+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
Dávám energii a svěží vítr projektům, které stojí za to tvořit. Samuel Hornek

Jak vytvořit úspěšnou reklamu. Myslete jinak než ostatní – úspěšné letáky v praxi

29.1 2013 55 Komentářů

Občas, jak pomáhám klientům s reklamou, mám pocit, že už žijeme pouze u počítače. Každý začínající podnikatel i ostřílený obchodník dnes přemýšlí pouze nad tím, jak být vidět na internetu. Základem úspěšné reklamy ale je odlišit se od ostatních. Lidé již přestali používat doposud efektivní reklamu a strženi davem hledají mezírky na internetu. A co staré dobré letáky? Každý vám potvrdí, že letákování nemá žádný efekt. Málokdo se ale zaměří na to, jestli letáky správně připravil. Přestaňte tedy utrácet koruny za oslovení cílového zákazníka přes PPC a pojďme se zaměřit na vytvoření úspěšného letáku. Oslovíme cílového zákazníka za desetníky.

Kdyby nebyly letáky efektivní, nevyužívaly by je velké diskonty a řetězce. Přesně znají svojí cílovou skupinu a tak vědí, že se jim náklady vrátí. Velkou výhodou letáků je jejich cena. V porovnání s cenou reklamy na internetu je mnohem nižší. Tento článek ale zaměřím na vytvoření letáku pro vaší cílovou skupinu a také na to, jak takový leták dostat až do bytu. Leták nesmí skončit jen ve schránce. Leták samozřejmě obdrží celá řada lidí mimo vaší cílovou skupinu. Berte to ovšem tak, jakoby váš banner na internetu vidělo množství lidí, ale oslovil pouze vaší cílovou skupinu.

OZ_728x90

Jak zajistit distribuci letáků

Než se vůbec budete rozmýšlet, jestli letáky vyzkoušet a jak mají vypadat, zjistěte si možnosti roznášky ve vaší lokalitě. Váš čas je příliš cenný na to, abyste je po okolí roznášeli vy. Nejosvědčenějším způsobem je zaplatit za roznášku České poště nebo firmě, pro kterou je roznáška letáků hlavní náplní. Zaplatit brigádníky se nemusí vyplatit (letáky ve sběrně, koši). Zavolejte do společnosti a zeptejte se, jak poskytují zpětnou vazbu o oslovených lokalitách. Vynuťte si písemný nebo alespoň ústní slib, že letáky nebudou vloženy do žádné další inzerce nebo inzertních novin (nejčastější důvod neúspěchu letáků). Pokud si zajistíte dobré podmínky pro roznášku, můžete se věnovat dalšímu kroku.

Jak má vypadat správný leták

Nejste hypermarket. Na klasický vzhled letáku zapomeňte. Přemýšlejte o tom, čím můžete ve svém oboru pomoci široké veřejnosti. Leták musí v dnešní době dát čtenáři informaci, kterou si bude chtít donést domů. Může to být citát, rada jak ušetřit (ne sleva – ta dnes nikoho nezajímá), může to být také recept, tip jak si udělat účes do dvou minut nebo neúplná informace, kterou si čtenář doplní na vašem webu (aby nezapomněl název, vezme ho sebou). Možností je tolik, kolik je oborů. Jednoduše lze obsah shrnout takto:

  • Pozitivní oslovení
  • Co sdělení uživateli přinese (čím je přínosem)
  • Praktická informace
  • Výzva k akci
  • Časové omezení

 

Příklad – leták pro restauraci

Zjistěte jak udělat pečenou kachnu pro 4 osoby za necelou hodinu jen za 150 Kč.

Recept na báječnou kachnu za 1 hodinu

Přijďte ochutnat naši pečenou kachnu a porovnejte, jestli máte lepší.

KDYŽ VÁM NEBUDE CHUTNAT – NIC NEPLATÍTE*

Pečená kachna v menu jen tento víkend.

S tímto letákem máte nápoj zdarma**

Otestování letáku

Pokud oslovujete větší množství lidí, nezapomeňte udělat více verzí letáků. Ukažte je lidem nebo je rozdělte do různých ulic a uvidíte, které lépe působí. Investice vynaložená na tuto fázi se vám v dalším kole letákování vrátí v efektivnosti kampaně.

*Nebojte se slíbit jednostranně výhodné podmínky. Odlišíte se od konkurence a většina lidí nepodvádí, i když se tvrdí něco jiného.

** Zpětná vazba je nepostradatelnou součástí každé reklamní činnosti. Reklamu, kde nemůžete zjistit zpětnou vazbu, nedělejte.

Myslel jsem, že to bude na jeden článek, ale nacpal jsem sem sotva základy. Budu rád, když do komentářů doplníte vaše zkušenosti.

Nezapomeňte, že můžete využít dnešní nabídku a využít akčního balíčku mentoringového a výukového programu, který vás krok za krokem provedou celou strategií zvyšování zisku na internetu. Vytvoříte si unikátní strategii a ještě získáte mou osobní podporu a kopec překvapivě zajímavých bonusů. Podívejte se, co by vám mohlo uniknout. 

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Komentáře

  • Jan Tomeš

    Článek je hezký,ale příklad o restauraci není zrovna nejvhodnější. Upéct kachnu za hodinu je téměř nemožné a nepoživatelné a restauratér by na této nabídce prodělal. Ale jak jsem řekl-článek je jinak hezký.

