Minulý rok jsme v květnu převzali portfolio webů od Michala Kubíčka, který již na jeho správu, řekl bych to lidově „neměl náladu“. Jeho rozjezd byl pozvolný a pravidelně jste o něm mohli číst reporty zde na webu. Nyní je tu další, zaměřený vyloženě na Placla.cz.
Placla je tržiště textových inzercí. Jednoduše článků, v našem případě hlavně PR článků. Za celou dobu provozu jsme skrze tuto šikovnou platformu prodali 1 322 článků (866 loni + 456 letos). O něco nižší, ale podobný objem, pak prodáváme agenturám či e-shopům napřímo.
Hlemýždí tempo růstu
Již jsem na sérii reportů ukázal, že je to poměrně stabilní příjem. Tento rok již asi budeme muset přemýšlet, jak nespadnout s protfoliem do DPH (asi budem méně praacovat :)). Co jsem ještě nenapsal, že vývoj kupředu je hrozně pozvolný. Tzn. Nevidíte skokové posuny z měsíce na měsíc. Hodnotit můžete spíše kvartálně, nebo za ještě delší časové období. Zde mohu v klidu říct, že i když jsou krůčky kupředu malé, stále jsou to krůčky v před.
Co tedy povyrostlo?
Objem článků. V loňském roce byl nejsilnější měsíc prosinec. To lze celkem očekávat. Co ale až tak očekávat nešlo, že za celé období provozu jsou dva ze tří nejsilnějších měsíců v tomto roce (leden, březen).
Průměrná cena za článek. Cena za článek se v průměru zvedla (oproti nejsilnějšímu prosinci) o 10 Kč. Nezdá se to jako moc, ale i předchozí dva měsíce měli lepší průměrnou cenu za článek, než nejsilnější měsíce předchozího roku.
Takový je tedy trend
Hlavní pozitivní zpráva pro nás je, že přibývají i inzerenti, kteří nejdou po nejlevnější nabídce. Ono se to nezdá, ale 10 Kč navíc – to je více než 1 500 Kč do plusu. To je několik hodin práce programátora, zaplacení serverů nebo jakákoliv jiná aktivita, která může zlepšit provoz portfolia.
To je tak všechno, co jsem měl na srdci. Pár lidí psalo, ať pokračuji v reportech, tak to dělám.
Pokud budujete „pasivní příjem“ máte dvě možnosti. Buď investovat hodně peněz a relativně vysoké objemy peněz také „točit“ každý měsíc. Nebo, růst pozvolna, s větší jistotou. Pokud vydržíte první měsíce, můžete začít sledovat nějaké výsledky. Stojí to za to.
Na závěr ještě dva odkazy:
Příští report bude zajímavější, bude z celého portfolia a z jedné realizované novinky – vlastní reklamní software. Je to na začátku, ale dává mi to smysl.
A kolik jste tedy vydělali za měsíc? A kdy bude další report? Už se těším.
DObrý den,
přesné příjmy, respektive jejich složení nebudeme detailně rozkrývat z mnoha různých důvodů. Průměrný příjem je cca 60 – 70 tisíc měsíčně.
Report se chystá další měsíc