+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
project management 2

Příběh 5 podnikatelů, kteří to nikdy nevzdávají

Ne, tohle není článek, kde hraje hlavní roli Steve Jobs nebo Mark Zuckerberg. Tento článek je o skutečných lidech, kteří se nevzdávají a již roky každý den vstávají s tím, že je to příležitost udělat další krůček na cestě za bohatstvím. Je to příběh podnikatelů z Česka, s kterými jsem strávil tento víkend a rozhodně bylo o čem přemýšlet.

Myslet znamená h…o vědět!

project management

O víkendu jsem měl tu čest uspořádat seminář projektového řízení pro 5 podnikatelů v krásném prostředí pražské čtvrti Troja. Bylo pro mne obrovským překvapením, odkud byli účastníci semináře. Propagoval jsem seminář v Praze v domnění, že na víkend za mnou nedorazí nikdo z větší dálky. Nakonec byl z Prahy pouze jeden jediný účastník – a zbytek? Kroměříž, Brno, Česká Lípa, Lanškroun.

Je to krásná ukázka toho, jak nás naše myšlení může dovést k tomu, že přijdeme o značný počet zákazníků. Napříště budu propagovat seminář celorepublikově, protože citát z podnadpisu se opět potvrdil.

Řešení namísto plácání

Díky zaměření na plánování a řízení projektu jsem měl možnost slyšet neuvěřitelné příběhy o podnikání v různých oborech. 5 lidí, 5 oborů, 5 podnikatelských příběhů, které jsem měl tu čest vést k nalezení řešení, místo zdlouhavého plácání, pomalého růstu a přešlapování na místě.

  • Spediční firma, která přežila krizi a má za sebou 20 let existence.
  • Marketér se znalostmi e-mail marketingu, které může závidět i David Kirš.
  • Soukromá lektorka a konzultantka pozitivní komunikace.
  • Odbornice na výživu, která má tolik klientů, že neví, kam dřív skočit.
  • Prodejce sportovního vybavení na Amazonu v USA.

OZ_728x90

Co mají jejich příběhy společného?

Jsou to příběhy osobností. Osobností, které nečekají, až se ve světě něco změní, ale aktivně mění okolí kolem sebe, mění sebe, mění svůj život. Uvědomil jsem si, jaká je to vzácnost. Jak málo lidí je ochotno investovat, riskovat, strachovat se a dřít, aby měli šanci. Šanci žít podle svého a ne podle diktátu svého zaměstnavatele. A i když se jim to nedaří podle jejich představ, občas mají deprese, stres, tak stejně…

Stejně každý den vstanou a jdou soupeřit s konkurencí, protože je to naplňuje a vnitřně vědí, že nemůžou prohrát.

„Protože prohrát může jen ten, kdo se vzdal.“

Jaké řeší potíže?

Proč vlastně někdo investuje 10 000 Kč do dvoudenního semináře? Protože ví, že potřebuje jít dopředu. 81 % firem skončí do pěti let. Dalších 18 % se plácá na místě a jen jedno procento firem roste a prosperuje. A ti, kteří chtějí být v onom jednom procentu, ti hledají cestu, jak se tam dostat. V zásadě jsem řešil několik vážnějších potíží:

  • Nemám čas.
  • Mám zákazníky, ale nevydělávám dost peněz.
  • Nevím, jak to uchopit.
  • Nemám zákazníky.

“Každý den, celý den v jednom kole. Nemám čas na rodinu, ani na podnikání. Každý den jen pečuji o zákazníky a večer už prostě nemám energii.”

Jako řešení jsme ordinovali vytvoření jasné a konkrétní vize a naplánování větších i menších cílů, které splníme pomocí akčních kroků.

“Zákazníci mě neuživí.”

Netušil jsem, kolik lidí řeší, že sice mají hodně zákazníků, ale kvůli stále rostoucím nákladům nemají dost peněz a jejich firma je tak v ohrožení. Lékem na tento neduh je vylepšení toho, co je důležité a kladení většího důrazu na produkt.

“Nevím, jak to uchopit! Nevím si s tím rady. Nevím, co mám dělat, s čím začít…”

Když víte, že chcete změnu, že chcete žít jiný příběh, začněte u toho nejdůležitějšího. Ujasněte si svou vizi a najděte si své předpoklady pro úspěch. Naučím vás, jak na to.

