+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
Dávám energii a svěží vítr projektům, které stojí za to tvořit. Samuel Hornek
jak vydělat affiliate marketing

V hlavní roli affiliate marketing

3.7 2016 1 Komentář

Nejvíce lidí, kteří přemýšlí, jak vydělat na internetu, mi píše především kvůli affiliate marketingu. Je to asi nejznámější způsob výdělku, kdy získáváte provize z uskutečněných konverzí (nákupů a registrací). Podíváme se mu dnes na zoubek.

Na úvod je potřeba si uvědomit, že affiliate je jen způsob monetizace. Sám o sobě není podnikáním. Potřebujete mít projekt a ten vám vydělává třeba díky affiliate marketingu, ale klidně i jiným způsobem. Řadu dalších způsobů učím v kurzu on-line zisky. Nejprve vymyslete, co chcete dělat a proč. Vymyslete projekt. Teprve potom (souběžně s tím) přemýšlejte, jak na tom vyděláte. Přemýšlet nejdříve na čem vydělat, vás může dostat do slepé uličky.

Kolik si můžete vydělat jako affiliate partner?

Provizní marketing je výborný způsob, jak se brzy dostat na solidní příjem. Statistiky však v tomto oboru celkem chybí. Obecně se dá říct, že z affiliate marketingu má nějaký příjem odhadem deset tisíc lidí v ČR, možná o něco více.

Uživit se jím v Čechách reálně dokáže maximálně 10 % z nich. Malá část lidí, řekněme do stovky, si dokáže ročně vydělat nad 500 000 korun. Jestli si tipujete, že patřím mezi ně, tak tipujete správně.

Přitom nejsem vůbec žádný odborník. Dokonce bych řekl, že mám jen průměrné znalosti v on-line marketingu. Mojí výhodou je, že dokáži vymyslet dobrý koncept projektu. Ono totiž většinou stačí používat selský rozum, dokázat vytvořit kreativní strategii a makat více než ostatní. Pojďme se ale podívat na základní typy affiliate marketingu.

Affiliate marketing můžeme rozdělit takto:

  1. E-shopy, katalogy, přeposílání objednávek, dropshipping.
  2. Lead gen (generování lídů – sběr vyplněných formulářů).
  3. Obsahový affiliate (vytváříte obsah na svém webu).
  4. Čistý marketing (lidi posíláte nakupovat placenou reklamou).

 Poznámka: Toto je základní laické rozdělení. Je ovšem důležité si uvědomit, jak široký pojem vlastně affiliate marketing je. Pokud chcete dělat affiliate, tak je přeci jen zásadní rozdíl, zda budete dělat katalog zboží, či vytvoříte on-line magazín. Nemyslíte? :)

 

1) E-shopy a affiliate katalogy

Tento způsob zkouší asi nejvíce lidí. Je funkční a v podstatě jde o to, že si zaregistrujete vlastní doménu a potom si například pomocí XML feedu natáhnete data z e-shopu provozovatele provizního programu.

Takže máte na své doméně „svůj e-shop“. Ve skutečnosti však vůbec není váš. Buď je to pouze katalog, ze kterého se uživatelé proklikávají do e-shopu provozovatele, nebo jde o přeposílání objednávek. To jsou dva nejpoužívanější modely. O tom, jak lze snadno vydělávat tímto způsobem, jsme připravili případovou studii na této stránce. Tam jsme využili poměrně unikátní řešení od Affilo.cz a navýsledek se můžete podívat zde.

Je to ale způsob málo ziskový. Abyste si vydělali desítky tisíc měsíčně, potřebujete buď umět velmi dobře placenou reklamu, nebo provozovat i desítky takových obchodů / katalogů.

Dost času a pozornosti také musíte věnovat link buildingu a SEO optimalizaci. Jako hlavní nevýhodu – kromě obrovské konkurence – vidím fakt, že svůj byznys nemáte vůbec pod kontrolou. Vlastně nemáte přehled, kolik a jaké zboží je skladem (a tedy na co dělat reklamní kampaně) a nevíte, nakolik dobře se mateřský e-shop stará o své zákazníky. Navíc když uživatel jednou nakoupí a zjistí, kdo je skutečný provozovatel, příště možná už nakoupí přímo u mateřského e-shopu.

Doporučuji tento způsob vyzkoušet třeba přes zmíňenou affiliate síť Affilo.cz a osahat si, jak to funguje. Pokud ale cílíte výše, než jsou desítky tisíc měsíčně na jednom projektu, přejděte k bodu 2.

2) Lead gen

Generování poptávek je jedna z nejziskovějších oblastí affiliate. Jedná se o koncept, kdy máte svůj web s nějakým formulářem a pokud ho uživatel vyplní, máte finanční odměnu (většinou pevně stanovenou), případně k tomu ještě nějakou % provizi. Jednoduše řečeno, přeprodáte kontakt na zákazníka.

Typickými obory, kde tento způsob frčí, jsou hubnutí, půjčky, hypotéky a pojištění. Vy v podstatě jen generujete poptávky a o nic víc se nestaráte.

