+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
Dávám energii a svěží vítr projektům, které stojí za to tvořit. Samuel Hornek
jak vytvořit pasivní příjem

Report květen / červen – vznikající pasivní příjem

11.7 2016 2 Komentáře

Napadlo mě, že začnu psát krátké reporty toho, jak se vyvíjí podnikání v čase. Je to z toho důvodu, že jsem udělal zcela zásadní změny v konceptu. Tak se pojďme podívat, co se podařilo a co ne.

Především jsem změnil zcela způsob uvažování nad podnikáním jako takovým. Podle mě je jediný možný vývoj do budoucna, aby se podnikatelé snažili vytvořit koncept, kde koneční uživatel (retail) má vše co nejlevněji nebo zcela zdarma. Již jsem o důvodech vydal článek o zlevňování zde. Zkráceně řečeno, reálná mzda obyvatel na planetě se snižuje a bude snižovat i v budoucnu.

Proto se přeorientovávám na koncepty, kdy není postaven obchodní model na prodeji “obyčejným” lidem, ale inzerentům a firmám. A rozhodně nemám na mysli drobné živnostníky.

Z toho důvodu jsme zakoupili portfolio 70 webů, které máme v úmyslu dále rozšiřovat. Optimální stav je několik set projektů. Proto jsme zrealizovali několik věcí, které by nám měli přinést ovoce.

Vytvoření nových zdrojů příjmu

Máme nové zdroje příjmu, které jsou:

Adsense a Sklik.cz – ppc platforma, kdy máte cenu za klik. Ještě se nám nepodařilo je nasadit na všechny weby, přesto přinesli tyto platformy již první příjmy a díky tomu nebyl ani první měsíc spuštění projektů ztrátový. Což je poměrně neobvyklé.

Placlacz – Podle mě jeden z nejlepších zdrojů příjmů pro začínající blogery a on-line podnikatele, kteří chtějí web postavit na textovém obsahu. Na systému www.Placla.cz je měsíčně tisíce poptávek po článcích. Vy na webu obsah stejně potřebujete, takže je paráda, když vám za něj ještě někdo zaplatí. Sice to nejsou závratné sumy (ceny článků jsou v řádů stokorun, ale cena za kterou budete psát je čistě na vás. Není také problém si nechat za poplatek články napsat přímo redakcí Placly a tím ušetřit čas. Ovšem nejlepší je,aby texty tvořil někdo, kdo zná konkrétní web i své čtenáře. O tom, co Placla umožňuje blogerům i inzerentům, jsem napsal tento článek.

Za první měsíc (kdy jsem neměl moc času se o to starat) jsme získali 54 zakázek s průměrnou cenou 200 Kč za NS textu, což je dobrý začátek. Určitě chceme zapracovat nejdříve na kvalitě a pak na navýšení objemu zakázek.

Zajištění návštěvnosti

Další krok bylo navýšení návštěvnosti jednotlivých webů. Ono když děláte nějaké úpravy, tak potřebujete nějakou návštěvnost, abyste viděli, co se s webem děje.

Podařilo se nám sehnat poměrně levné zdroje návštěvnosti, ale ještě nejsem spokojený s kvalitou. Návštěvnost také něco stojí, takže to snižuje zisk, ale než zabere SEO tak jsme odkázáni na placené zdroje. Určitě toto vyladíme, až dokončíme druhé kolo úprav.

Základní úpravy webů

Pokud máte hodně webů, je základem automatizace. Jedině tak můžete spravovat weby efektivně. Nemůžete řešit každý detail a maličkost na každém webu, ale potřebujete mít co nejvíce automatizovaný proces i zdroje příjmů. Ladit weby postupně, ve vlnách.

V základu jsme větší část webů převedli na wordpress, aktualizovali na novější verze. Někde jsme nahráli nové šablony, jinde přemístili obsah, vytvořili nové rubriky, štítky k jednotlivým článkům a nahráli na každý web pár nových užitečných pluginů. V základu jsme na každém webu provedli cca 10 až 15 úprav.

Nejvíce času zabírají weby, které nejsou na wordpressu nebo mají WP tak starý, že už ani nejde aktualizovat. Ne to přeháním, ale modernizovat ty nejstarší weby a weby, které frčí na jiném řešení zabírá nejvíce času. Je dobré mít všechny projekty na stejném řešení, protože to šetří čas při úpravách.

