+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)

ikona tužky na papíře Archiv pro štítek: efektivní reklama

4fwrykiswfk-juan-ignacio-tapia

Jak vytvořit 2X prodávanější produkt zdarma

V tomto v rychlosti napsaném článku z Anglie se podíváme na testování. Jednoduše – jak si i jako úplný  lajk můžete zlepšit svůj produkt, nebo vyzkoušet jeho prodejnost ještě dřív než ho vypustíte do světa. Co je ještě důležitější, využijeme k tomu nástroj který máte všichni k dispozici zdarma.

Klíč je v testování

Pokud čtete tyto řádky, tak jste se možná rozhodli, že budete něco prodávat, nebo již prodáváte. Možná také máte svůj web a chcete na něm vydělat více. Chcete?

Představte si, že váš produkt koupí jeden návštěvník webu ze sta. To vám přinese zisk. Pokud ale změníte pár věcí, může se stát, že nakoupí 2 nebo 3 lidi ze sta. To není nic těžkého.

Teď je na místě otázka, zda testujete? A tím nemyslím žádné složité analýzy. Můžete třeba jen chtít vědět, zda prodávat rohlík za 1,9 Kč nebo 2,5 Kč. Přemýšlíte o tom, zda budete prodávat ponožky červené nebo černé. Nebo potřebujete zjistit, který název vašeho semináře přitáhne větší pozornost. V tom případě je na místě to otestovat. Nějak rychle, jednoduše, aby to zvládl každý a hlavně aby to moc nestálo. Proto se zaměřte opravdu jen na to nejdůležitější – cena, název produktu, vzhled, délka prodejní stránky. Vždy testujte jen 1 věc například obrázek červené vs. černé ponožky (samozřejmě se tím pádem změní i název, neboť červenou ponožku bych černou nenazýval).

1. KROK – Takže si na web dáte Google Analytics

Google analytics je aplikace zdarma, kterou můžete sledovat návštěvnost webu a vyhodnocovat. Myslím, že to všichni víte.

https://analytics.google.com

Tady se ale lidé ztrácí a většinou jen koukají na to, kolik lidí jim chodí na web, odkud, kam atd. To je super, ale experiment (A/B test) si tu nastavíte rychleji, než stačíte vykonat svou potřebu. Tedy za předpokladu, že máte připraveny stránky k testování.

Myslím, že většina návštěvníků toto zná, ale ruku na srdce, kolik z vás skutečně testuje.

2. KROK – Příprava stránky pro A/B testování

Nyní na webu vyberete prodejní stránku a vytvoříte její duplikát. Na této kopii stránky pak něco změníte, třeba právě cenu produktu, nebo název. Pokud máte web na wordpressu, tak je to takto jednoduché.

Bez názvu

3 KROK – Pojďme nastavit experiment

Potom, co připravíte kopii stránky, můžete jít do Google analytics nastavit experiment. Udělal jsem vám pár screenů, abych vám ulehčil hledání a klikání.

experiment

 

Kliknete v levém menu na chování -> Experimenty -> vytvořit experiment.

exp2

Tady zvolíte název a cíl. Cíl doporučuji mít návštěvu konkrétní (děkovací stránky), kam uživatele přesměrováváte po odeslání objednávky. Můžete si v GA i nastavit jaké stránky a jakou má návštěva dané stránky hodnotu (hodnota nákupu). Pokud cíl nemáte vytvořený, kliknete na vytvořit nový a proklikáte se nabídkou až do finále. Pak se vrátíte do složky experimentů a pokračujete volbou stránek.

exp3

V pravé části uvidíte, zda jste zadali url správně, protože se vám okamžitě načte náhled stránky. Následuje vložení scriptu – kódu experimentu. Pokud si v tomto nejste jistí, zkuste někoho poprosit například na webtrh.cz nebo v některých Facebookových skupinách. 

Je to práce asi tak na 2 minuty, takže se někdo najde kdo vám to za láhev nastaví nebo poradí šikovný plugin, do kterého to pak můžete dávat přímo na webu. Každopádně s trochou trpělivosti a Googlem to zvládnete taky a budete se pak cítit mocně.

exp4

Následuje kontrola experimentu a jeho spuštění. Níže vidíte, že dokud není kód na webu, ukazuje vám to hláška a nedovolí experiment spustit. Jakmile jej máte na stránce, odkliknete to úžasné tlačítko “spustit experiment”.

exp5

Heuréka, huráá. Jestli jste vše zvládli, tak vás Google analytics za pár dní překvapí výsledky, které vám pomohou zjistit, která nabídka je lepší. Následně vezmete výslednou stránku a celý proces zopakujete. Již nic dalšího neřešíte, GA už se o vše postará a automaticky rozděluje návštěvníky mezi testované stránky. Výsledky, které sledujete vypadají takto:

exp finish

Zde například vidíte, že původní varianta byla lepší než ta upravená. Takto můžete otestovat cokoliv, co vám přijde důležité. Samozřejmě je nutné podotknout, že i když je tato metoda zdarma. Při testování potřebujete návštěvnost konkrétní stránky – ne jen celého webu. Proto je dobré, pokud potřebujete zjistit výsledky rychle, zaplatit pár set korun za propagaci dané stránky na Facebooku, ideálně na vaší cílovou skupinu.

