+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
prijmy-firmy

[Report září / říjen] Co nám dalo prvních 500 článků na Placla.cz

27.10 2016 2 Komentáře

Před 4 měsíci jsme začali publikovat články na portfoliu webů. Před pár dny jsme dosáhli prvních 500 článků od inzerentů (počítáno jen z placla.cz) a to je vhodný milník k sepsání reportu.

1) Nejdůležitější změny v září

Tím nejdůležitějším co jsme v září udělali bylo to, že jsme rozšířili portfolio webů o dalších 25 tematických magazínů. Kompletní seznam aktuálně zde. Byl to strategický krok, protože samotné úpravy webů nám trvají déle, než zakoupit weby nové. Investice měla za cíl jednak rozšířit portfolio o weby na témata o které je zájem. Za druhé jsme díky tomu získali nové pravidelné zákazníky. Těm stávajícím jsme díky tomu poskytli podstatně širší možnosti spolupráce. Díky těmto krokům jsme mohli snížit ceny pro inzerenty u článků o 40 % a u odkazů až o 60 %. To se týká hlavně jednorázových inzercí. Agentury a stálí inzerenti mají vždy individuální podmínky nastavené dle pravidelnosti a objemu spolupráce.

  • Zakoupené weby jsme převedli na nové servery
  • Opatřili je SSL certifikátem (běží na https)
  • Zajistili centrální správu webů
  • Snížili náklady na provoz

2) Placla.cz – 500 článků

Na per pay post platformě Placla.cz jsme dosáhli na 500 prodaných článků, což trvalo 4 měsíce a pár dní. Soustředíme se zatím hlavně na rychlost odevzdávání a dobrou cenu pro inzerenty. Vidíme, že se inzerenti pravidelně vrací (inzerce se vyplácí) a pro nás znamená Placla.cz pravidelný zdroj příjmů. Případovou studii o výsledcích z inzerce si můžete přečíst zde na blogu Placly.

3) Vývoj příjmů

Člověku se vždy zdá, že téměř nic neudělal, ale celkový vývoj je kladný. Zvládli jsme rozšířit portfolio. Převést weby jiný server a udělat SSL certifikát. Dále máme rozpracovaný výhodný systém pro prodej bannerů podle kategorií webů, přes který bude možné levně koupit odkazy a bannery a získat odpovídající traffic. Příjmy z Placly zůstaly prakticky beze změn. Vydělává stabilně mezi 20 a 30 tisíci. Rádi bychom se dostali alespoň na 50 tisíc z prodeje článků na tomto kanálu, ale moc nevěřím, že je to možné. I přes navýšení počtu webů se počet poptávek nezměnil. Důvodem bude zřejmě omezený počet inzerentů – nevím kolik nových jich přibývá, asi ne tolik kolik by bylo potřeba a je to škoda, protože její vývoj jde dobrý směrem.

Příjmy z Placly zde:placla-zari-rijen

V platformách jako je Placla vidím budoucnost pro menší inzerenty, kteří nemohou “otáčet” velké budgety v PPC reklamě. Přeci jen jiné formáty reklam nemají prakticky žádný trvalý efekt. Můžete si nastavit parádní reklamu na Facebooku, ale budete se ji muset věnovat pravidelně každý den, týden, měsíc a ještě v ní otáčet slušné peníze. U článků máte výhodu, že vám jednak udělají službu v podobě zlepšení povědomí o značce a lepší pozice díky zpětným odkazům. Ale zároveň z nich máte přímé prodeje. Konverze z článků je násobně vyšší než z PPC reklam. Moje zkušenost je, že to může být kolem 10%, což není vůbec zlé. Ale i když to bude jen 1 čtenář ze sta, je to pořád príma. Doporučuji si skutečně přečíst reálné výsledky ze článkové kampaně zde.

Celkové příjmy:

prijmy-firmy

 

Jak vidíte, díky tomu že celý projekt vedeme jako samostatné s.r.o můžeme zveřejnit celkové příjmy. Náklady, které jsou zde vidět, vyrostly kvůli nákupu dalších webů, které již investujeme z příjmů firmy. Samozřejmě je spousta zakázek, které jsou vždy na cestě. Příklad: Nejvyšší příjmy byly zatím v srpnu, ale projevilo se to až v září, kdy naopak příjmy nebyli nic moc. Pro většinu klientů totiž vystavujeme faktury jednou měsíčně za všechny služby – prostě jim věříme.

Z toho je tedy vidět, že měsíční „papírové“ příjmy nejsou identické s tím, jak vypadá firemní cash flow. Je logické, že je to o měsíc posunuté, ale hodně začínajících podnikatelů si to neuvědomuje a pak se dostávají zbytečně do finančního presu. Přeci jen je potřeba myslet na to, že máte až 45 denní prodlevu mezi provedenou službou a připsáním peněz na účet (někdy i delší).

Abyste měli reálnou představu o růstu a vývoji, je potřeba sledovat více reportů. Protože říjen byl silnější než srpen, ale projeví se to ve statistikách až další měsíc. Ve skutečnosti jsme na přibližně polovině naší vytyčené mety 100 000 Kč měsíčně. Za 4 hodiny práce denně to není úplně špatné, ale rozhodně to může být o mnoho lepší. Není to však vůbec špatné, jakmile budeme mít dořešen prodej bannerů a odkazů, budeme o krok dál ke splnění našeho cíle. Beru v potaz, že jsme defacto skočili do neznámých vod, takže jako rozcvička to zafungovalo dobře.

Pakliže přemýšlíte o svobodném podnikání, zakládejte blogy, magazíny, diskuzní fóra, katalogy, e-shopy >>> pište, testujte a zjistěte, co vám funguje. Držte náklady dole a uvidíte, že se bude dařit.

Pokud chcete získat více znalostí, vstupte do Progress Academy, kterou jsem pro vás zpřístupnil jen za dobrovolný příspěvek.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Komentáře

  • Petr

    Super článek! Projíždím to tady postupně všechno :)

    Měl bych pár otázek:

    Podle čeho stanovuješ cenu publikace, či napsání článku / odkazu? Nebo to máš u všech webů stejné? Nikde jsem nenašel veřejný ceník.
    Ten centrální provoz je myšlen jak? Nějaký program?
    Jinak koukal sem že v iDokladu si eviduješ i výdaje. To každou přijatou fakturu přepíšeš a vytvoříš v iDokladu? To musí bejt velmi časově náročné ne?

    Díky moc za radu a těším se na další super články!
    (Divné, že tu nemáš žádné komentáře. Podle mě jeden z nejlepší blogů v ČR o vydělávání na internetu. Líbí se mi, že se nebojíš být konkrétní.)

    • ceník – je to přímo v hlavním menu zde.
      Máme jednotnou cenu, nemusela by být, ale je to snazší na uchopení.

      Centrální provoz – ano teď pracujeme na vlastní apce.
      I doklad – tam se jen nahrajou. Ale jo účetnictví dá práci. Naštěstí méme hlavně pravidelné klienty na větší faktury.

      Komentáře – díky, ale komentáře všeobecně nejsou priorita. Vykecat se dnes chodí lidé na sociální sítě. Proto se i hodně z webů ruší

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*