+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
placla-reporting

Report srpen – Placla a nárůst o 50%

19.9 2016 4 Komentáře

Trochu se report zdržel, ale není od věci ho zveřejnit, protože je opět zajímavý.

Třetí report od doby, kdy jsme zakoupili webové portfolio jako investici. Možná vás naťukne k tomu, abyste si skutečně začali pohrávat s myšlenkou, že ten internet není tak špatný nápad. Jen krůček pak budete k tomu, abyste se zaregistrovali do Placly.

Co zveřejňovat v reportu a co ne?

Především bych asi zmínil fakt, že v jakémkoliv reportu nebudu zveřejňovat detaily jednotlivých kontraktů. Ceny článků, inzertních ploch, prodaných odkazů – to jsou dost individuální položky a velmi záleží na objemu a konkrétním zákazníkovi. Jednorázový klient zaplatí více, než někdo kdo inzeruje každý měsíc apod. Co zveřejňovat budu, tak jsou příjmy a náklady – konkrétní screeny. Příjmy a náklady budu zveřejňovat jen hotové peníze – vyfakturováno a proplácáno. Ono se toho hodně vždy válí ještě někde na cestě (články čekající na schválení, adSense, Sklik, affiliate účty) a je lepší to reportovat vždy až jako hotové peníze na účtě. Prostě, co je doma, to se počítá. Dále budu zveřejňovat nejdůležitější aktivity měsíce, abyste dokázali zpětně odvodit, jaký byl postup k dosažení cíle.

Věřte, že někteří klienti mají opravdu zvláštní požadavky, ale cílem není ukázat, že máte pravdu. Cílem je splnit co nejlépe zadání a inkasovat peníze.

Třetí měsíc

Je to teprve třetí měsíc, kdy jsme se pustili do nového podnikání. Náš cíl je jednoduchý, vytvořit si „pasivní příjem“ sto tisíc korun. To je částka, která stačí na pokrytí firemních i rodinných nákladů, soukromé školky atp. Naším cílem tedy není ležet si někde na pláži,válet si šunky a jezdit díky tomu Poršákem, ale zaplatit díky tomu náklady, platit daně, tvořit nějakou rezervu a být v klidu. Samozřejmě k tomu máme jiné aktivity, tomu se tento projekt musí absolutně podřídit.

Třetí měsíc byl zatím nejsilnější a v podstatě vydělal dvojnásobnou částku co předchozí dva měsíce dohromady. Září bude stoprocentně podobné a říjen poroste opět o pěkný řád výše.

Příjmy za tři měsíce vypadají takto:

fakturace-placla

Placla – klíč ke štěstí i trénink pevných nervů

Velmi pozitivně mě překvapuje platforma Placla. Její trochu pedantský provozovatel Václav Bartoš sice nemusí každému sedět, protože blogerovi vytkne i utečené písmenko, ale pravda je, že společně s Michalem Kubíčkem provozují jednu z nejúspěšnějších marketingových platforem na CZ trhu.

Placla.cz je systém, kde inzerent zadává poptávky po článcích na určité téma (třeba prodej kočárků) a sleduje tím řadu cílů.

1) Zlepšení pozic ve vyhledávačích – zpětné odkazy v přirozené podobě.

2) Reálné konverze – prostě lidi co si přečtou článek a pak jdou a nakoupí.

3) Zvýšení povědomí o značce – hodně firem toto podceňuje, ale třeba Google to vůbec nepodceňuje.

Bloger si pročte poptávky inzerentů a potvrdí jen tématické poptávky o které má zájem a splňují jeho představu o odměně (inzerent si cenu článku předvolí dopředu). Inzerentovi pak přijdou nabídky od relevantních webů. Neřeší tedy procházení stovek webů, ale jen ty, které mají smysl. Nepíše maily a nehledá kontakty zastrčené někde v patičce.

Navíc bloger i inzerent řeší pouze jednu fakturu měsíčně vůči Placla.cz, což šetří čas jako prase. Všechny ty drobné mikro transakce, které všichni nesnášíme, se mezitím odehrávají v „on-line peněžence“ platformy.

Možná si říkáte, že přeci články nevydělávají. Ale na to se dá říct jedině „no to teda není pravda“. Pokud dá inzerent 500 Kč za článek, ze kterého má během prvních třech měsíců několik zákazníků, tak má investici zpět (pravděpodobně i vydělal a je v plusu) a ještě si zlepšil odkazové portfolio – roste mu návštěvnost.

No a bloger si taky vydělá, protože napíše textový obsah, který by stejně psal, a dostane za něj zaplaceno. K tomu si vedle něj (v rozumné míře) zobrazuje reklamu, prodává zpětné odkazy, prodává vlastní produkty, honí si ego, prostě cokoliv se mu zlíbí, když to nepoškozuje inzerenty a nenarušuje obsah článku.

Tak se podívejte kolik to může vydělávat po třech měsících blogerovi. Jak se říká – na život v Praze to není, ale každý nebydlí v Praze a nechodí každý den do Starbucksu na předražený kafe jako Prase.placla-cz

Vidíte, vydělává to. A docela dost. Výborné je, že vidím s odstupem třech měsíců, jak se stále inzerenti vrací, prostě se jim to vyplácí. Inzerují opakovaně a pokud píšete rozumné články, máte poměrně stálý přísun čerstvých zakázek.