    • Samuel Hornek

      Ahoj,
      ano máte pravdu, na takové nabídce by prodělal. Cílem článku ale nebylo sestavit přesnou nabídku. I tak byl problém tam nacpat i základní informace.
      Šlo spíše o to poukázat na problém v zaměření dnešní inzerce. Pokud se většina lidí zaměří na reklamu na internetu. Vzniká zde prostor u dříve hojně využívaných typů reklamy. Investovat tisíce do PPC systémů, které nemají všeobecně vysokou konverzi na nákup, může být méně efektivní než použít starý dobrý leták. To byl záměr článku. Snad to tak i vyznělo.

      Za reakci děkuji

  • Jitka

    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda nevíte kolik stojí výroba letáku a kolik stojí reklama na internetu. Děkuji za odpověď

    • Dobrý den,
      Jitko, pokud budete dělat větší počet výtisků, dostanete se s cenou za jeden výtisk na desetníkové položky. Tisk reklamních letáků, jsem nezadával delší dobu, ale kromě DPH se díky vysoké konkurenci reklamních agentur ceny příliš nezměnili. Cena za leták se pohybuje zpravidla mezi 0,3- 2 Kč. Nejvíce záleží na kvalitě papíru, velikosti, barvách, někdy i na počtu barev.
      Účel letáku a obor by napověděl více.
      Otázka “kolik stojí reklama na internetu” je tak široký pojem, že na ni nelze odpovědět. Rád bych pomohl, ale musel bych znát více podrobností. Obor, lokalitu, způsob prodeje a sortiment. Reklamou na internetu může být myšleno – webové stránky, zápis ve firemních katalozích, bannerová kampaň, PPC inzerce nebo propagace na Facebooku a mnoho dalšího.

      Klidně se rozepište i zde ve vlákně, mohla by z toho vzniknout zajímavá a účelná diskuze, která pomůže i ostatním.

      Jinak doporučuji začíst propagaci zkrácenou verzí marketingového plánu,https://samuel-hornek.cz/marketingovy-plan-vzor-pro-male-firmy-zivnostniky-i-seminarni-a-bakalarske-prace/ vyčlenit si částku z rozpočtu a pravidelně investovat do své prezentace. Jednorázová investice na internetu velice rychle zapadne. Pak jsou jednorázové kampaně, které nestojí prakticky nic, stačí mít kreativní a zajímavé nápady a zakázky se jen pohrnou :).
      Mnoho štěstí a úspěchů ve vašem podnikání.

      Samuel

  • Jitka

    Moc Vám děkuji, dělám seminární práci na téma Informační leták, jak by měl vypadat, aby zaujmul co všechno musí obsahovat

  • Stela

    take by se mi tu libila ta seminarni prace :-) škoda že ji sem pani jitka nevlsozila, alespon bodovite, mam vymyslet letak na telekomunikační služby, děkuji za tipy a body, kterých se držím :-) snad to n poradě projde :)

  • Renata

    A co takhle leták pro nábytek českého výrobce s kamenou prodejnou. Nějaká rada, jak mít leták, který upoutá a přitáhne pozornost ?

    Už jich pár vytvořených máme, ale chtělo by to trochu změnu a jsem laik …

    Děkuju

    • Pokud máte i web, tak velmi oblíbené jsou letáky stylizované do grafiky webu. Obzvláště ty nejdůležitější CTA prvky se na letáku mají objevit. Třeba velký “palec na Facebook” přitahuje pozornost.

      Klidně vložte odkaz na nějaký konkrétní leták a můžeme ho vylepšit v přímém přenosu online :)

      Popsat nový leták nelze během několika málo vět.

  • zdenko

    dobrej den chci zacit s mensim podnikanim nabizim vikup kovoveho odpadu a take uklidove prace treba zahrad a tak nebo novo staveb atd.muzete mi poradit jak to dostat ven ?

    • Ahoj,
      přijde mi to jako dost odlišné obory :)

      Dobré je si nejdříve určit prioritu, nějaký menší cíl, který dál rozvíjíte a proto je dobré se soustředit na propagaci jednoho oboru, najít strategii a pak pokračovat.

      Máte zaměstnance, nebo jste one man firma? Jaký je dosah podnikání? V jaké lokalitě? Dojíždíte?

      Podle mě je výkup kovů vhodný pro offline propagaci v místě bydliště. Na internetu postačí nejspíše zápisy v katalozích zdarma s pečlivě vyplněným profilem a optimalizací na různá klíčová slova (hlavně lokality v různých pádech a druh vykupovaných surovin). Nesmíte také zapomenout, že to můžou lide hledat nejen jako výkup železa, výkup kovů, ale i sběrna atd.

      V místě bydliště pak záleží na lokalitě, zda bude lepší leták, dopis do schránky, cedule nebo plachta na vybraných místech. Na to se nedá jednoznačně odpověďět bez potřebných dat.

      U uklízení pak záleží hlavně na tom, jestli jste firma nebo jen živnostník. Živnostník by asi měl jít pod agenturu a využívat místní inzertní plochy. Firma se propaguje podle rozsahu působnosti a jejich možností a kapacity.