Vyděláváte 2x více. Takto můžete velmi snadno zdvojnásobit prodeje.

Tento návod je pro začátečníky, ale myslím že je velmi důležité tohle připomenout. Často totiž tápou, proč jim produkt nevydělává, platí tisíce korun za konzultace a ve výsledku je možné, že si to tímto způsobem mohou zjistit sami. Navíc je to opravdu opravdu důležité. Je totiž přece rozdíl, zda prodáváte boty za 2 000 Kč nebo za 1 980 Kč. Pro zákazníka rozhodně.

Pokud ovšem chcete kompletní strategii a mít prodejní web na kterém nebude nic důležitého chybět. Vstupte do členské sekce Progress Academy a budete mít i mou osobní podporu a sadu skutečně nabušených kurzů.

 

Girl choosing a perfume

Jak prodávat i kupovat zboží SUPER VÝHODNĚ

Jogurt, tričko, chléb či auto, to vše jsou produkty, které každý z nás denně užíváme, a obchod v segmentu zboží pro koncové zákazníky je jedním z nejrozvinutějších. V dnešním článku se podíváme na novou možnost, jak růst jako podnikatel v tomto segmentu, ale také na to, jak si každý z nás, díky internetu, může na těchto produktech ušetřit tisíce korun měsíčně a dokonce vydělávat na tom, že je nakupuje. Dnes to bude užitečné pro všechny.

Skloubí se dva světy affiliate marketingu?

Minulý týden se konal další FREE sraz online podnikatelů a marketérů, kteří se zajímají o způsob prodeje formou affiliate partnerství. Hned další den se začali, zřejmě pod vlivem after party, šířit pozitivní ohlasy. Já jsem si vzal několika denní odstup, abych popřemýšlel, jak skloubit dva absolutně odlišné světy, které se na Affiliate čtvrtku střetávají…

SAM_6408

Jak prodávat na Facebooku – nevěřte, že to nejde!

Za 2 dny jsem na Facebooku udělal tržbu 12 223 Kč s investicí 266 korun. Otázka tedy zní, proč slýchám, že se na Facebooku neprodává a že inzeráty v postraním panelu nefungují. Tento článek je pro ty, kteří chtějí vědět jak vydělat na affiliate, ale i pro podnikatele a manažery firem. Chcete kompletní návod?

SAM_6401

NÁVOD jak obsadit 8 pozic na první stránce vyhledávání google – bez peněz

22.11 2013 Žádný komentář

Jak byste se tvářili na strategii, která by vám umožnila obsadit první stránku ve vyhledávači google a odsunout konkurenci daleko za vás? Předpokládám, že byste to určitě přivítali.

Mnoho podnikatelů a majitelů webových stránek se snaží obejít inteligentní vyhledávač Google a dostat se na první pozice. Není to snadné a velmi často je to pro dotyčnou osobu velmi nákladná záležitost s nejistým výsledkem. Je tu přitom jednoduché a elegantní řešení, jak bez investic obsadit první místa a získat relevantní návštěvníky, zákazníky.

Ebook-zdarma-4-snadné-kroky-k-efektivnímu-marketingu

Marketingový plán nefunguje – NIKDY

19.11 2013 Žádný komentář

V Čechách máme velký marketingový problém. Alespoň ho vnímá velké množství živnostníků, drobných podnikatelů a lidí pracujících na volné noze. Jaký problém to je??

Podnikání jim trochu vázne, tak si říkají, že to bude tím marketingem. Začnou hledat informace, a co zjistí?? No přeci musí mít marketingový plán, jinak nemůžou dělat reklamu dobře. No a potom přijdou na můj blog (přes 150 lidí měsíčně) a hledají vzor marketingového plánu. Já jim ho samozřejmě dám, ale ještě jsem jim k tomu zapomněl říct jednu věc: Marketingový plán drtivé většině podnikatelů nefunguje. V tomto článku se podíváme na několik základních bodů, proč tomu tak je.

Synergický efekt v Marketingu – návod jak propojit marketingové prvky na internetu v jeden celek

O synergickém efektu hovoří každý z nás častěji, než si vůbec uvědomuje. Často slýchám fráze typu “když se to sere, tak se sere všechno!”  a když má někdo úspěch, může říci třeba “když se daří, tak se daří!”. Stejně jako v přírodě i na internetu všechno se vším souvisí, ale slyšet a dělat to podle toho chce málokdo. Každý si totiž touží po co nejsnadnějším výdělku a tak rád sám sebe přesvědčuje, že mu stačí investovat nějaké peníze do SEO optimalizace, nastavení PPC kampaní, nebo zaplatit za správu profilu na Facebooku a zákazníci se už jenom pohrnou. Málokomu se to s tímhle přístupem podaří. Dnes Vám dám zjednodušený návod, jak dělat reklamu na internetu co nejlevněji a jednotlivé prvky marketingu do sebe zakomponovat, aby vytvořili takovou síť na zákazníky.