+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
Dávám energii a svěží vítr projektům, které stojí za to tvořit. Samuel Hornek

Příklad jak se dá využít Paretova analýza v podnikání i marketingu

29.1 2013 1 Komentář

Někdy mohou mít i stovky let staré informace nedozírnou hodnotu. Paretova analýza je toho důkazem. Uplatňujte ji jako jeden z efektivních nástrojů pro vaše podnikání. Používáním Paretovy analýzy jsem získal velmi mnoho volného času a zisky se přitom téměř nezměnily. Pro mě je Paretova analýza synonymem volného času, pro vás to může být získání úspor, snížení stavu zásob nebo lepší marketing. Vše záleží pouze na jediném zlatém pravidlu. Na co Paretovu analýzu uplatníte dnes?

Ve zkratce – co je Paretova analýza, pravidlo 80/20

Paretovu analýza je definice italského ekonoma Vilfreda Pareta. Vysledoval, že 80% bohatství země je v rukou 20% lidí. Tvrdil, že vůdčí postavení mají elity, což měl jistě pravdu. V té době 80% HDP všech zemí světa tvořilo pouze 20% států. Toto pravidlo se však v praxi dělí ještě na skupiny ABC a to z důvodů lepšího rozdělení činností a investic.

Příklady kdy se Paretova analýza uplatňuje nejčastěji

  • 80% veškerého času v práci vám zabere 20% činností
  • 80% výsledků získáte za 20% času
  • 80% emailů přichází od 20% zákazníků/ spolupracovníků
  • 20% reklamních aktivit přivede 80% zákazníků
  • 20% vašich obchodních zástupců zajistí 80% tržeb

Jak využít výsledky analýzy v praxi

Situací kdy se toto pravidlo 80/20 může uplatnit je mnoho. Já osobně jsem toto pravidlo použil pro eliminaci zbytečných činností. Zjistil jsem, že až příliš času trávím vyřizováním emailové korespondence. To se mi po několika týdnech podařilo změnit. (Teď jen vydržet a nedívat se na emaily tak často.) Také jsem díky tomu změnil způsob vyřizování objednávek.

Využití v marketingu

Velmi dobře se tato analýza hodí právě do prostředí online marketingu. Velmi často 80% všech výdajů na reklamu končí téměř bez užitku. Používáte například PPC reklamní systémy? Stává se, že právě tam míří většina marketingových aktivit/výdajů eshopů a přitom tato forma propagace vytváří malý zisk (ne vždy je pravidlem 80/20, může být 70/30 apod.). Můžete si také spočítat efektivitu vynaloženého času do reklamy. Velmi často jsou černou dírou pro váš čas i peníze také sociální sítě. Dělat efektivní reklamu znamená dělat reklamu jinak. Pokud davy míří na Facebook a k PPC, s klidem se obraťte k jiným formám propagace.

OZ_728x90

Affiliate marketing a paretova analýza

Affiliate marketing je super nástroj jak přenechat propagaci svých produktů na někom jiném. Velmi často si tento způsob propagace volí ti, kteří nechtějí investovat do reklamy sami, nevědí jak efektivně oslovit zákazníky, nebo jednoduše nemají čas. Affiliate marketing je ukázkový příklad kdy můžete využít Paretovo pravidlo. Spuštění provizního systému se může zdát jako snadné řešení vašich starostí. Pokud však bude o váš provizní systém zájem, brzy se vám začne plnit emailová schránka přihlouplými dotazy od vykuků, kteří si zrovna přečetli, že můžou na internetu pohádkově zbohatnout. „Bohužel si 80% blbců musí na spolupráci vybrat vaší firmu.“ Abyste se náporu dotazů vyhnuli, využijte po čase tuto analýzu a zjistíte, že 80% všech dotazů pochází od 20% provizních partnerů. Pokud vám těchto 20% partnerů přivádí 80% všech zákazníků z provizního systému, je vše v pořádku. Je li to jinak, vypořádejte se s těmi 20% otravů po svém. Změna politiky firmy či pravidel provizního systému není protizákonná. Využijte ji. Věnujte se pouze několika partnerům, kteří přinášejí zisk.

Pokud chcete zjistit více o této metodě, velmi dobře a široce je popsána zde. Nezapomeňte na jednu důležitou věc. Zvažte rizika spojená s eliminací některých činností. Počítejte s tím, že menší problémy se prostě stávají. Využíváte podobná pravidla ve svém životě?

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Komentáře

  • Človek by sa mal zamerať na:

    1. Najčítanejšie články – zdroje návštevnosti. Čo robiť? Upraviť nadpis, perex, txt, pridať výzvu k akcii. Napísať pokračovanie. Napísať nový článok a niečo rozobrať do podrobností.

    2. Kľúčové slová. Čo robiť? Pridávať obsah. Skvalitňovať obsah a šplhať sa po priečkach. Hľadať nové možnosti inzercie.

    3. Články na 1-2 stránke v Googli. Treba optimalizovať práve tieto články, namiesto písania nových. Lebo ak sa s tým človek pohrá, s ľahkosťou sa dostane na vyššie pozície.

    4. Najnavštevovanejšie sekcie webu. Zistíme, o čo je najväčší záujem a budeme písať práve to. Ďalej môžeme zistiť, ktorá cieľová skupina nakupuje najviac a začať sa na ňu orientovať.

    5. Pohyby návštevníkov po webe. Rozumejú štruktúre webu? Vidia celé menu? Klikajú alebo neklikajú na odkazy? Prípadne často idú na hlavnú stránku? Tak ju treba optimalizovať :-)

    A veľa ďalších vecí. Takto sa dá s minimom správne vybraných činností dosiahnuť maximálny efekt :)

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*