  • Hana

    Mám za úkol udělat letáček na nabídku autoservisu, opravy osobní a dodávková auta.
    Kam a s jakým obsahem letáček mám uveřejnit na netu, nebo Feisbuku Jsem bezradná.
    Díky za rady Hana

    • V tomto případě je zřejmě dobré oslovovat hlavně v konkrétní lokalitě.
      Stejně důležitá, jako otázka kam, je i otázka “co bude na letáku”.
      Leták musí být, velký, přehledný, obsahovat výzvu k akci. Ve vašem případě bych zřejmě byl klidně drzý a nějakou sezoní nabídku dával v menším provedení za stěrače automobilů na parkovištích a pod.
      Pokud chcete internet, tak facebook umožňuje vytvořit reklamu s přesným zacílením např. Věk,muži, širší region, má zájem o….

      Na lepší odpověď nemám dostatek informací.

  • Sarka

    Dobrý den, ráda bych věděla jaký efekt v praxi mají letáky černobílé doma vytvořené proti profi letákům barevným na lepším papíře.Děkuji

  • Michal

    Dobry den, musim se priznat, ze na Vasi stranku jsem narazil ciste nahodne, ale velmi me zaujala a naleznul jsem tu plno uzitecnych rad.
    Dlohdobe ziji v zahranici a chtel bych tu dovazet a prodavat kamery do auta, ktere tu zatim na trhu nejsou. Jelioz tento prodej planuji jen do konce roku, nebudu mit klasicky kamenny obchod, ale jen mensi stanek a internetove stranky. Na stanku chci mit plagat a premyslim i nad letackami. Mohu Vas pozadat o Vas nazor jak by plagat mel vypadat a jake strucne hesla a grafiku by jste zvolil do letacku?
    Dekuji za Vas nazor.

  • Iva

    Dobry den chtela bych se zeptat jak udelat letak na pomoc seniorum je to vlastne pecovatelska sluzba u klientu doma.Dekuji.

    • Dobrý den,

      je potřeba si ujasnit zda službu objednávají sami klienti nebo například jejich děti. To je velmi důležité a oslovení bude odlišné formou, stejně jako se bude lišit lokalita kde bydlí lidé, které chcete oslovit.

      Takto můžu říct jen pár bodů.
      Určitě bych vyzkoušel obě cílové skupiny.
      Zvolil bych obálkovou metodu s dopisem. Dopis neotevře jen minimální procento uživatelů a také ho otvírají často až doma (ne už na chodbě). To je klíčové při volbě takovéto služby, aby se mohl rozhodnout v dlouhodobém horizontu.

      Obsah by měl hrát na medicínskou notu a zaštítit by ho měla transparentní firma i osoba s titulem.
      Určitě zvolit větší písmo, klidně 14 px(pokud budou číst senioři)

      Pokud budete cílit na seniory nebál bych se jít do trochu bulvárnější formy nadpisu s výzvou k úsporám. Něco ve smyslu: Neplaťte zbytečně za doplatky na léky, naše zdravotní péče vám pomůže.

      Je potřeba zjednodušit výběr vaší služby – za někým jdete jednou denně, za někým jednou týdně. Zjednodušte výběr a naveďte své zákazníky na nejžádanější služby.

  • Pavla

    Dobrý den,

    začala jsem s podnikáním v realitách jako realitní makléřka a dostala jsem za úkol udělat si nějaký leták, aby lidé z okolí věděli, že teď je ze mě makléř a můžou se na mne obrátit.

    Jak bych podle Vás ten leták mohla udělat?

    • Dobrý den,

      realitní makléř je specifické povolání. Letákem oslovíte pouze lidi, kteří zrovna teď aktuálně prodávají nebo hledají nemovitost. Účinnost tedy nebude veliká, pokud nebudete akci pravidelně opakovat. Pokud bych tedy dělal leták, soustředil bych se na přidanou hodnotu, kterou můžete poskytnout – ušetřit za převod nemovitosti, úspory při správě nemovitosti, rychlá prodej a pod. Konzultace jak rychle prodat zdarma a další výhody, které můžete poskytnout.

      Určitě bych začal sbírat kontakty a to jak v lokalitě, tak emaily z celé ČR abyste mohla informovat o dalších výhodách a také vytvořit opěrný bod, kde lidé najdou informace o vás – jednoduché obsahové webové stránky jako je tato.

      U letáku bych ještě zvážil formu dopisu, která má mnohem větší účinnost v doručitelnosti do domácností. V dopisu můžete vzbudit důvěru i emoce a přidat vizitku, která bude v domácnosti ležet a hned se nevyhodí.

  • Petra

    Dobrý den, Váš článek mě taktéž zaujal, chtěla bych se zeptat pracuji na Seminární práci do školy- téma je Návrh reklamního letáku pro nově vzniklou společnost, konkrétně jde o restauraci- kde se budou dělat převážně burgery, guesadily, paleo, vegetariánské a raw pokrmy, chci se zeptat co by měl leták určitě obsahovat a na co bych neměla zapomenout? Děkuji moc za odpověď.

    • Především až takovou restauraci otevřete, tak mi napište pozvání, rád dorazím.