Pokud máte zájem o inzerci na Placla.cz, napište mi na Facebooku zprávu a poradím, jak vytěžit z platformy více a zařídím i bonus za první dobití kreditu.

Proč je to o nervy?

Jak jsem psal, je to někdy na nervy. Hodně vás to trénuje. Tohle není byznys pro lidi, kteří se orosí po první negativní zpětné vazbě. 

A) Nikdy nesmíte říct inzerentovi, že je to trotl. Věřte, že někteří klienti mají opravdu zvláštní požadavky, ale cílem není ukázat, že máte pravdu. Cílem je splnit co nejlépe zadání a inkasovat peníze. Samozřejmě někdy dává smysl upřesnit v komunikaci požadavky, ale jinak je důležité být maximálně vstřícný. Už z toho důvodu, že člověka neznáte, nevidíte a máte jen zadání článku, které máte splnit. Nic víc, nic míň.

B) Pokud píšete článků více, tak zákonitě přistoupíte na to, že články bude psát i někdo další a vy je budete kontrolovat. V srpnu jsme sepsali celkem kolem 200 článků (je to docela kotel obsahu). Takže stále dokola budete řešit ta stejná témata, ty stejné chyby i sestavování týmu, který píše dobré články. Jsou dny, kdy se články nedaří, jindy to běží jako na drátkách. Chce to psychickou odolnost.

C) Václav Bartoš, provozovatel platformy Placla.cz, se s ničím a s nikým nemaže. Zprávičky typu „prosím tě zlatíčko, tady ten odkaz ti nefunguje, byl bys tak hodný a podíval se na to, ať je vše v pořádku“ prostě nečekejte. Nejdříve mi to přišlo kontraproduktivní, protože to pro řadu slabších povah může být demotivující a někdo citlivější to může těžko nést. Pak jsem ale pochopil, že to jinak nejde.

Je tam extrémní objem realizovaných poptávek, extrémní tlak na čas (průměr zveřejnění článků 1 den a 10 hodin). Takže to není pro lidi, kteří si chtějí hrát na start-up nebo super cool blogera, který si bude týden hrát se slovíčky v jednom článku. Platforma je pro lidi, kteří chtějí stabilní fungující byznys. Což mi vyhovuje. Mně nejde o to dělat si kamarády a chodit si plácat po zádech na on-line markeťácké srazy, takže jsem si po 2 měsících na tento styl zvykl a vidím že funguje, že funguje dobře, objemy rostou.

Inzerenti +/- spokojení, blogeři +/- spokojení. Vždy to bude trochu kompromis obou stran. A Placla.cz je výborný prostředník, který tento byznys zprostředkuje a zajistí.

Takže pokud vám tenhle report přišel jako hodně zaměřený na Placlu, tak byl. Věnovali jsme se jí nejvíc a PR články se stali naším hlavním příjme z celého portfolia. Zkuste se zamyslet, proč tomu tak je :-).

Ono člověk musí být hodně pružný. Původně jsme s články počítali jako s doplňkem, ale nakonec se ukázalo, že je to trend, který přináší stabilní cash flow a není důvod nedělat něco co jde snadno a lámat si hlavu přes koleno, abyste si dokázali, že ten váš původní nápad byl lepší – nebyl.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Komentáře

  • šušťa

    Ale bohuže takový byznys není dlouhodobě udržitelný. A je jasné proč pan Kubíček weby prodal.

    • To záleží co si člověk představuje pod pojmem “dlouhodobě udržitelný”, je to byznys na dlouhé roky, jak dokladají tyto reporty a reporty M.K. když je ještě psával. A jestli je to byznys na desítky let? Kdo ví. Pro nás asi ne, ale přesně o tom to je, co je zajímavé pro jednoho v jeden čas, je pro něj o pár let později nezajímavé. Pan Kubíček neměl čas ani chuť se portfoliu věnovat. My o oživujeme a rozšiřujeme, je to velmi dobrý, stabilní a perspektivní byznys, děkuji za názor, čas ukáže.

  • Rád sleduju tuhle case study, snad bude pokračovat dále. Udržitelný byznys? Co je dnes udržitelný byznys? Podnikatele krachují jak na běžícím pásu, jistoty tak nemáte téměř u žádného byznysu a pokud vám tohle dokáže v tenhle moment vydělávat peníze s úsilím, které je tomu úměrné, proč to nedělat. Hlavní je vůbec něco dělat ;-) Takže keep working.

    PS: Všiml jsem si, že některé weby jste prodával, jaký k tomu byl důvod? Nenaplnili očekávání?

    • Dobrý den,
      díky za koment.
      Souhlasím, teď to stojí tři až čtyři hodiny denně, něčí práce. To není zlé.

      Weby jsem nekupoval žádné, naopak se chystáme dokupovat. Tak asi nějaký šum někde.
      Pokud bychom prodávali tak spíše salámovou metodou ty nejziskovější, ale o tom zatím neuvažujeme.

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*