+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
carlos-muza-84523-unsplash

Jak vytvořit prodejní stránku s konverzí 15 % a více

6.3 2018 1 Komentář

Je to již pár dní, přesněji to bylo 12.12.2015 co jsem uveřejnil jednoduchou případovou studii “jak si vydělat na vánoční dárky”. V podstatě neměla velké cíle, jen ukázat lidem, že není vůbec složité vytvořit web a začít tvořit první příjmy. Dnes se mrkneme, proč není těžké vytvořit i vysoce konverzní prodejní stránku, bez vysokých nákladů na produkci a marketing.

Upozornění na začátek!!!

Tohle v žádném případě není návod, jak to dělat správně. Jsem zastánce “minimálního produktu” a také permanentního snižování nákladů (paretovo pravidlo 20 % vstupů přináší 80 % výstupů). Pokud byste toto potřebovali udělat pro korporátní firmu s dodržením vysoké kvality zpracování, analytiky a marketingové strategie, budou náklady v desítkách tisíc. Tak, jak uvidíte zde, jsou náklady ve stovkách korun. To je rozdíl, který je vidět. Není však vidět na konverzním poměru a to nás zajímá dnes.

O jaký projekt se jedná

Jedná se o projekt “Jak založit web” což je jednoduchý affiliate projekt, který radí (světe div se) jak vytvořit web. Je určen hlavně pro “prvotvůrce”, kteří potřebují rychle a hlavně levně začít.

Co řeší za potřebu

Z toho vyplývá, že prodejní stránka řeší konkrétní potřebu, pro velmi specifickou skupinu lidí. Takže se jednoduše zaměříte na to, co ty lidé skutečně řeší za potřeby, jaké mají starosti, co je brzdí od úspěšného provedení akce – pak na ně poskytnete snadnou odpověď.

Pokud produkt / služba neřeší reálnou potřebu lidí, prostě nemá smysl se produktu věnovat. Kvalitní produkt je základ. Pokud ho máte, vše jde snáze. Více je to rozepsané ve zmíněné případové studii.

Práce s cílovou skupinou

Toto se hodně zapomíná. Každý produkt má jinou cílovou skupinu. Budete se divit, ale i Coca Cola a Pepsi má dost odlišné cílovky (byť se překrývají). Pokud chcete mít na webu vysoký konverzní poměr, potřebujete mít stránku co nejvíce zaměřenou na vašeho ideálního zákazníka. Respektive zákazníka danného webu.

Obsah prodejní stránky

V tomto případě je hlavním obsahem video. Video není drahé na produkci, je drahé spíše na čas. Kombinace videa a textu je ideální. Pokud nemáte video, je třeba text doplnit grafikou, ovšem s citem, protože může také dost odvádět pozornost a hatit konverzní poměr.

Na webu vidíte dvě stránky, jedna má video nahoře, druhá dole. Dále je video umístěno i na youtube, ale ze zdrojů youtube chodí minimum konverzí.

SEO je král

V tomto případě byl hlavním, prakticky jediným zdrojem návštěvnosti “Search”. Vyhledávače jsou skvělé, ale je třeba se zaměřit na metadata, klíčová slova v textu a v url adresách. Dále jsem vybudoval několik zpětných odkazů na svých ostatních webech. Více jsem se o projekt nestaral a od spuštění jsem na něj nesáhl.

Ve skutečnosti je i tak konverze dokonce ještě vyšší, protože někdo zakoupí placenou šabonu na Themeforest, někdo můj online kurz. Jen na placených šablonách je to + 150 dolarů. Pro mě je hlavní benefit to, že to pomohlo lidem a navíc nemusím platit já za webhostingové služby a domény pro své projekty. Tento web je v pohodě zaplatí a zaplatí i šablony nebo videa a zvuky z databáze Themeforest.

Jak zvýšit konverzi na 30 %

Pokud se na web podívá zkušené oko markeťáka, zjistí, že tam není téměř nic dobře. Přesto je tam vše správně. Je to zmíněné paretovo pravidlo. 20 % práce, přinese 80 % výsledků.

Pokud bych tedy přemýšlel, jak zdvojnásobit konverzní poměr, musel bych se zamyslet, jak vyřešit i objednávku domény a webhostingu na této jediné stránce. Každé kliknutí navíc totiž znamená ztrátu vysokého počtu zákazníků. (začnou hledat jiné řešení, zapomenou, spadne jim internet, zaskočí je neodkladná potřeba navštívit ledničku atp). Další jednoduchou věcí by bylo zlepšit obsah, udělat korektury, nasbírat pár zpětných odkazů, přispět do pár diskuzních fór….

Je toho hodně. Asi tou nejdůležitější věcí by bylo přestříhání, nebo natočení nového videa. S ohledem na dnešní chování uživatelů by byla ideální délka maximálně 3 minut.

Ale jak říkám, konverze kolem 15 % je v tomhle případě parádní. Pokud máte rádi počítání provizí a ověřování zda nekecám, tak zde je printscreen.

provize

Dále je možné zvýšit zisk!!!

Téměř každá druhá provize je pouhých 6,25 Kč a každá druhá je 150 Kč. Jen občas tam přistane větší provize. Pokud bych tedy projekt dělal dnes, podíval bych se na jiné poskytovatele, zda mají také “instalátor aplikací” a lepší provize. V době tvorby však ještě řada poskytovatelů hostingu a domén tuto funkci neměla (dnes je to celkem běžné). Navíc bych si trochu protiřečil, nabízet dražší řešení, když bude výsledek stejný.

A pokud bych měl větší zisk a takovýto konverzní poměr, určitě bych mohl zvážit PPC kampaně a výrazně tak navýšit návštěvnost. Takže by tržby ještě více narostly.

Závěrem

  • Vždy je co zlepšit
  • Vždy to jde zlevnit
  • Neexistuje jedno správné řešení
  • Zvládnete to také
Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Komentáře

  • lfenton

    Moc pěkný článek děkuji a doporučuji.

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*