      Ve vaší práci bych se skutečně spíše zaměřil na to, co lidé s letákem neudělají.
      – průzkum
      – testování
      – forma, vzhled.
      – zjišťování zpětné vazby

      Má jít o klasický leták, nebo spíše o dopis s vizitkou či poukazem? Pokud o leták, jaké má být velikosti a koho má oslovit? V jakých lokalitách ho použijete?

      Práci bych zaměřil na to, jakým způsobem jste postupovala při tvorbě a distribuci – to je mnohem zajímavější a komplexnější téma, protože tam můžete ukázat své znalosti. Jak jste například na různé lokality zacílila jiné formáty, nabídku a proč. Kdo v těch lokalitách bydlí – co preferuje.

      Jinak všeobecně
      – kontakt, adresu.
      – sociální sítě, webové stránky
      výzva k akci (speciální nabídka)
      obrázek prostředí i nabídky
      výběr menu
      Bude rozvoz? Pak i velké tel číslo a menu.

      Barvy, papír, vzhled to vše hraje roli a je důležité…

  • Dobrý den,

    spustili jsme malý e-shop a lámeme si hlavu s letákem. Nebojíme se být jiní a taky to za to občas dost schytáváme (nejvíc lidi provokuje psací font na celém webu :-) ), ale chceme se odlišit, i když pokora nám nechybí a snažíme se naslouchat zákazníkovi. Jenže jak udělat leták jinak? :-O Vše nám přijde obyčejné, snažíme se vymyslet jiný tvar, něco navíc, ale nějak se nemůžeme hnout z místa.

    • Dobrý den, tak naprosto otevřeně můžu říct, že si s letákem Lámete hlavu naprosto zbytečně.

      Budou to pro Vás vyhozené peníze.

      Ačkoliv je eshop hezky a pěkně navrženy po grafické stránce, pro uživatele je nepřívětivý. Navíc nevím jak máte ošetřený font pro prohlížeče, mě se například nezobrazuje na mobilu zákaznická linka.

      Myslím, že na prvním místě má být prezentace produktů a docílení toho, že má uživatel mít chuť si eshop prohlédnout. Bohužel zde na něj na prvním místě “křičí” “Košík je prázdný” což je psychologicky dost destruktivní hláška.
      Přes slider nejde prokliknout na produkt, ani přes fotky, menu vypadá jak u “suchánků”. Jednotné číslo způsobuje, že si člověk myslí, že máte jenom jeden produkt od každého. Což je bohužel i částečně pravda.
      No a tím se dostávám k produktu, který potřebuje nové popisky jako sůl a čtivě napsané. To znamená pravděpodobně i bez psacího fontu. Každopádně jaký je přínos bryndáku za 250 tam nevyčtu.

      Máte pěkné efekty, ale slogan “vaše dítě na prvním místě” se píše pokaždé znovu na každé stránce, ruší to uživatele od nákupu.
      Chybí infografika, například doprava zdarma má hezký efekt, ale až po tom co zboží přidám do košíku. V detailu produktu jsem si toho díky nesmylnému fontu vůbec nevšiml. Pokud tento font chcete mít, zamyslete se zda je opravdu dobré ho mít všude.
      chybí možnost rychlého nákupu, místo toho si musím rozkliknout více informací a pročíst se tím psacím fontem.
      Také mi u vašich cool, celkem moderních produktů chybí video prezentace, což by bylo zároveň skvělé i na marketing pro sociální sítě a budování zpětných odkazů.

      Sečteno podtrženo, pěkná myšlenka, pěkný projekt, ale chyb jako máku.

      Na letáky se vyprdněte, přivést lidi na eshop je v době Facebooku to nejmenší. Spíše se zaměřte na definování cílové skupiny a doladění webu, aby si na něm člověk byl schopný nakoupit. Protože tohle je zatím eshop pro hodně trpělivé uživatele.

      Chápu, že kritika je to drsná, ale věřte že vám ušetří hodně času a zbytečných výdajů.

  • Pekne napísaný článok. Možno by sme doplnili iba toľko, že pri letáku záleží aj na kvalite papiera, grafickom prevedení a spôsobu tlače. Lebo ak máte leták ktorý na prvý pohľad nezaujme, alebo má rozmazanú tlač, tak je jedno čo na letáku máte napísané.

  • Dobrý den, otevřeli jsme si e-shop s kosmetickými surovinami ze kterých si zákazníci budou sami vyrábět kosmetiku. Je to specifická záležitost pro určitý okruh lidí, proto bych potřebovala poradit co by měl leták obsahovat? Děkuji za odpověď.

    • Na takto zaměřený eshop doporučuji spíše publikovat a dělat PR na tematických portálech a propagaci na sociálních sítích. To dává větší smysl a je to konzistentní činnost, která vám zlepší i SEO

  • Lukáš Tejkl

    Dobrý večer,
    začaly jsme prodávat drogerii a zatím jí prodáváme z domova. Jak by měl prosím vypadat leták nebo jiná forma reklami pro získání nových zákazníku. Děkuji za rady a tipy.

    • Dobrý den,

      bohužel takto nemůžu nijak erudovaně poradit. Z této jedné věty nevím vůbec nic.
      Nevím zda očekáváte, že budu věnovat čas vymýšlení odpovědi, když si nedáte ani práci sepsat alespoň ty nejdůležitější fakta jako např. lokalita, produkt atd.

