Včera mi přišla od starého známého fantastická zpráva. Jak jsem hrozný suchar, tak mě skoro dojala. A o co vlastně šlo?
Vlastně o nic. Jen jsem mu před pár měsíci “taktně” naznačil, že jeho věčné komentáře k rozličným tématům stojí za prd a poškozují především jeho, protože mají značně negativní a nekonstruktivní povahu. A on mi teď po pár měsících napsal milou zprávu.
“Ahoj Same, jen drobnost, snad denně si vzpomenu na to naše povídání o hejtování… jaks mne šťouchnul za mý reakce, který jsem nemyslel jako hate, ale jako hate se to (nechtěně) tvářilo, však víš, DĚKUJU TI ZA TO, moc to pro mne znamenalo, od tý doby si uvědomuju, že hejtování je vlastně jen ego, k ničemu dobrýmu/pozitivnímu to celkem nevede, nakonec ani já z toho nemám radost, takže jsem se doufám už naučil dávát buďto komenty pozitivní/konstruktivní, anebo pokud nic kladnýho nemám, tak to už radši mlčet, navíc jsem si ale všiml, že to přenáším i do běžného života, z čehož mám radost… upouštím od takových těch negativistických a ironických poznámek, který člověku kolikrát ujedou… Věřím, že jsem díky tomu Tvýmu šťouchnutí zas o kousek lepší člověk a z toho mám radost Těší mne, když se osobnostně posouvám.”
Moje ego tato zpráva nepochybně potěšila, ale já si z toho odnáším především dvě věci.
1. Co já bych dal za to, pokud bych měl v minulosti ve svém okolí více lidí, kteří by se “nebáli” postavit mé tvrdohlavé povaze a upozornili mě, že můj úhel pohledu je ve skutečnosti “realitou značně zkreslenou”.
Samozřejmě, ne vždy bych je asi poslechl, ale když by se to náhodou stalo, ušetřilo by mi to spoustu starostí, bolesti i peněz :D. Snad budu také někdy umět takto naslouchat.
2. Nebojte se jít do konfliktu se svými kolegy a přáteli, pokud víte, že je to pro jejich dobro. Pokud je necháte v klidu jen proto, že byste si tím ohrozili pracovní klid či přátelství, nejste ani dobří kolegové, natož přátelé. Ve skutečnosti se netečně zachová většina lidí a pak se to jim i vám vrátí později v mnohem větší míře. Možná si jednou hádkou zkazíte pár dní, ale není nic lepšího, než když za pár měsíců či let dostanete zpětnou vazbu “díky, že jsi mi to tehdy řekl”. Ostatně i svým klientům se nebojte říci ne, když víte, že to není pro ně to nejlepší.
A hlavně věřte, že se vám bude mnohem lépe žít a spát.
Pěkný den.