+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
Placlareport

Placla report – září nejlepší měsíc 2018

1.10 2018 2 Komentáře

Po dlouhé době píši report k Placle. Září 2018 skončilo jako třetí neúspěšnější měsíc vůbec (za 2,5 roku působení) a také prozatím nejúspěšnější měsíc v tomto roce. Pojďme se ale podívat na blogerské zkušenosti s Placlou za poslední období. Bude to stručné.

Propad a růst

V tomto roce nás na začátku roku čekal výrazný propad příjmů z Placly. Důvod jsme identifikovali jednoduše. Šlo o nárůst ceny prodávaných článků v systému. Jednoduše řečeno, zvedla se minimální cena za článek prodaný skrz Placlu. S ohledem na povahu webového portfolia (malé weby spíše zaměřené na témata, než na návštěvnost) a povahu služby (levné přitom relativně kvalitní články) to výrazněji dopadlo právě na naše portfolio.

Ono se totiž může zdát, že v PR článcích a článcích pro seo jsou velké peníze (v celkových objemech skutečně jsou), ale firmy na to mají zpravidla poměrně malé rozpočty, které investují dlouhodobě. Je pro ně tedy velký rozdíl, zda poblikují 10 článků po 350 korunách, nebo za stejný rozpočet získají články dva. Poznámka: Oba přístupy mohou být správně, ale nás zajímá jen ten první segment zákazníků.

Propad se zastavil po 3 měsících a pak začal počet prodaných článků opět stoupat. Výrazně k tomu pomohly pobídkové akce týmu Placly za dobití kreditu, což přimělo inzerenty opět inzerovat ve větším objemu. Zároveň zřejmě potřebovali nějaký čas na přivyknutí na jinou cenu. Často totiž Placlu využívají, jako defacto jediné centralizované řešení pro nákup článků. Mohou, tedy dočasně nakupovat články napřímo od majitelů webů, ale musí se jim to vyplatit časově. To se ale v tomto případě zřejmě nestalo. Dobré je také podotknout, že ceny článků se nezměnily velmi dlouhou dobu a bylo to tak nevyhnutelné.

Každopádně září se ukázalo jako třetí nejsilnější měsíc za 27 měsíců, po které máme část webů v portfoliu Placly. Věřím, že tento trend bude, s ohledem na přicházející sezónu vánočního nakupování, pokračovat. Uvídíme za čas v dalším reportu.

Automatizace a optimalizace nákladů

Prodej článků, reklamy, odkazů jsme mezitím odladili a zabere nám v průměru maximálně dvě hodiny denně. Ptáte se, jak jsme toho dosáhli?

a) Zpracování článků: Užší tým kvalitnějších redaktorů. Z původních 20 občasných kopíků, kteří pro nás sem tam něco napsali, zůstalo 5 stálých. Mají tak větší jistotu, že u nich poptáme články a my nemusíme tolik času věnovat na korekturách.

Nevýhodou jsou občasné problémy s vykrytím poptávek při neočekávaných událostech. Ono když zrovna dva redaktoři onemocní a třetímu nejde internet, dvacet článků během dvou dnů dodáte obtížně. To jsou ale nahodilé provozní obtíže, které řeší každý podnik. 

b) Odkazy: Pro prodej respektive správu textových inzercí (odkazů) máme vlastní interní aplikaci. Jednoduše jednou přidáme web, klienta a pak už jen přidáváme inzeráty a nastavíme čas zveřejnění a čas expirace. Skrz tuhle apku můžeme spravovat i bannery, adsense atd. Vše na jednom místě a na pár kliknutí. Úkoly na 2 hodiny zvládnu za 15 minut.

c) Reklama: Reklamu kompletně řešíme přes Adsense. Je to naprosto minoritní příjem a časová investice do přímého prodeje nebo optimalizace bannerových ploch se jednoduše nevyplatila. Takže je to zafixováno a možná se k tomu někdy vrátíme. Příjmy z affiliate pak nesleduji vůbec, protože jsou tak nahodilé, že nehodlám čas pálit tím, že to budu vyhodnocovat.

Diverzifikace příjmů

Změnou letos prošla i celková činnost společnosti. Aktuálně portfolio webů tvoří přibližně 50 % příjmů společnosti Make Money Network, pod kterou portfolio spravujeme. Přibyla správa jedné databáze a jednorázové klientské zakázky z oblati marketingu. Vše to jsou časově méně náročné aktivity, tak aby s tím šlo zvládnout studium, rodina, práce. Činnosti se však vyvíjí a je klidně možné, že za rok budeme zvažovat úplnou změnu a exit části projektů. Víte jak to je, co se nevyvíjí, to zanikne :-).

 

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Komentáře

  • Petr

    Zaujala me ta appka na správu odkazů. Byla by možnost na ni mrknout? Třeba bych jich odkoupil.

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*