tip na závěr
U služeb – obzvláště u těch dražších, je a může být mnohem delší rozhodovací proces, než je například u nákupu produktu. Nakoupit na e-shopu může být stejně přirozené, jako zajít do restaurace. Ovšem domluvit si konzultace pro zhubnutí, to už vyžaduje značné odhodlání. Dejte proto pozor na cash flow, protože než se najede konstantní prodejní cyklus, může to trvat i měsíc a vy každý den platíte za reklamu. U služeb B2B pak dejte pozor ještě větší, protože od realizace zakázky do vystavení a uhrazení faktury může uběhnout i několik měsíců. A to je někdy pořádný zápřah na finanční plánování a psychiku.
Posledním krokem je, dostat vaši nabídku k lidem. Toto je poslední krok, který je klíčem k úspěchu. Spousta firem dělá skvělé služby, vyrábí úžasné výrobky, ale ta prezentace pokulhává. Pokud se chcete dozvědět, jak oslovit širokou masu lidí, získat kopec zákazníků a ideálně se u toho nesedřít z kůže, podívejte se na mou Akademii, kde získáte řadu ucelených návodů i s pracovními sešity, které vám s realizací pomohou. Možností je oslovit mne také skrze kontaktní formulář, kdy vám se svým týmem mohu nastavit kompletní prodejní proces od A do Z.
Službám zdar!