+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
Dávám energii a svěží vítr projektům, které stojí za to tvořit. Samuel Hornek
npcecwx6-d0-andrew-branch

Proč mají banky v reklamách roztomilé zvířátko

Asi každý zaznamenal zrzavého kocoura, jehož páníček ho sebou bere tu na dovolenou, tu se s ním rozhodne skákat padákem, jindy nebohou kočku veze na kole. Další veselý Pán slibuje, že budete „kontokorentiérem“ a když budete sledovat jeho veselé reklamy, ve kterých za sebou všude tahá svojí oblíbenou kozičku, do roka a do dne budete milionáři. Nebo je to všechno jinak? A proč vlastně k finančním produktům nacpat zvířátko, ať už je to koza, kočka nebo mýval?

Emocionální sliz v bankovnictví

Reklamy na finanční instituce a produkty mají jeden problém, jejich produkty mají málokdy nějakou větší přidanou hodnotu a udělat hypotéku, půjčku nebo bankovní účet lepší, než má konkurence, není zas tak jednoduché. A existuje jedno přísloví, které praví – když nemáš produkt s přidanou hodnotou, dej tam roztomilé zvířátko. Díky tomu si zajistíš pozornost publika a reklama sklidí nečekaný úspěch (tedy vlastně očekávaný).

Důvodem proč to funguje, je „emocionální sliz“, kterým celé sdělení, produkt i svou značku obalíte. A sliz, jak známo, pořádně lepí. Takto jednoduše ulpíte v povědomí lidí, kteří si vaši značku následně vždy vybaví s pozitivním pocitem. Lidé jsou proti tomuto víceméně bezbranní, protože náš mozek je takhle prostě naprogramován od přírody. Ano, skutečně se přilepí každý i já. Některé banky sází spíše na děti, než na zvířátka. Výsledek je ale vždy stejný. Takže až příště uvidíte v reklamě roztomilého oslíka, nebo pobíhající děti, vzpomeňte si, že:

„Když nemáš produkt s přidanou hodnotou, dej tam roztomilé zvířátko“.

Samozřejmě s emocemi pracujeme každý, pokud něco prodáváme. Emocionální rozhodování lidí je totiž často stejně důležitým impulsem k nákupu, jako rozhodování racionální. Vždy je tedy potřeba si říci, pro jakou cílovou skupinu vlastně produkt / služba je určena. Následně si vytvořit prodejní strategii a zjistit, kde a za jakých okolností se s reklamou člověk střetne. Díky tomu můžete lépe určit, zda je potřeba v reklamě vsadit spíše na emoce, nebo praktické a racionální argumenty.

Například na sociálních sítích vedou emoce, naproti tomu PPC inzerce ve výsledcích vyhledávání vyžaduje častěji jasné a logické argumenty.

Chcete-li se dozvědět více praktických tipů o tom, jak pracovat se zákazníky a mít větší prodeje, vstupte do mé akademie, kde se vše rychle a snadno naučíte. Vytvoříme strategii přímo na míru pro váš projekt, nastavíme správný poměr emocí i racionálních argumentů a nebudeme to zbytečně přehánět s emocionálním slizem.

Aktuální a překvapivě akční nabídka zde

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*