V tomto článku trochu rozvedu, jak se nám podařilo oslovit 20 % CZ Facebooku a nezaplatit za to ani korunu. Uvidíte přesné grafy a v závěru si můžete přečíst 6 tipů, které potřebujete dodržet, abyste měli reálnou šanci na něco podobného.
V minulém článku jsem vás informoval o tom, jak lze díky videu na Facebooku oslovit opravdu masu lidí. Video z článku nás stálo jen práci a přineslo nárůst fanoušků o 1 650 % za jediný měsíc. Zároveň, jak se dočtete v závěru, jsme dosahem oslovili dokonce přibližně 36 % uživatelů Facebooku v Čechách (1,8 milionu). Proto si myslím, že opravdu stojí za to, věnovat rozboru trochu času.
Vše začalo jednoduchým sdílením videa, které jsme již měli na stránce, ale nyní bylo aktuální.
Díky tomu můžete sledovat, jak během měsíce narostl počet fanoušků
Můžete se také podívat, odkud byli oslovení uživatelé
A jak reagovali na příspěvek
Zde je dobré se zastavit poprvé. Většina lidí si myslí, že hlavní dění se odehrává na jejich firemní stránce. To ale není pravda. Jak můžete vidět výše, drtivá většina reakcí lidí se odehrává jinde v hloubi facebookové džungle. Z více jak 58 000 reakcí bylo jen kolem 2 000 přímo na naší FB stránce. 96 % virální prezentace jde tedy mimo vás.
Přesto existují možnosti, jak můžete tento přesah ovlivnit dopředu a moderovat ho. Tomu věnujeme následující část článku.
6 tipů pro úspěšné laciné video
- Buďte lidští – profi videa dnes tolik netáhnou.
- Buďte struční – video nad 2 minuty nikdo sledovat nebude.
- Vzbuďte jednoduchou emoci – třeba chytlavá písnička na pozadí.
- Aktuálnost – potřebujete video sdílet, když je aktuální.
- Sdílení opakujte.
- Využijte tematické skupiny a stránky.
U posledních dvou bodů se zastavím
Opakování sdílení obsahu znamená, že video, které natočíte před rokem, znovu sdílíte. Podobně je to s články na webu. Právě šíření obsahu je to nejdůležitější a většina kvalitního obsahu na něm pohoří.
Tematické skupiny nevyužívejte moc často. Jen když budete vědět, že již je příspěvek úspěšný sám o sobě. Naše video se nastartovalo sdílením na spřátelené stránce. Následně jsme jej nechali přirozeně sdílet. Potom, když hlavní vlna ustala, podpořili jsme jej sdílením ve dvou tematických skupinách, kde se video opět chytilo (v grafech vidíte druhý nárůst aktivity) a díky tomu jsme dosáhli našeho cíle 1 milion+ zhlédnutí videa a dosahu přes 1,8 milionu.
V dosahu jsme tak oslovili dokonce přibližně 36 % uživatelů CZ Facebooku a nezaplatili ani korunu. To je dokonce více, než kolik osloví TV Nova ve hlavním vysílacím čase.
Poznámka: (počítejte s tím, že dosah ani zobrazení se nedostane ke duplicitním, spícím a části falešných účtů, kterých je z 5 milionového CZ Facebooku kolem 10 – 20 %. Další poměrně velká část uživatelů se k FB přihlásí jen příležitostně, reálné číslo v počtu oslovených aktivních uživatelů tak může být dokonce vyšší než zde uváděné).
Tak vidíte, vytvářet obsah a dlouhodobě se zajímat o jeho distribuci se prostě vyplatí. Samozřejmě počítejte, že úspěšnost závisí na mnoha faktorech a nemáte větší šanci na datový dosah než 1:100. Vše má tedy svůj čas.
Pokud se chcete také něco naučit a lepší propagaci na internetu, doporučuji můj laciný, za to velmi obsáhlý on-line kurz, nebo se můžeme domluvit na konzultaci k vybranému projektu.
Internetu zdar
P.S. Pokud se ptáte, zda jde vymáčknout z takového videa ještě více, tak ano. Stále má dosah, právě u lidí, kteří se nepřihlašují tak často. Facebook již jim ho sám podstrčí, protože ví, že má video ohlas. Dokonce jsme museli řešit autorská práva, protože ho jiné stránky odcizily a vydávaly za svoje vytvořené video. I „jejich“ videa pak měly stovky tisíc zhlédnutí.
Pokud byste přemýšleli, jak takové video zmonetizovat, tak nejsnazší je propagace vaší činnosti ve videu, nebo prodej produktů tím, že u videa označíte produkty a dopopisku či komentáře přidáte nevtíravým způsobem odkaz na web. Je to ale otázka ke každému videu zvlášť.