      Samuel

      • Lukáš Tejkl

        Dobrý den,
        omlouvám se to mě nedošlo. Jedná se o prací prášky, gely na praní a aviváže dále kosmetiku (šampony, sprch. gely, potřeby na i po holení) i čistící potřeby. Lokalita je větší vesnice. Pokud myslíte umístění bytu tak je to na náměstí. Funguje tu i místní rozhlas.
        Děkuji

        • Dobrý den,

          na větší vesnici Vám pomůžou dvě věci.
          1) Dobré vztahy v hospodě – tam toho prodáte nejvíce
          2) Najděte autority z vesnice, osobnosti které všichni znají a vnímají pozitivně, zajděte za nimi s letákem a přesvědčte je o nákupu “pracích prášků”. Pokud se to podaří a budete z nich mít už odběratele, tak je to silný prodejní argument při osobním prodeji. “Pepa Novák si ode mě bere ….. taky”.
          Letáky stačí výpis produktů a běžná cena VS vaše cena a neletákoval bych do schránek ale šel dům od domu, nebo známý od známého. Vytvořte si síť odběratelů.

          Pak se uvidí :)

      • Lukáš Tejkl

        Dodám že cílová skupina jsou muži a ženy od 18.

  • Dobrý den, mám za úkol udělat leták pro naši firmu, poskytujeme půjčky, nikdy jsem jej nedělala a nevím jaký program mám použít na tvorbu(jednodušší na pochopení), nějaký tip na stáhnutí nebo jiný tip? šéf mi tvrdí, že tam nemá být hodně textu. Díky moc za radu

    • Dobrý den,

      záleží v jakém formátu a jaký typ půjček poskytujete. Jestli tam potřebujete dát informaci typu “Rychlá půjčka – Peníze na ruku do 10 hodin” Tak Vám stačí i Word. Obecně, čím méně textu tím lépe, ale například do schránek nejlépe funguje zalepená obálka s obsahem podobným dopisu.

      Nechápu proč by měl leták dělat “negrafik” když Vám to někdo z webtrh.cz nebo fiver.com udělá za pár korun kvalifikovaněji. Bude to stát méně, než váš čas a ještě to bude kvalitnější.

      Ale to už je na rozhodnutí firmy :)

  • Dobrý den. Potřeboval bych poradit na jakou formu reklamy bych se měl zaměřit pro propagaci mého eshopu, který provozuji formou dropshippingu. Jsem začátečník a pořád se učím ohledně eshopu. Něco malého jsem pustil na facebooku, ale stále nevím kdy je facebooku reklama lacená a kdy ne. Nechci velké peníze investovat do reklamy na internetu, ale formou letáku. Chci se zeptat jak by měl leták vypadat. Jestli mám uvádět akční zboží nebo sezonní. Jedná se o prodej zboží různého druhu. Eshop postupně dolaďuji, takže zatím nic moc. Děkuji moc za každou radu.
    S přáním hezkého dne
    Císařovský Tomáš

    • Dobrý den,
      e-shopy s dropshippingem mají všeobecně celkem malé příjmy. Marže je dost nízká…

      Leták bych pro e-shop celkově zavrhl, mnohem efektivnější je internetová reklama.

      FB laciná reklama je v případě, že vás konverze stojí méně než vynaložená investice. Samozřejmě do začátku je potřeba počítat s nějakou částkou do testování kampaní.
      Neznám sortiment, takže nemůžu poradit více.

      Všeobecně, pokud je teď e-shop “nic moc” tak Vám reklama ani leták nepomůže.
      Klíčové je, aby eshop dobře vypadal, fungoval a byl konverzní.

      Všeobecně mohu dát jen tyto rady:
      – Nadefinovat si přesně cílové skupiny
      – Začít sbírat publika z webu a tvořit podobná “looklike” na FB. Např. po 100 objednávkách, můžete na FB nahrát publikum kupujících, následně vytvořit podobné publikum a těm nabídnou reklamní inzerát.
      – Mít na webu děkovací stránky, sledovat konverze a vyhodnocovat cenu.
      – Xml feedy – Heuréka, Aukro, Zboží.cz

      Tím bych začal.
      Pokud máte naprd e-shop, tak bych se podíval na Affilo.cz, mají dobré provize a dají Vám komplet pěkný a funkční e-shop zdarma včetně napojení zboží a xml feedů.
      Než předělávat něco naprd, je lepší začít něco od začátku co je funkční.

      Ale jak píši v úvodu, nesněte o velkém zisku, dropshipp eshop je spíš na uživení. Příjmy nad 20 000 jsou spíše výjimečné a vyžadují čas, trpělivost a zkušenost.

  • Lucie Burianová

    Dobrý den, velice mě zaujal Váš web. Upřímně si lámu hlavu, jak zaujmout lidi. Mám dělat propagační leták pro firmu, která zprosředkovává internet, online TV atd. Jestli jít cestou xy za 99kč nebo zdarma a případně, jak je dostat na web. Nebo na leták natisknout třeba – klávesové zkratky. Aby v něm byl další užitný účel… Děkuji za odpověď L.

    • Dobrý den,
      Váš dotaz je velmi zmatečný a nedokážu z těch myšlenek vytáhnout něco, čím bych vám mohl řádně pomoci.