“Nemám zákazníky…”

Přivést nové zákazníky není dnes nic složitého, ale je potřeba vědět, kdo jsou mí zákazníci, jaké mají potřeby a kde je hledat. Ještě důležitější ovšem je zákazníka si udržet.

Kde jsme identifikovali chyby?

  • Produkt.
  • Informace.
  • Vedení.
  • Koncept.

Ruská ruleta

Je zajímavé si uvědomit, kolik podnikatelů hraje se svým životem ruskou ruletu, protože sází na jedinou kartu. Jediný produkt, který má uspokojit všechny zákazníky. Ale co když ten produkt již zákazník má? Co bude dál? Příběhy padlých podnikatelů jsou lemovány projekty s jediným produktem. Řešením je kvalitní produktové portfolio.

Neznalost neomlouvá

Neznalost se v podnikání neomlouvá, platí se za ni cena nejvyšší. Ve škole dostanete za neznalost pětku, v podnikání je to však dražší. Představte si, že 50 % podnikatelů a živnostníků ještě stále nezná základní pojmy, jako je návštěvnost webu, zdroje zákazníků a mnoho dalšího. Jít po podstatě věci, pátrat po informacích – to je klíčem k úspěšnému tažení.

Máme moc dlouhé vedení

Mám zaměstnance, avšak zadat mu práci mi trvá déle, než když si to udělám sám. :( Nebo si rovnou vše dělám sám. Řešením není jít do defenzivy, nýbrž vést tým správně a dodržet všechny kroky při delegování úkolů. A věřte, že osvojit si dovednost správně úkolovat a vést tým dnes potřebuje opravdu každý. Bez toho nemůže mít výsledky ani vedoucí směny v McDonaldu, tak jak byste bez toho chtěli vést firmu.

Koncept

Kvůli tomu jsme se všichni společně sešli. Najít si svůj styl, svůj směr, svůj záměr a zabalit to do úhledného balíčku – to bylo naším hlavním cílem. Málokdo je ochotný jít do sebe a vykutat v sobě všechny potřebné ingredience. A i když to bylo náročné, nakonec jsme všichni svůj podnikatelský příběh zabalili do podoby 120stránkového manuálu, který má tu moc dovést nás až k našemu cíli.

Huráá, překvapení

seminář projektové řízení

 

Podnikání není o honbě za penězi. Podnikání je o radosti, o investování do zážitků, poznávání věcí, které byste jinak nepoznali. Jestli mělo těchto pět lidí něco společného, tak to, že si dovolili vidět ty možnosti a odhalují stále nové příležitosti, které se jim nabízejí.

Proto pro ně připravuji bonusy a přichystal jsem jim překvapení v podobě návštěvy soukromého vinařství (největšího v Praze), kde jsme poznávali, jak vypadá to, co učím, uvedené do praxe. Díky efektivnímu projektovému řízení vznikl v Praze během dvou let projekt Salabka, kam by se měli jezdit dívat všichni gastronomičtí experti i milovníci dobrého vína.restaurace salabka

Na příště připravuji v rukávu dvě jiná esíčka. Uvidíme, které z nich se podaří zrealizovat. Právě nyní jsem totiž otevřel nový termín pro 5 odvážných podnikatelů a manažerů, kteří chtějí mít příběh, jenž stojí za sepsání.

Co vás čeká a jaké bonusy obdržíte, si přečtěte na této stránce.

Asi nejvíce si vážím reference od výborného kameramana Oty Štěpánka, který mě zná již delší dobu a nebojí se mi říct i nepříjemnou pravdu, kterou občas potřebuji slyšet. Třeba, že moje mikina není dost byznys, ať se mažu převléknout. :) Každopádně Ota napsal:

Skvělá práce. Až teď mi dochází, co všechno za víkend zaznělo a co si kdo odnáší. Díky, že můžu být u toho. Posílám ti fotky, ať máš památku a snad jich pár budeš moci použít i na promo. :-)

Takže se nemusíte bát dorazit. Mám to potvrzené aj od Oty.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*