Každý člověk, který se věnuje internetu a online vzdělávání, asi zaznamenal nový pojem Infoprodukt. Jde vlastně o produkt (školení, kniha, členská sekce), kde se za poplatek dozvíte informace, které Vás zajímají. To je naprosto v pořádku. Poslední dobou jsem ale zaznamenal pár lidí, kteří o sobě hrdě prohlašují, že jsou infopodnikatelé. A já si jenom říkám, kdo je vlastně ten „info podnikatel“? A co si mám myslet o člověku, který si říká infopodnikatel.
Možná se Vám někdy stalo něco podobného: Zašli jste do krámu a chtěli jste si koupit něco velmi chutného a zdravého. Rozhodli jste si koupit čerstvé ovoce. Vybrali jste si tedy něco velmi čerstvého a zdravého, neslo to jednu z nálepek EKO nebo Bio. Doma jste si ovoce umyli, rozkrojili a zjistili, že vůbec není čerstvé, ale že je uvnitř prohnilé a prolezlé červy. Moc jste si nepochutnali, že?
Asi jste pochopili, kam tím směřuji. Info podnikání je nový trend „nálepka“ kterou si lidé, často bez rozmyslu, lepí naprosto všude a hlavně na své čelo. Takový info produkt, na rozdíl od zmíněného ovoce, má jednu nevýhodu. Ovoce s názvem Bio musí splňovat náročná kritéria, která zaručují, že „nepapáme chemky“. Nálepku Info podnikatel si na sebe může nalepit kdokoliv.
Pravda je, že je to trend, je to cool a těžko někomu můžete zakázat, aby na sebe lepil nálepky. Kdo v mládí neměl rád lesklé nálepky . Kdo se věnuje internetovému marketingu tak si mohl před rokem všimnout podobné nálepky (dodnes ji některé velké firmy používají k navýšení ceny obyčejné služby) Ingbount marketing. Často jsem pak v nabídkách a poptávkách na internetových fórech viděl text „dělám inbound marketing “poptávám inboundmarketing“. Docela jsem se bavil, protože tenhle marketing, tu byl daleko dřív a je tu stále, jen má další nálepku „Eko“ a je tedy lepší – dražší.
Stejně tak je to s infopodnikáním. První info produkty bychom zřejmě našli, hned po vynálezu písma, na hliněných destičkách . Každý kdo napsal nějaké dílo, knihu, návod a prodal ho, je info podnikatel. Každý z Vás, kdo píšete články, je info podnikatel. Blogujete??? Pak jste zřejmě info podnikatel
.
Já o sobě radši řeknu, že jsem bloger (i když mám dokonce vlastní infoprodukt). Nikomu ale nechci brát, že má rád „lesklé nálepky“. Mám rád některé info produkty, protože jsou užitečné. Tenhle článek jsem chtěl napsat delší dobu a předat v něm určité poselství. Pokud se na sebe chystáte nalepit nějakou nálepku, dobře zvažte, zda pšstujete ovoce čerstvé, chutné a bude zákazníkům „šmakovat“ i po rozkrojení. Pokud totiž prodáváte zboží shnilé, kazíte prodeje, jméno i ostatním zelinářům. Na takovém tržišti, kde prodávají podvodníci a “šmelaři” nechce nikdo nakupovat.
P.S. Do článku jsem úmyslně vložil jednu chybu, kdo jí najde má u mě fidorku J.
chyba je v pojmu ingbountmarketing
Já bych řekl, že dostanu bílou Fidorku za ten tajuplný “Ingbount marketing”. :))
Achoj Michale,
všem děkuji za správné odpovědi. Jsem rád, že články čtou i lidé co dávají pozor. Ještě tedy úplně neplatí, že lidé jenom scanují :).
Jsou tu teda tři nároky na fidorku, které jsou platné. Samozřejmě je to inbound marketing.
Pro představu tři správné odpovědi ze 130 přečtení/ zobrazení za den.
In”g”bound :/
Úmyslně ingbound.. neúmyslně třeba nemněl
Jasně, díky.
Těch chyb je tam podstatně víc. Doporučuji využít služby profesionálního korektora, gramatické chyby zbytečně shazují obsah.
Ahoj,
chyby tam samozřejmě jsou a budou. Vyskytují se téměř v každém článku (bohužel).
Než bych si hrál na dokonalost a trápil se s každou chybičkou, radši přiznám, že nejsem skvělý češtin.
Samozřejmě až budou zajímavější příjmy, tak si nechám korekturu rád provést. Prozatím svůj čas a energii investuji tam, kde je více zapotřebí.
To je velká škoda Same. Pokud je člověk lhostejný k vlastnímu jazyku je to smutné a z hlediska kvality tvorby neseriozní. Tam kde chybí kvalitní forma, nepomůže ani kvalitní obsah.
Tak to není, to je jen tvoje interpretace. Ve skutečnosti jde o důsledné naplňování Paretova principu v praxi.
V pořádku, Paretův princip je velice oblíbené zdůvodnění, i když v praxi tedy již dávno nefunguje (opravdu netušíme, proč to lidi doslova “plácají při každé příležitosti a v praxi jim to nefunguje, což je i tento případ). Koneckonců, pokud se daří naplňovat strategický plán i s gramatickými chybami a lhostejností, je to záležitost poptávky, a víceméně i důvod, proč tě nikdy nepřivítáme na naší úrovni, a myslím, že je to škoda, potenciál by tam byl.
Ahoj, prijde mi, ze Ludvos je trosku nefer… Chyta se kazdeho slova, jako maly kluk
nevim, jestli bych se chtel dostat na jeho uroven 
Jinak lidi delaji chyby celou dobu. Mame se venovat tomu, co nam jde, souhlasim v tom co pise Samuel. Urcite si nemyslim, ze je lhostejny ke svemu jazyku, urcite to nedela svhvalne, proste se venuje tomu co ho bavi.
Pokud ma nekdo omezeny pohled na vec a vidi jen cernobile, tak je to skoda.
Ja taky delam chyby, ty urcite taky delas, jedne jsem si vsiml ve tvych odpovedich

Same, dobry clanek, urcite je dobre se obcas zastavit a podivat co a jak dela a jestli to lidem pomaha a opravdu neco prinasi