+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
Dávám energii a svěží vítr projektům, které stojí za to tvořit. Samuel Hornek

Skloubí se dva světy affiliate marketingu?

Minulý týden se konal další FREE sraz online podnikatelů a marketérů, kteří se zajímají o způsob prodeje formou affiliate partnerství. Hned další den se začali, zřejmě pod vlivem after party, šířit pozitivní ohlasy. Já jsem si vzal několika denní odstup, abych popřemýšlel, jak skloubit dva absolutně odlišné světy, které se na Affiliate čtvrtku střetávají…

Jen pro připomenutí – affiliate čtvrtek je neformální setkání zaměřené na affiliate a online podnikání, koná se v Praze, vždy první čtvrtek v měsíci. Svůj email pro info zaregistrujte zde.

Affil čtvrtek je něčím výjimečný! Vznikl spontánně a nikdo zřejmě nečekal jakých rozměrů a účasti tahle akce dosáhne. Zarezervováno bylo 50 míst a i když se doneslo několik dalších židlí, ihned po začátku se vzadu u okna tísnilo ještě dalších 10 lidí. Celkem tedy přišlo kolem 60 lidí a z této akce je tedy malá konference. Zřejmě se tento počet bude muset nějak „zastropovat“, protože při tomto růstu by se příště sešlo přes 100 lidí a je obtížné sehnat salonek pro tolik lidí s občerstvením, obsluhou a ještě bez nutnosti platit drahý pronájem…

Výjimečnost, zároveň trochu nevýhoda akce, je složení účastníků. Sejdou se zde majitelé provizních programů, provozovatelé affiliate sítí, velcí affiliate hráči, ale i úplní začátečníci v affiliate marketingu a online podnikání obecně. Pro úplné začátečníky je to tak naprosto jedinečná příležitost inspirovat se od těch nejlepších v oboru a osobně si s nimi popovídat o projektech a načerpat hodnotné informace. Pro zkušené affiliate partnery je akce vhodná spíše pro získávání nových kontaktů a budování osobního brandu. Můžou si také ozkoušet role mentorů a pomoct ostatním rozjet lepší byznys na internetu. Na srazu zaznělo rozdělení „Master a Looser partneři“, které jsme si vzápětí zakázali používat.

A zde vidím střet dvou světů. Je velmi obtížné, dělat moderovanou akci s přednáškou, která by zaujala celou část spektra. Pokročilý partner nebo majitel affil sítě se bude u hodinové přednášky o úplných základech marketingu nudit. Pokud se vybere téma příliš odborné, nebo se budou řešit pokročilé techniky, hrozí, že se začínající partner začne v online marketingu „plácat“ a ztratí sebedůvěru. Protože se bude snažit zvládnout moc úkonů najednou, může mu celý projekt selhat a na affiliate zanevře.

Vidím tedy dvě cesty. Jendou možností je nechat setkání zcela neformální, ale to neodpovídá mému přesvědčení, že se s časem má nakládat efektivně, jako s největší životní hodnotou. „Na akci jezdím autem a tak bych zřejmě na neformální setkání bez konkrétního cíle nešel.“

Druhá možnost je začít dělat opravdové přednášky (ta poslední o zahraničním obchodu mě opravdu nenadchla – neobsahovala žádné konkrétní informace.)  Buď na téma, které si někdo zpracuje dobrovolně, nebo někomu zaplatit a tedy vybírat, nějaké minimální vstupné. Osobně bych i minimální vstupné uvítal – za co si člověk zaplatí, toho si více váží. Pokud myslí někdo affiliate vážně, jistě mu nebude dělat problém zaplatit třeba 50 – 100 Kč a získat za to kvalitní kontakty a informace. Je to i motivace trávit čas produktivněji.

Ať to bude, jak chce, jsem velmi zvědav na další pokračování těchto událostí. Osobně mám pár tipů na prezentaci a jsem zvědav, jestli něco nakonec dáme dohromady. Nejlepší téma, které mě v současnosti napadlo, je Vedení nízko nákladových kampaní a ukázka na konkrétním příkladu. Co myslíte?

OZ_728x90

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*