Vytvoření týmu copywriterů

Další věc, která se nám podařila bylo vytvoření prvního týmu copywriterů. Chvilku samozřejmě bude trvat, než se tým vyladí. Někdo přibude, někdo odejde, ale ve výsledku by nám to mělo přinést vyšší efektivitu, kvalitu i snížení časových i finančních nákladů.

Výběr provizních programů

Weby chceme monetizovat mnohem více. Bohužel většina skutečně dobrých automatizovaných affiliate řešení je pouze pro zahraniční weby. Málokterý systém podporuje i češtinu. Takže jsme pátrali po něčem, co by fungovalo v Čechách, ale zároveň se to dalo nasadit na co nejvíce webů.

Nejlépe nám zatím vychází

  • CJ.com
  • Affiliate-club.cz (pár kampaní)
  • Placla

Celkově máme předvybráno 10 affiliate programů.

+ Jsem objevil jednu fakt bombu o které napíšu příště samostatný článek. Skvěle konverzní projekt s výbornou provizí ( 1 200 Kč+) a celosvětovým produktem. V Affiliate programu už rozdali přes 50 000 000 Dolarů a to již myslím stojí za pozornost. Jde o aplikaci s pěti miliony uživatelů. Takže sledujte web.

Pokud Vás zajímají čísla, tak příjem byl

  • PPC Sklik + Adsense 11 000 Kč
  • Články: 9 700 Kč (zatím pouze z Placly, příjmy napřímo jsme ještě neřešili).
  • Affiliate: 0 Kč (zatím jsme nestihli vyřešit)

Od toho je potřeba odečíst náklady:

  • Návštěvnost: 8 000 Kč
  • Články 6 800 Kč
  • Hosting a domény 3 000 Kč

Vstupní investici a cenu času úprav nemá první měsíc smysl vůbec zahrnovat. Je jasné, že to zabralo spoustu času. Časové náklady budu reportovat, jakmile provedeme základní úpravy, protože teď toho bylo opravdu dost. Když vezmete, že k tomu člověk dělá ještě další projekty a poradenství.

Hrubý zisk 1. měsíc tedy: 2 900 Kč

Možná se to někomu zdá jako málo, ale je to první měsíc, kdy vlastně nebyl na monetizaci ani čas. Představte si, že převezmete restauraci, která je zavřená a vy ji máte rychle zprovoznit a obsloužit první hosty. Také nemusí být první měsíc v zisku.

Moje idea je, aby každý web vydělal průměrně 1 000 Kč zisku měsíčně. Což znamená 33 Kč denně. To je velmi rozumná a dosažitelná meta. Příjmy průměruji, ale jak vidíte, stačí mít rozjeté články a sem tam nějakou větší provizi za doporučení projektu. Zároveň je to meta, která lze po zaběhnutí dosáhnout relativně bez práce, pomocí automatizovaných procesů. Pak to může znamenat slušný “pasivní příjem”.

Zhodnocení je přitom výrazně vyšší, než pokud bychom za stejnou vstupní investici pořídili například byt a ten pronajímali. I zhodnocení na burze přináší méně. Tam můžete navíc prodělat a riziko je mnohem větší. O uložení peněz v bance snad nemůže být ani řeč.

Ostatně uvidíme, jak se nám bude dařit v následujícím měsíci, kdy dokončíme druhé kolo úprav a začneme doplňovat portfolio o cizojazyčné weby a nasadíme affiliate a pronájem odkazů.

Určitě jsem zvědav, co bude ve výsledku nejlepší zdroj monetizace.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Komentáře

  • Petr

    Super článek. Budeš pokračovat i v dalších měsíčních reportech?

    Články si tedy nechávaš napsat vlastní redakcí, nebo od Placla.cz?
    Ještě by mě zajímalo – tu návštěvnost taháš kvůli výdělkům na Adsense / Sklik, nebo proč?

    Začínám taky, snad jednou budu tam kde Ty.

    • A) Vlastní redakce. Přeci jen to je potřeba mít trochu pod kontrolou a nemít všechno jen v jedné přihrádce.

      b) návštěvnost – vše se vším souvisí. Bez návštěvnosti nejsou inzerenti, není dobrá cena za článek, nejsou pozice ve vyhledávačích.
      Je to prostě skládačka, funguje jen když je celá.

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*