+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
Dávám energii a svěží vítr projektům, které stojí za to tvořit. Samuel Hornek
ppc adsense a sklik

Proč a kdy nasadit na web PPC reklamu?

Pravidelný návštěvník webu jistě nepřehlédl, že jsem zde nasadil reklamní systém od Seznam.cz – Sklik. Jde o běžnou platformu, kterou obecně nazýváme PPC systémy. Ty na vašem webu zobrazují reklamu a vy máte z každého prokliku návštěvníka provizi. Neřešíte inzerenty, ty dodává provozovatel (zde Seznam.cz). V tomto článku se podíváme, kolik vám to může vydělat a kdy a proč jej na web nasadit.

Hlavní důvody, proč jsem nasadil PPC

Web Samuel-hornek.cz provozuji už třetím rokem. Za tu dobu se průběžně mění trendy i chování uživatelů. Mám tři hlavní důvody, proč jsem Sklik nasadil.

První je fakt, že zastávám stejnou filozofii jako Tomáš Baťa nebo třeba Google. Jednoduše jde o systém trvalého zlevňování. V ideálním případě pak jde o službu pro lidi zcela zdarma. Pokud chcete lidem zdarma dávat kvalitní službu, potřebujete náklady přenést na někoho jiného. V tomto případě na inzerenty. Je to stejné, jako když Google dává řadu svých služeb zdarma výměnou za zobrazování reklam inzerentů a prodej informací o našem chování. Výhoda jde na všechny strany.

  • Uživatelé mají obsah zdarma
  • Majitel webu vydělá peníze navíc
  • Díky pokročilým možnostem cílení vydělá i inzerent
  • Vydělá si provozovatel PPC platformy (Google nebo Seznam)

Je tedy možné, že třeba za rok zlevním vzdělávací program Progress Academy. Můžete si tedy počkat, ušetřit, ale ztratit rok života, nebo pořídit teď s osobní podporou a s bonusy.

Další důvod je vývoj trhu. Upřímně – nemyslím, že za dva roky si kdekdo bude moct dovolit mé služby. Jednak na ně nebudu mít prostor, jednak ekonomiku čeká nutný propad (splasknutí nové bubliny). Proto by bylo dobré, aby lidé měnili svou situaci teď, když se mají dobře. Každopádně pro mě je aktuální situace signálem, že mám přemýšlet dva kroky dopředu.

Poslední z hlavních důvodů je ten, že si stále více chci psát, o čem chci, trochu sobecky – bez ohledu na zájmy čtenářů. Práce má člověka určitě bavit, takže proč ne. Řadu témat a myšlenek jsem na web doposud nedával, což se teď může postupně měnit.

Co vám Sklik či Adsense přinese?

Co to přinese, když na svůj web nasadíte PPC platformu? Především vám to umožní maximálně vytížit získanou návštěvnost. Ne každý člověk se stane vaším zákazníkem. Velmi pravděpodobně to ani v dlouhodobém horizontu nebude více jak 10 % z veškeré návštěvnosti. Zbývajících 90 % vás tedy stojí jen čas, energii a peníze. PPC je jeden ze způsobů, jak to změnit.

Všechno, co děláte, by na sebe mělo alespoň vydělat. Třeba i nepřímo. Pokud mi sepsání delšího článku zabere 4 hodiny a korektury stojí okolo 100 Kč na článek, potřebuji, aby se alespoň ty korektury zaplatily. Přesně v tomto duchu byste měli uvažovat. Jak toho docílit? Možností je více. Váš čas i zmíněné korektury jsou samozřejmě náklady, které musí zaplatit zákazníci. Co když vám ale ten rozdíl skončí jako provozní zisk? To je určitě lepší.

Kolik můžete vydělat?

Asi nejčastěji se lidé ptají, kolik mohou vydělat. Bohužel Adsense ani Sklik nedovolují zveřejňovat konkrétní čísla, přesto si můžete profit alespoň obecně zkalkulovat.

Míru ziskovosti určují hlavně tyto faktory:

  • Celková návštěvnost stránek
  • Míra prokliku (CTR) na reklamu
  • Cena inzerce v rámci vašeho oboru v obsahové síti

Míra prokliku se pohybuje zpravidla od 0,1 do 1 % z vaší návštěvnosti. Na jednom z webů mám momentálně CTR 3 %, ale se stoupající návštěvností toto číslo klesá.

Z toho už můžete kalkulovat počet kliků, které systém udělá měsíčně. Zjednodušeně například můžete kalkulovat, že z článku proklikne díky kontextové reklamě a retargetingu 1 % lidí. Pak klikne na reklamu 1 člověk ze sta. Pokud víte jakou máte návštěvnost, víte kolik kliknutí můžete získat.

Cena kliknutí nejde tak jednoduše určit. Všeobecně lze zprůměrovat na jednotky korun za kliknutí. Jsou obory, kde můžete dostat desítky korun, jinde desítky haléřů.

Pokud máte hojně navštěvovaný web s bohatým obsahem například v podobě článků či videí, můžete si slušně vydělat. Stejně tak u navštěvovaného diskuzního fóra s mnoha vlákny.

U méně navštěvovaných webů bych přemýšlel spíše o affiliate či o kombinaci.

Další podobný PPC systém je například menší český Etarget.cz nebo PPC od Heureka.cz zaměřený na prodej zboží, kde kromě odměny z kliknutí máte také provizi z nákupu v e-shopu Heureka.

Po dvou týdnech mám vydělané první tři stovky. Zatím je to vyloženě na pokrytí nákladů na korektury. Plná síla se ovšem projeví až po nějaké době a po testování typů zobrazování.

Pokud se chcete naučit více o výdělku na internetu, doporučuji můj on-line kurz On-line zisky, nebo kompletní Progress Academy.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*