+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
praha lime koloběžky

Sdílené elektrické koloběžky Lime vrthly do Česka – vydělat může každý, kdo má doma funkční zásuvku

V Praze tento a příští týden startuje projekt pro sdílené elektrické koloběžky Lime. S investicí 72 miliard od Googlu a Uberu si již můžeme zajezdit nebo vydělat i v Praze. Za necelé dva roky se z aplikace Lime stal globální projekt s více jak 11 miliony jízd a působností ve 126 městech. Nyní můžete získat bonus za stažení aplikace.

Kouzlo sdílené ekonomiky, elektrokol a koloběžek Lime

Znáte to. Vystoupíte z metra a zrovna jako na potvoru ujela tramvaj, přitom v práci máte být už za 5 minut a to byste s tím kafem v ruce museli běžet jako blázni a cestou byste ještě vykuckali housku, co jste do sebe právě nasoukali. Ne, ne ne, s tím je konec.

Právě to, řeší projekty sdílené ekonomiky, jako je aplikace Lime (pokud si ji stáhnete přes tento odkaz, získáte 3 dolary bonus na první jízdu). Jednoduše u metra popadnete kolobrndu (je to pěkný stabilní kousek a uveze i tlouštíky), naskenujete kód a dojedete do práce. Tam ji někde viditelně a rozumně necháte stát, aby ji mohli dobíječi vyzvednout a dobít, nebo si ji mohl půjčit někdo další.

Kdo dobíjí, ten vydělává, ale kolik?

Pozor, startujeme pozvolna. Lime je globální projekt se sídlem v Kalifornii a tak výrobní linky elektrokoloběžek jedou naplno. V první fázi bude v Praze 400 koloběžek ke sdílení a to hlavně v centru. Další lokality budou k dispozici brzy. Dobíječů – tedy lidí co stroje za odměnu nabíjí, jsou zatím desítky (kolik jich bude aktivních se ještě uvidí).

V praxi to funguje tak, že chcete-li vydělat tím, že stroje dobíjíte, zaregistrujete se do aplikace jako dobíječ a po odsouhlasení smlouvy, on-line testu a případně osobním školení (kde jsem byl) můžete dobíjet. Omezený počet nabíječek firma Lime dobíječům rozdává, další je možné si sehnat za pár korun v každém elektru.

Jakmile jste schválený jako dobíječ, můžete si v aplikaci přepínat mezi stavy “řidič/dobíječ”. Vyhledáte vybitý stroj ve svém okolí, vyzvednete, naskenujete a tím jej odemknete a potvrdíte, že jej berete nabít. Nabijete a pak ráno doručíte na Limehub – což je na mapě ukázané místo, kde můžete stroje nechat. Každý týden vám pak chodí “výplata”.

A kolik si vyděláte? Základní odměna za dobití jedné koloběžky je 5 dolarů (cca 100 kč), následně se odměna může zvýšit. Podle čeho se to určuje? Algoritmus vypočítá obtížnost vyzvednutí a období jak dlouho s koloběžkou nikdo nejel, nebo stojí vybitá – podle toho navýší odměnu. Kolik to bude maximálně se zatím neví (každý trh to má jinak), ale například za vyzvednutí v pěší zóně to bude více než základních 5 dolarů. Reálně se počítá s tím, že jeden dobíječ denně vyzvedne a nabije cca 4-5 koloběžek. Aplikace uvádí, že si denně můžete vydělat až 3 tisíce (zřejmě pokud máte dodávku a věnujete se tomu na fulltime).

Pokud vás tohle zaujalo, zaregistrujte se zde.

Elektrokoloběžka Lime

Podmínky pro dobíječe

Praha již se společností Lime podepsala něco jako “dohodu o spolupráci”. To znamená, že nejen aplikace a dobíječi musí dodržovat jistá pravidla, ale že i Praha bude mluvit například do rozmístění odběrových míst atd. V zásadě potřebujete dodržet následující body:

  • Potřebujete být starší 20 let.
  • Podepsat smlouvu
  • Vybité koloběžky pod 20 % vyzvednout kdykoliv během dne, ostatní po 21:00 večer.
  • Pozor: nabité je nutné umístit na místo mezi 5 a 7 hodinou ranní.
  • Umisťovat je pouze na vybraná místa (jinak nedostanete odměnu)
  • Umisťovat je tam rozumně (nesmí překážet chodcům, vjezdům do garáže…)
  • Řídit se platnou legislativou pro ČR (danění příjmu nad 10 tiíc ročně, sociální zdravotní atd).

Obecně se počítá, že to zatím bude pro spoustu lidí jen přivýdělek, ale upřímně, toto není jediná firma na světě a brzy se tento koncept rozšíří a pak budou existovat servisní týmy a firmy, které budou zajišťovat dobíjení a další služby.

Pokud denně dobijete 10 koloběžek, je to již normální živobytí, což je podle mě super. Já jsem jako nadšenec zaregistrovaný a sám jsem zvědavý, jak rychle se tu tato služba etabluje, protože hlavně v teplejší části roku by mohla z velké části suplovat nedostupnost MHD či taxislužby.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*