      Z letáku všeobecně dostanete na web jen malé procento lidí. Nejlepší je mít leták, kde je bezplatná telefonní linka a propojí se to s prodejem přes telefon (příklad).
      Kdo zavolá do data XXX dostane y.

  • Dobrý den,
    náhodou jsem narazil na Vaše stránky a přemýšlím, zda Vás oslovit či nikoli.
    Pohybuji se v dotacích pro podnikatele vyřizuji dotační management. Teď řeším otázku letáků na jednotlivá kola, která jsou vyhlašována. O marketingu toho moc nevím, ale rád si nechám poradit. Chtěl bych více zaujmout, získat nové klienty, udělat letáky, které budou mít hlavu a patu, které si získají zákazníka, ale nevím jak na to. Hledal jsem i nějaký program ve kterém bych leták vytvořil, ale nevím, zda to není lepší nechat na nějakou firmu.
    Asi bych potřeboval poradit jak víc vyniknout proti konkurenci, co udělat jinak, jak si získat nové zákazníky, atd. Poradíte mi? Děkuji za odpověď.

    • Dobrý den,
      tak už jste mě myslím oslovil tím komentářem :D.

      Především úvaha, že vám pomůže leták je zcestná. B2B zákazníky přeci neoslovíte letákem. To už alespoň cíleným dopisem. Vymazlenou nabídkou s osobní dopisem v obláce, kterou dostane přímo majitel firmy. Takovou službu nabízí například Dopisem.cz včetně toho, že mají nějaké vlastní databáze kontaktů.

      Ale celkově to asi chce zapracovat na konceptu. Jednotlivá reklamní aktivita nikdy nepřinese kýžený efekt. Je potřeba získat důvěru = opakovaná nabídka.
      Myslím, že by vám velmi prospělo členství B4B klubu. Tam získáte zákazníky, které hledáte. Dělat vlastní přednášky pro podnikatele, třeba za 100 až 300 kč kde vysvětlíte základy a z části účastníků se následně stanou klienti.
      To jsou dvě 100% metody, které vám vydělají peníze.

      Pokud chcete více informací, je nutné si domluvit konzultaci. Ani já nemám dostatek informací abych vám mohl koncepčně poradit. Ale leták je ve vašem případě úplně o ničem. Díky za pochopení.

  • Myslíte si že reklamné predmety s mojim logom je dobrá investícia do reklamy? Napríklad uteráčiky, osušky, atď.

    • Dobrý den,
      ne to si opravdu nemyslím že by mělo nějaký zásadní vliv na jakékoliv podnikání.

      To má smysl používat jen jako benefit pro zákazníky pokud je potřeba odečítat z daní.

      Pro malé a střední podnikatele je to zbytečný výdaj. Kapitál je třeba využít efektivněji.

  • Dobrý den,
    měl bych na Vás taky jeden dotaz :-)
    Můj obor jsou kamenné koberce a chci rozšířit pole působnosti o pod-segment kamenný koberec na klasické balkony, chcete-li lodgie v panelácích. Vytvořil jsem na to speciální landing page (byť je responzivní šablona, kvalita zobrazení v mobilu je žalostná), kterou ještě dokončuji.
    V tomto segmentu chci propagovat formou letáku, který bude viset nalepený na vchodových dveřích každého vchodu, aby zaujal co nejvíce lidí a viděly ho třeba i návštěvy. Dále na nástěnce každého vchodu. Myslím si, že jako nástroj hromadného oslovení by to mohlo být efektivnější, jelikož jsou lidé pod těžkou palbou letáků ve schránkách každý den. Tento leták připravuji ve velikosti A4. Cílovka jsou lidé ve věku 25-60 let, střední a nižší třídy. Vím, že je to hodně široký focus, ale ještě za sebou nemám průzkum.

    Stejně tak nevím, jak budou lidé vnímat leták na takovou službu. Rád si hraji s grafikou a leták vytuním, aby byl líbivý. Je to ale dobře? nebo mohou vnímat lépe černobílý? Nebo nějakou slátaninu s “nádechem poctivého obyčejného řemeslníka”?

    Další věc
    Headline. Nějak nemůžu vyladit headline, abych na něj navázal v textu a navnadil lidi přemýšlet o takové podlaze. No a samotný text… S tím taky bojuji a pořád prohrávám. Cena je typizovaná, ale nepíšu ji tam. Místo toho mám jeden text, který končí- za cenu jako….kabelka? Cílem je navodit pocit, že se nejedná o nic drahého a je to pro každého. Současně cílem letáku je oslovení cílovky, vyvolat zvědavost a následná konverze….

    Díky za odpověď, Štěpán :-)

    • Dobrý den,
      díky za dotaz.

      Myslím, že je dobré se zamyslet nad cílovou skupinou.
      Potom bych udělal kampaň ve dvou či třech fázích kvůli opakované nabídce, klidně i na jednu čtvrť.

      Ale větší úspěch než z kamenným kobercem asi uděláte s lodžií. Něco ve stylu: Rozšiřte svůj byt o X metrů po celý rok bez námahy
      Ta landing page je dost naprd, nebude konverzní, především protože píšete o pastvě pro oči, ale ty fotky nahoře jsou dost hrozné. Mnohem lepší jsou ty dvě menší. Nafoťte jednoduše pěkné vybavené balkóny, třeba s dětmi nebo se psem a máte to :)

      Těch kroků k realizaci musí být napsáno mnohem méně. (podepíšeme to – je úplně špatně – lidi neradi něco podepisují). Stačí tři – čtyři kroky (vyberete vzor, zavoláte – napíšete, přijdeme zaměříme, namontujeme (žádná špína) a je to.

