+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)

ikona tužky na papíře Archiv pro štítek: Google

ian-robinson-181141

Google zlepšuje umělou inteligenci v mobilních aplikacích

Google je, a zřejmě ještě nějaký čas bude, lídrem v oboru technologií a umělé inteligence. A zatímco nedávno ohlásil nasazení strojového učení do svého překladače, pozvolna a bez velkého humbuku se zlepšují i prvky umělé inteligence napříč širokou paletou jeho platforem. Dnes mě zaujala inteligence jeho mobilní aplikace pro vyhledávání.

Ne všechno Google veřejně oznamuje

Ne všechno Google veřejně oznámí. Pro ještě méně aktualizací udělá tiskovou konferenci. Ještě méně věcí je pak zaregistrováno širokou veřejností.

Nedávno mě například při nastavování nového Adwords účtu pro reklamu překvapilo, že po nastavení klíčových slov se objevila hláška “učí se”. Již jsem psal dříve o marketingu budoucnosti ve kterém není prostor pro marketingové pracovníky, které by krátké reklamní inzeráty vytvářeli. Umělá inteligence se bude v každém účtu zvlášť učit a časem vám začne reklamu i sama spravovat a vylepšovat.

Dnes mě zaujala aplikace pro vyhledávání od Googlu.

Normálně jsem dříve využíval přímo Safari, které je v iOS základním prohlížečem. Aplikaci od Googlu si spíše tak zkouším, nehledám na mobilu až tak často. Co se mi líbí, že většinu informací je vám schopna zobrazit přímo na stránce výsledků hledání, bez toho abyste museli udělat to kliknutí navíc, načíst další stránku a přijít o tu drahocenou sekundu svého života.

I ta se ale zlepšuje.

  • Zadal jsem jako první hledaný výraz “Nezaměstnanost v USA”
  • Přímo ve výsledcích se mi již zobrazila data, která jsem potřeboval.
  • Jako druhé jsem zadal “Počet”…..
  • Google mi sám nabídl “Počet obyvatel USA”.

A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Když to pak zopakujete třeba s Německem, aplikace vám nabídne výsledek s Německem.

Možná se to zdá jako blbost, ale ve skutečnosti to znamená, že tahle aplikace v maličkém počítači jménem telefon, dokáže předvídat vaše další hledání, podle historie i podle obecného chování uživatele. Jinak řečeno, učí se. 

Pro představu srovnání s vyhledávačem Seznam.cz

  • Zadáte do Seznamu “Nezaměstnanost USA”
  • Proklikáte se výsledky hledání.
  • Pak zadáte “Počet obyvatel”….
  • Seznam nabídne: Počet obyvatel, Počet obyvatel Ruska, Počet obyvatel Brno, Lanškroun….
  • Musíte to dopsat, pak se opět proklikat výsledky.

Nepřijde mi to moc relevantní a vychází to jen z obecného hledání lidí. Může vám to připadat jako malý krůček pro lidstvo, ale ve skutečnosti je to rozdíl asi jako mezi suchým a splachovacím záchodem. Za pár let se tento rozdíl ještě o hóódně zvětší a možná bude stačit si to co hledáte jen myslet a chytrý telefon to již vyhledá.