Nevýhodou je, že je to velmi konkurenční prostředí. Top affiliate partneři se velmi často věnují právě těmto oborům, umí skvěle placenou reklamu. Vy jako začátečník nemáte zrovna esa v rukávu. Hlavní nevýhoda je však v tom, že dostáváte finanční odměnu pouze jednou (v momentu vyplnění formuláře) a pokud již má inzerent kontakt v databázi, pak nedostanete nic. Generování lídů je také zpravidla podmíněno finanční investicí (a ne zrovna malou). Pokud ovšem vytrváte, můžete se skutečně dostat na sedmiciferné příjmy. Na zázračné zbohatnutí ovšem nečekejte.

Velmi dobré články na téma lead gen webů najdete například na Affilák.cz od Michala Maigota nebo na Affilblogu Františka Szabó.

3) Obsahový affiliate marketing

Pro svou jednoduchost a možnost kombinace s bodem 4 a dalšími způsoby monetizace je to asi nejlepší cesta k výdělkům bez nutnosti investovat velké částky. Do začátku vám stačí vytvořit jednoduchý web, kdy zaplatíte jen doménu a webhosting a grafickou šablonu získáte zdarma.

V podstatě jde o to, že si vyberete nějaké téma, které vás baví a vidíte v něm potenciál. Potom si sepíšete, jaké produkty a služby byste mohli doporučovat, a následně dohledáte vhodné provizní programy třeba v nějaké affiliate síti (cj.com, affiliateclub, affilnet, affilo, nebo v nějakém katalogu affiliate programů).

Následně píšete články, vytváříte obsah a z něj odkazujete na produkty a služby. Tento obsah pak sdílíte na sociálních sítích, děláte z toho videoprezentace… a tak dále. Stojí to vlastně jen doménu a webhosting. Díky této strategii jsem již první měsíc vydělal 14 000 Kč. Detailní návod zde.

Výhodu to má také v tom, že můžete stavět celý projekt a propagovat sami sebe nebo celý magazín. Klidně můžete v průběhu času změnit koncept a o nic moc nepřijdete. Jste o hodně pružnější a můžete reagovat na změny trhu a také na to, co se vám ukázalo jako funkční.

Každý web má totiž předpoklady vydělat na něčem jiném. Někde se osvědčí mít PPC reklamu, jinde prodej vlastních produktů. Ostatně jak toto všechno vhodně zkombinovat vidíte zde na webu a učím to i v Progress Academy.

Moje příjmy pak jdou měsíčně i do stovek tisíc korun a v podstatě jen díky tomu že jsem založil blog, který si za 3 roky získal 70 tisíc odběratelů. Celá strategie je přitom postavena ve své podstatě jen na vytváření obsahu.

Nejlepších výsledků dosáhnete, když si na vlastní web posíláte placenou návštěvnost, ideálně z Facebooku. Tedy kombinujete 3. a 4. bod tohoto článku. Ovšem tuto návštěvnost je nutné posílat na stránky a články, které jsou již ozkoušené a uživatelé z nich nakupují.

4) Placená reklama

Pokud nemáte svůj web, nevadí. Stačí zvládnout nastavit kampaně na Facebooku (což není až tak těžké) a posílat cíleně uživatele na web inzerenta se svým affiliate linkem. Výhodou je, že je to instantní řešení.

Nevýhoda je, že potřebujete kapitál, který vám musí vystačit minimálně na 2 měsíce každodenních kampaní, než vám přijdou první peníze z vyplacených provizí. Další nevýhodou je, že kromě ceny za klik a za konverzi nemáte nic pod svojí kontrolou. Tento způsob proto používají spíše ostřílení veteráni, kteří si dojednají alespoň umístění konverzních pixelů na děkovací stránku, či mají svoji vlastní děkovací stránku.

Produkt zakoupí maximálně 1 % lidí, ale od zbytku můžete získat e-mail nebo je dát do nějakého publika pro remarketing.

Mnohem efektivnější je posílat placenou návštěvnost na svůj web, kde propagujete i produkty pomocí affiliate. Produkt zakoupí maximálně 1 % lidí, ale od zbytku můžete získat e-mail nebo je dát do nějakého publika pro remarketing. Další výhoda je, že návštěvnost přece jen zvyšuje hodnotu vašeho webu (obzvlášť pokud prodáváte reklamu na webu). Navíc lidé přijdou a brouzdají po webu, klikají na další odkazy a čtou si i jiné články, takže máte další zdroje příjmů.

Právě proto je u On-line zisků i bonus věnovaný Facebooku.

Jak jsem psal v úvodu, nejsem zrovna odborníkem a ani jím být nechci. Jsem podnikatel a affiliate marketing vidím hlavně jako vedlejší zdroj příjmů. Budujete totiž stále byznys někomu jinému. A jak říkal jeden můj obchodní partner, kdo drží kasu, ten je král. Takže je lepší prodávat svoje produkty a služby, protože držíte kasu. K tomu je ovšem potřeba se dopracovat – a získávat tučné provize je dobrá cesta k tomuto cíli.

Příště se mrkneme zase na jiný tip, jak vydělávat na internetu.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Komentáře

  • Nelžu.cz

    Také se živím affiliatem, ale ze začátku to fakt nešlo. Já jsem s ním začal kdysi jako zobák a později jsem se na to vyprdl. Vrátil jsem se k tomu až před pár lety, kdy jsem se postavil nohama na zem a začal dlouhodobě budovat pasivní příjme právě přes affil. Myslím si, že největší slabina neúspěšných je, že nemají výdrž a mají příliš velká očekávání a příliš nedostupné cíle, které nejsou schopni plnit a brzy vyhoří. GL chlape, těším se na další článek

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*