      Každému je přeci jasné, že se za to platí nebo že se asi podepíše objednávka, to jsou informace, které člověk nepotřebuje mít na první dobrou.

      K těm letákům. Dveře ok, ale určitě bych nechal natisknou levné – velké letáky (novinový formát jako má Kaufland) ať si lidi počtou, dejte jim tam křížovku a pár tipů jak si balkón vyšperkovat.

      Spočítejte si, kolik lodžií/ koberců vám zaplatí jedno rozletákování. Zpravidla budete mít z jedné akce jednotky zakázek. Pokud vám to bude finančně sedět, tak to budete opakovat co čtvrt roku a klidně točit čtvrtě po měsíci (nevím kde bydlíte).

      Jaký vzhled a info bude fungovat je vždy otázka a nedokážu podle informací posoudit.

  • Uff, díky za konstruktivní kritiku :-) Přehodnotil jsem dost věcí a přiznám, že to nebylo dobře udělané. O fotkách vím, ty se nasadí před akcí, jak budu fotky mít. A jak to tak dělám, asi už mám i dost slepotu, když mi tolik moc věcí uniká. Proto jsem rád, že jsem na Vás narazil.
    Pokud bych mohl využít ještě Vaší dobroty, níže se zase budu rozplývat.

    Vámi navržené vady předělám, to je bez debat.

    Jde o to, že jsem zplodil leták. A tam je headline – Nádherný balkon za 2 hodiny. Pokračuje perex- Přesně tolik nám zabere pokládka kamenného koberce na váš balkon. Uděláme z něho útulné místečko.

    Malý nadpis – co je to kamenný koberec a proč ho všichni chtějí?

    Ve 4 bodech pod sebou:
    – Je to krásná a moderní litá mramorová podlaha.
    – Montáž je rychlá jako mávnutí proutkem
    – Neuklouznete na ní. A úklid je hračka.
    – Stojí pakatel. Více na webu, nebo telefonicky.

    V levé části letáku (asi 1/3) je takový slepý odstavec:
    Přírodní kámen.
    Překrásné barvy. Za cenu, které nebudete chtít uvěřit. a webovky.
    Nicméně se mi to pořád nelíbí… Ty texty jsou blbé. Nechytavé.

    S letákami ve stylu kauflandu by to mohlo být super, ale start musím udělat kvůli rozpočtu obyčejným na A5 bohužel…

    Jak byste to udělal Vy?

    A jak s Vámi pak na další věci ev.navázat spolupráci?

    Díky a mějte se :-)

  • Katka

    Dobry den moc prosim o radu. Pomaham s pripravou kampane a zviditelneni prezidentskeho kandidata. Letacky v obalkach me jiz napadly, ale lamu si hlavu s oslovenim na licu onech obalek a take s efektivnim obsahem. Politika vetsinu lidi stve tak aby nas kandidat neskoncil hned v kosi. Za pripadnou radu ci tip predem dekuji. Katka

    • Dobrý den,
      především si myslím, že z podstaty věci na toto nelze dát takto odpovědět.

      Je nutné vědět, o jakého kandidáta se jedná a hlavně – kdo jsou jeho voliči.
      Upřímně si myslím, že pokud chce prezidentský kandidát uspět, potřeboval by profesionálněji vedenou kampaň postavenou na hlubší strategii.
      Letáčky v obálkách mohou být dobrý krok, ale v jaké částí kampaně – znáte odpověď?
      Sebeefektivnější oslovení a obsah odeslaný na špatnou adresu nebo ve špatný čas se naprosto mine účinkem.

      Pokud dopis, tak pravděpodobně jen v místě jeho bydliště teď – pro aktivaci místních občanů, nebo až v závěru kampaně.

      Obsah a vzhled pak záleží na voličích.
      Důležitější je ovšem vědět, v jaké zástavbě jeho voliči žijí, to jsou informace, který by měl mít celý prezidentský tým.

      Teprve potom se řeší obsah a forma – jinak pozbude na účinnosti.
      Nemohu vám tedy dobře odpovědět, ale můžete mne oslovit na osobním mailu: heroik88@gmail.com kde můžeme probrat detaily.

  • žaneta p.

    Dobrý den,

    podnikám v oblasti kadeřnických služeb a ezoterických služeb.Kadeřnictví provozuji mobilně(tzn.buď u mne doma,nebo u zákazníka dle domluvy)chtěla bych leták,který zaujme jak mladé lidi tak seniory. Ezoterické služby (konzultace s klienty provozuji osobně,přes skype,formou zaslání mnou namluvené nahrávky a také telefonicky)Poradíte mi jak letáky vyrobit?jaké barvy tam dát či nějake tipy aby to lidi opravdu oslovilo?

    Děkuji za radu Žaneta

    • Nejsem si jist, zda jsem vám odpovídal.
      V obou případech je podle mne lepší se soustředit na sociální sítě.

