+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)

Nastavte si podnikání i marketing pro snazší zisk a méně práce

Jedna z věcí, která českým podnikatelům chybí, je schopnost přemýšlet strategicky tak, aby si ušetřili práci. Z minulosti i ze školy si nosíme některé návyky, které nás brzdí v našem rozvoji. Ze zkušenosti  mohu říci, že podnikatel se stává úspěšným teprve tehdy, když tyto špatné návyky překoná. Podívejme se tedy, jak si může každý český podnikatel zjednodušit život.

Největším omylem, který nám celá společnost od malička vštěpuje, je orientace na množství. Již odmalička máme mít z každého předmětu co nejvíce jedniček, i když by nám stačilo mít jedničky dvě a výsledek na vysvědčení by byl stejný. Na střední škole jsem to již věděl, proto jsem se po dobře napsané písemce škole raději vyhýbal 8-) .

Pokud si to převedeme do podnikání, tak co se snaží získat podnikatel? Správně by se měl snažit o co největší zisk za co nejméně práce. V moderní společnosti jde ale pouze o co největší množství prodejů a o získání co největšího počtu zákazníků. V honbě za zákazníky je to v obchodech sleva na slevě, akce na akci. Vzniká stále více nesmyslných výdajů za reklamní kampaně a cenová válka se vede napříč všemi obory.

Ať vedu diskuzi s online podnikatelem nebo s majitelem restaurace na maloměstě, vždy svojí dosavadní činnost hájí konkurencí. Obzvláště na nízké ceny jsou čeští podnikatelé zaměření. Když mají v konkurenčním obchodě výprodej, hned se do něj pouštíme také. Když sousední restaurace uvaří dvě stě obědů, hned se snažíme prodat tři sta. Na nějaký zisk pak vůbec nemyslíme, myslíme pouze na to, jak urvat dalšího zákazníka.

Možná Vám to ještě nikdo neřekl, ale konzervativního českého zákazníka nepřesvědčíte k nákupu „podezřele“ nízkou cenou.

ČÍM TEDY PŘESVĚDČIT KONZERVATIVNÍHO ČECHA O TOM, ŽE VAŠE SLUŽBA, PRODUKT NEBO ESHOP JE TO PRAVÉ?

Přesvědčit ho může jen důvěra, důvěra ve vás, ve vaše služby nebo produkty. Opravdu, nikdy není rozhodující cena (pokud se nesoustředíte na chudé zákazníky). Jak tu důvěru získáte? Důvěru získáte osobním doporučením nebo zkušeností s vámi ze strany nějaké autority, které si zákazník váží nebo u které je jisté, že vašemu oboru rozumí. Důvěru získáte i možností vyzkoušet si produkt nebo velmi oblíbenou nadstandardní garancí.

OZ_728x90

Typickou nadstandardní garancí je marketingový tah supermarketů: Pokud naleznete v jiném obchodě zboží levněji, vrátíme vám peníze a ještě vám dáme X navíc. Ve skutečnosti vás tímto přesvědčí, že kupujete nejlevněji, budují důvěru v nejlevnější ceny. Jen málo lidí bude hledat levnější zboží jinde.

Zpět ke snazší práci a vyšším ziskům

Pokud si tedy podnikatel chce usnadnit život a dosáhnout vyšších zisků, je potřeba několik věcí.

  • Musí mít chuť porušit svou komfortní zónu a začít dělat věci jinak
  • Jít na začátku trošku proti proudu
  • Začít budovat důvěru
  • Selektovat zákazníky
  • Zvýšit cenu

Vybočte z davu a změňte své podnikání. Začněte budovat důvěru zákazníků. Pokud Vám zákazníci věří, jsou ochotní vám zaplatit více peněz i za produkt, který jinde seženou levněji. Sepište si, kdo je váš ideální zákazník. Většinou Vás o nejvíce času/peněz připravují zákazníci, kteří utrácí nejméně peněz. Zbavte se jich! Udělejte radost konkurenci, že má více zákazníků a získala nové od vás J. Spočítejte si, o kolik se zvýší zisk, když ušetříte čas i prostředky za nesmyslnou práci pro zákazníky, kteří utrácejí nejméně. Spočítejte si, kolik vyděláte při menším počtu zákazníků, kteří ale budou vašimi ideálními zákazníky. Teprve až provedete restrukturalizaci a vytěžíte ze zákazníků maximum, je čas získávat další zdroje příjmů. Se získanou důvěrou kvalitních věrných zákazníků pojede vaše propagace jako po másle.

„V životě můžete získat všechno, co budete chtít, když budete pomáhat druhým lidem, aby dosáhli toho, co si přejí oni.“ – Zig Ziglar

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*