+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
img_1570

Špatná reklama je taky reklama, aneb Alza.cz a její akce

13.10 2016 Žádný komentář

Obchod Alza.cz mám rád. Od dob kdy začínali v suterénních prostorách o pár desítkách metrů čtverečních se hodně vyhoupli. Vyšvihli se mezi největší e-shopy ve střední Evropě a velkou zásluhu na tom má jejich povedený marketing, který zvládne obsloužit poměrně malý tým lidí. Teďka na Vánoce jsou asi víc hladoví, takže si jejich marketing sám sobě nafackoval. 

Nakup za 86 000 Kč a máš u nás 5,8% slevu – tvoje Alza

Jejich nepovedenou akcí je šeková knížka na 5 000 Kč. Tuhle parádu vám nedají jen tak, ale získáte ji za nákup nad 2 000 Kč. Pokud si tedy nakoupíte kvůli tomu – a to je jeden z hlavních důvodů proč tahle akce je, budete nemile překvapeni.

Na první stránce šekové knížky se dočtete “Vážený zákazníku, věříme, že Vám 5 000 Kč na vánoční nákupy přijde vhod ….. bla bla bla konec citace”. Někde ale soudruzi udělali chybu a co je horší, zřejmě ji udělali úmyslně. Průměrná rodina totiž v loňském roce uvedla, že na vánoční dárky mají maximální rozpočet 5 až 6 000 Kč. Čtvrtina lidí uvedla, že to bude maximálně deset tisíc (zdroj: finexpert.e15.cz).

Takže když vám přijde šeková knížka na krásných 5 000 Kč na vánoční nákupy – je to paráda. Do té doby než si spočítáte, že byste museli nakoupit za krásných 86 000 Kč, abyste získali slevu 5 tisíc. Když to řeknu ještě jinak, tak za tento mega nákup v hodnotě 86 000 Kč získáte slevu krásných 5,8% po zaokrouhlení. A co by na to řekl Horst Fuchs, kdyby nebyl po smrti? “A to se vyplatí”.

Ještě je dobré zmínit maličkost a to je fakt, že o tomto nedostatku musel marketingový tým uvažovat, protože na začátku “šekové knížky” máte slevy, které vyžadují nákupy pouze 1 000, 1 500 nebo 2 000 Kč, až později začnou naskakovat částky a vy tak zjistíte, že využitelnost této brožurky je velmi omezená.

Samozřejmě to chápu, růst do nekonečna se v naší zemi prostě nedá. Tlak na zvyšování tržeb je ve firmách velký a tak si zde hlad po navýšení tržeb vybral daň na dlouhodobé vizi a brandu “Nejspolehlivější obchod”. Je to prostě reKLAMa, která nemá prospěch pro dlouhodobý růst firmy. Něco jiného by bylo, kdyby šekovou knížku rozdávali k jakémukoliv nákupu, nebo bez nákupu – prostě jako benefit.

Abych nebyl úplně negativistický, Alzu mám rád, tak pokud se chystáte koupit třeba PC sestavu za nějaký větší peníz, tak se vám pětistovka slevy určitě hodí. Pravděpodobně ovšem tu stejnou sestavu najdete někde jinde za stejnou cenu, protože Alza není nejlevnější – je nejspolehlivější. Platíte za dostupnost výrobků, servis, skvělý brand. Šeková knížka se tedy moc nevyplatí, ale pokud chcete zjistit více, dostupné informace jsou na této stránce https://www.alza.cz/sekova-knizka.

P.S. Ještě jsem si všiml této vychytávky:

“V jedné objednávce lze využít pouze jeden šek na jednu produktovou kategorii. Produktovou kategorií se rozumí například sortiment parfémů/notebooků/hodinek apod.”

Benefit pro radost je pak informace, že v šeku najdete slevy za 6 000 Kč (tisícovka je překvapení :))). Takže nedostanete slevu 5,8% ale krásných 6,9%.

Veselé vánoční nákupy.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*