      Leták, pokud pošlete základní návrh, vám mohu zkonzultovat, ale je to jen jeden výstřel, který stojí peníze. Letákování funguje, pokud se dělá pravidelně a je možné prodat větší objem služeb či produktu. Pro malého hráče málokdy přinese kýžený výsledek.
      Obvzláště ezoterické služby na Facebooku velmi frčí.

  • Dobrý den, s partnerem plujeme na plachetnici a na některé naše plavby bereme i zájemce do posádky. Rádi bychom rozšířili povědomí o nás mimo jiné i prostřednictvím letáčků. Je nějaký způsob, jak touto formou oslovit pouze vyšší příjmovou skupinu? Letáčky do schránek mi přijdou jako vyhozené peníze. Případně dá se roznos více zacílit? Děkuji.

    • Dobrý den,

      na letáčky bych se v tomto případě vykašlal a soustředil se jen na lepší práci s webem, e-mail marketing a sociální sítě.
      Facebook a Instagram určitě nevyužíváte na plno a e-mail marketing se dívám, že prakticky vůbec.

      Jednoduchý tip je také udělat jednorázové akce přes zážitkové portály nebo slevové portály (sestavit jim specifickou nabídku). Nejen, že vám to přinese peníze, ale je to dobrá reklama a nasbíráte si publika na potencionální zájemce. S těmi pak můžete pracovat mnohem lépe.

      Podrobněji by to bylo asi na osobní konzultaci, kde by se dali probrat specifika, vaše vize a strategie.

  • Erik

    Dobrý deň, chcel by som sa poradiť. Rozmýšľam o začatí podnikania formou sprostredkovania služieb. T.j. chcel by som nakupovať potraviny za klientov. Bývam vo veľkom meste, preto by táto forma podnikania mohla fungovať. Zaujať na letákoch by som chcel tým, že by som im chcel ušetriť ich drahocenný čas státim v radoch v obchode a vyberaním tovaru v obchode. Ďalšiou výhodou by malo byť napríklad každý 10. dovoz zdarma, alebo po predložení letáčiku prvý dovoz zdarma. Alebo dovoz tovaru do práce,(pred koncom smeny, kedy už idú domov). Chcel by som zaujať ľudí v produktívnom veku, ktorí po práci nemajú ani chuť ani čas ísť nakupovať a vo voľnom čase sa im takisto nechce. Objednávky tovaru by mali prebiehať letefonicky/sms/mailom. Provízia z tohto nákupu pre mňa by mala byť iba 3,99 eura za dovoz.
    Viete mi na to niečo povedať

    • ČO povedat…
      Snad len to, že byste s tím na trh měl přijít před 15 lety.
      Produktivní část populace přeci využije z 99% internet (pokud již nikam nechtějí chodit), většinou se dostanou již na dopravu zdarma, nebo na takovou které nemůžete konkurovat. Navíc jak by se asi domlouvali po emaliu, co přesně máte přivézt. To to stejně potřebují vidět na internetu.

      Jsou dvě možnosti:
      a) Stát se nákupčím pro firmy – tam je vaše přidaná hodnota hlavně v tom dojednat lepší ceny. (ale firmy mají většinou vlastní nákupčí)
      b) Soustředit se na seniory kteří pomoci s nákupem skutečně potřebují. Ti ale nebudou platit 4 eura za donášku nákupu – myslím. Musle byste to spojit s další službou. Toto ale již suplují dotované neziskové pečovatelské firmy – ty vám přivezou i nákup a tuším že se vejdou do 50 CZK (1,9 Eur).

      Takže to jsou moje myšlenky. Podle mne nemá smysl takovou službu dělat.
      Maximálně udělat aplikaci pro sdílené služby “přines nákup/oběd/cokoliv” kde by lidé měli tržiště nabídky a poptávky. Například v USA jsou lidé ochotni rozvážet pizzu jen za spropitné – takže nějakou takovou službu typu “Uber” pro rozvoz nákupů. Ostatně na to lze využít open source platformu pro sdílené jízdy autem.

  • Dobrý den,
    trošičku více bojuji s letáky pro roznos do každé domácnosti za pomoci České pošty.
    Vaše stránky jsem pročetla, přesto jsem zde ze svého oboru na téma leták našla jen dotazy, ne odpověď k zamyšlení se a čerpání přímo pro mne.
    Pracuji pro telekomunikační společnost v Severních Čechách, ráda bych lidem zajímavou formou nabídla službu INTERNET, případně Vám zašlu i náhled oboustranného letáku A5, který nyní mám před sebou. I když už vím po přečtení obecného shrnutí k letákům, že to vlastně není ono. V oblasti telekomunikací je velká konkurence.
    Naší předností je, že jsme na trhu již dlouho, máme skvělé (i konkurence schopné) ceny. Proaktivní přístup k zákazníkovi. Pravdou je, že hodně společností toto uvádí též, byť je to kolikrát jen klišé. Děkuji za případnou reakci, Hanka.

    • Nejde rychle kompletně odpovědět.
      stručně:
      – A5 leták přes poštu = vyhozené peníze (šoupnou to do dalších letáků A4).
      – Internet je ok – musíte dát dobrou nabídku, to je vše (přechod od konkurence, X měsíců zdarma atp.) Vytipovat dobře cílovou skupinu a v jaké zástavbě bydlí.

Odpověď na komentář od Jan Tomeš

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*