+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
Podnikání na Amazonu megabyznys

Podnikání na Amazonu není pro malé hráče

4.4 2016 4 Komentáře

Amazon dosáhl v roce 2015 rekordní tržby 100 miliard dolarů. Můžeme si na rovinu říct, že už ho s e-shopem nedohoníte. Přesto je tu možnost, jak na Amazonu vydělat a zapojit se do největšího tržiště světa. Amazon se s vámi totiž o svůj byznys rozdělí.

A proč by se dělil?

Asi se ptáte, proč by vám Amazon dával peníze? Ono je to proto, že vás potřebuje. Amazon je největší e-shop a tržiště světa, které každý měsíc navštíví přibližně 160 milionů zákazníků – a tento počet roste. Amazon tak rozšiřuje svou působnost i nabídku, stále však platí, že trhem, kde dominuje, je USA. Právě proto je tu možnost zapojit se teď do podnikání v USA na Amazonu.

Jak Amazon funguje?

Amazon funguje trochu jinak než běžný e-shop. Na Amazonu lidé nakupují nejčastěji jednu položku (do půl kilogramu), kterou potřebují právě teď. Jdou rovnou na stránky Amazonu a zadají ji do vyhledávače e-shopu. Nehledají ji na internetu, ale rovnou na Amazonu.

  • Amazon proto potřebuje co nejširší nabídku produktů.
  • Většinu produktů potřebuje mít skladem.
  • Zároveň nemůže do těchto produktů investovat a všechny držet skladem na vlastní náklady.

Považte, že od každého produktu je potřeba mít několik značek a variací.

Proto umožnuje podnikatelům, aby prodávali přímo na Amazonu; za poplatek se jim postará o skladování a odeslání produktu a vezme si provizi z prodeje. Je to fér z pozice silného obchodního partnera, kterého získáte.

Jak tedy podnikat na Amazonu?

Pokud máte vlastní produkty – něco tvoříte a vyrábíte –, Amazon pro vás může být nové a velké odbytiště.

Nebo si vyberete jeden z nejprodávanějších produktů a budete ho prodávat pod vlastní značkou.

Po výběru produktů postupujete zjednodušeně takto:

  1. Vytvoříte si firmu v USA (cca 200 dolarů ročně).
  2. Vytvoříte také vlastní značku; na úvod stačí jen logo (5 dolarů). Značka se řeší až mnohem později a je za cca 500 až 1 000 dolarů.
  3. Objednáte si vzorek produktu a vyberete dodavatele (jednu z velkých výrobních fabrik v Evropě, USA či v Asii).
  4. Doladíte obal, balení a design produktu.
  5. Objednáte první várku produktů a necháte ji zaslat (letadlem) do skladu Amazonu.
  6. Mezitím vyřešíte prodejní stránky. Fotky, texty, grafiku. To lze třeba na fiver.com vyřešit za pár dolarů.
  7. Dořešíte recenze produktů. V Americe lidé nakupují hodně podle recenzí produktu. Takže musíte desítky kusů produktu rozdat a zaplatit Amazonu provizi i z rozdaného zboží (falešná objednávka).
  8. Budujete povědomí o značce na sociálních sítích, fórech, budujete zpětné odkazy na své prodejní stránky. Publikujete tiskové zprávy apod.
  9. Mezitím si necháte poslat lodí (je to sice pomalejší, ale o hodně levnější) na sklad druhou várku produktů, která dorazí tak akorát, když vyprodáte várku první.
  10. A to je v kostce vše.

Není to pro malé hráče

Sice je to v kostce vše, ale fakt to není pro lidi, kteří si chtějí přivydělat 2 000 Kč měsíčně. Na Amazonu můžete vydělávat tisíce dolarů za den, je ale potřeba dost investovat. Zároveň to stojí na dobrém, inovativním a skutečně žádaném produktu. Je potřeba vymyslet také něco navíc, třeba e-book či videokurz s návodem na užívání produktů.

Příklad: Chcete prodávat kvalitní designová prkýnka na krájení potravin. Lidé to hledají, nakupují, je tam správný poměr ceny, váhy i vstupních nákladů. Abyste prodávali více, tak kromě dokonalého designu ještě vytvoříte kuchařku ve formě e-booku, která ukáže, jak nakrájené suroviny využít, a přidáte tipy, jak udržet potraviny čerstvé.

Hlavní důvod, proč to není pro každého, je vstupní kapitál. Pokud chcete mít například 50 000 měsíčně zisku (a pozor, část ze zisku ještě dáváte Amazonu), potřebujete „točit“ celkem dost zboží. Potřebujete „točit“ stovky tisíc korun. Potom je to skutečně plnohodnotné a úspěšné podnikání na největším tržišti světa. Takže POZOR, opravdu to není pro každého. Je to hlavně pro lidi, kteří už slušně vydělávají a chtějí růst.

Při menším vstupním kapitálu budete spíše paběrkovat, protože se nedostanete na nízké náklady na jednotku produktu. Je to jednoduchá matematika – podnikání na Amazonu je potřeba dělat ve větším objemu, teprve pak to může být megabyznys.

Třeba vás při výběru produktu a sledování výsledků ostatních lidí napadne, jak využít váš talent a nabídnout ho v podobě produktu 160 milionům zákazníků.

Jde to i jinak

Pokud nemáte stovky tisíc na rozjetí produktu, doporučuji spíše se zaměřit na nízkonákladové budování příjmů. Můžete využít On-line zisky, kde se naučíte, jak vydělat první desítky tisíc na internetu a jak navýšit své příjmy na internetu.

Také si přečtěte, co vám může přinést milionový blog a k tomu případovou studii, jak rozjet podnikání za pár stovek korun. Ono je podnikání a podnikání. Kdo chce hodně vydělat rychle, musí hodně investovat. Kdo může investovat málo, tak mu stačí být šikovný, trpělivý – a také si přijde na slušné peníze. Trpělivost a vytrvalost je jedna z klíčových vlastností úspěšných podnikatelů.

Co si vyberete vy?

Užitečné odkazy:

  1. Milionový blog
  2. Případová studie
  3. Online zisky
Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Komentáře

  • Petr Ivančík

    Dobrý den, díky za článek.
    O prodeji přes Amazon už uvažuji asi půl roku. Vidím i další bariéry, ale to je asi všude.
    S tím rozpočtem je to pravda, je potřeba mít hodně peněz ve výrobcích.

    Díky za odkaz na aplikaci, důkladně ji prozkoumám.

    Petr

    • Ano, je to na zvážení každého.

      Ono velké sny nesou velké překážky, tak to je opravdu u všeho.

      Podnikání na Amazonu se mi líbí, že má jednoduchý koncept, snadno kalkulovatelný předem. Dopředu člověk ví o co je zájem a co se nevyplatí vyrábět.

  • Dobry den, chcem sa opytat, preco je vytvorenie firmy v USA podmienkou pre zacatie podnikania na Amazone? Ake z toho plynu nevyhody? Nestaci mat firmu v CZ alebo SK?
    Dakujem za odpoved.

    • Dobrý den,
      nutnou podmínkou to není, ale je třeba s tím počítat.

      Pro nakupujícího je rozhodující důvěra. Firma se sídlem v USA bude mít více prodejů, protože je pro kupující v USA mnohem důvěryhodnější.
      Nevýhodou jsou jen poplatky s tím spojené.

      Třeba pro podnikání na německém Amazonu to potřeba není vůbec, ale většina obchodů se stále odehrává na Americkém trhu, proto se tam i začíná.

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*