+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)

Marketingový plán může pro menší firmy znamenat úsporu tisíců za reklamu – v praxi to ale nevidíme

Většina firem chce dosáhnout stabilního růstu, který ale často nepřichází. Obzvlášť menší firmy a živnostníci se dopouštějí největších chyb a marketingový plán neřeší. To je od efektivního marketingu vzdaluje. V praxi to dnes velmi často vypadá tak že firma, která chce získat nové zákazníky, investuje více peněz do reklamy. Pokud se ale řídí zažitými postupy, většinou neuspěje. Řešení přitom nejsou nijak obtížná. 

Firmám chybí v marketingu dlouhodobý koncept

Nejčastějším důvodem, proč menší firmy nevytěží z propagace maximum, je absence jakékoli dlouhodobé vize. Firmy investují do reklamy jednorázově a nemají dlouhodobý plán, kterého se můžou držet a vyhodnocovat výsledky. Ačkoli jsou pojmy marketingová analýza a marketingový plán obecně známé, jen málo menších firem je v praxi používá. Nemohou pak dlouhodobě plánovat, ani stanovit rozpočet na delší období. Nedostatek rezervních prostředků na marketing jim pak v „okurkové sezóně“ dělá velké problémy. P.S. Pro vášnivé čtenáře, mám pár tipů navíc.

Řídí se ostatními a nechávají se ovlivnit obecnými mýty o reklamě

Menší firmy se často snaží dělat marketing stejným způsobem jako velké korporace, jen v menším měřítku. Tento postup jim ale nepřináší velké zisky a ani nemůže. Marketingová strategie velkých firem se totiž podstatně liší. Jednou z častých chyb, kterých se živnostníci a podnikatelé dopouštějí je, že se nechávají ovlivnit špatnými informacemi (za které z velké části můžou i média).

“Velmi dobrým příkladem jsou PPC reklamní systémy používané v online marketingu. Téměř ve všech zdrojích naleznete informaci, že PPC systém reklamy je nejefektivnější způsob online marketingu. To ale není úplně pravda. Tento způsob propagace na internetu je nejrozšířenější, nejjednodušší a většinou také nejdražší. Pokud by byl PPC systém nejúčinnější, přestali by inzerenti využívat jiné způsoby inzerce a tyto ostatní typy by snížily svou cenu pro inzerenty, aby tento rozdíl vyrovnaly. K tomu nedochází a těžko můžeme tvrdit, že drahý způsob propagace je ten nejefektivnější. Je to jako bychom tvrdili, že nejlepší jízdní vlastnosti má to auto, které si zákazníci nejvíce kupují.

Firmy se zaměřují na více zákazníků

Množství firem se stále snaží získat co nejvíce zákazníků, prodat co nejvíce produktů a zapomínají na hlavní cíl, jímž je pro každou firmu zisk. Pro menší firmy často platí okřídlené „méně je někdy více“. Pokud se firmy zaměří na přidanou hodnotu a přesnější zacílení na potřeby zákazníků, můžou si naúčtovat vyšší marži a podstatně snížit náklady na propagaci. Ušetří náklady na plošnou inzerci, skladové zásoby i na možnosti pracovat v užším týmu. V takovém případě může firma dosáhnout vyšších zisků i za situace, kdy zákazníků i prodaných výrobků ubude.

OZ_728x90

Řešení problému postavení menších firem na trhu není obtížné

Mezi nejméně nákladné a přitom nejvíce zanedbávané nástroje pro rozvoj menších firem patří dlouhodobé plánování, komplexní marketingová strategie a průběžné analýzy. Tyto činnosti mohou firmám ušetřit velké množství zbytečných finančních nákladů, ale i administrativní zátěže.

„Co můžeme změřit, to můžeme ovládat“ – (Peter Drucker, teoretik managementu).

Přitom sestavit marketingový plán není nijak obtížné. Pokud nechá firma plán zpracovat externím specialistou, stojí v řádech tisíců korun (u větších firem desetitisíců). To je podstatně menší částka, než kolik může firma ušetřit za zbytečné výdaje, nebo částka o kterou navýší svůj zisk.

Chcete zlepšit svoje podnikání?? Stáhněte si zjednodušený vzor SWOT analýzy a marketingového plánu. Ihned také obdržíte 6 tipů, které mi umožňují pracovat efektivně, jen 20 hodin týdně, díky internetu. Stačí zadat svůj email :)

*
Email:
   Jméno:
  Vaše data jsou v bezpečí – SmartEmailing.cz

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*