+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
First Million card with a beach on background

Milionový blog? To je Váš blog!

7.10 2015 3 Komentáře

Většině podnikatelů, firem ale i lidem, kteří o podnikání teprve uvažují, připadá vytváření blogu jako ztráta času či málo efektivní způsob jak propagovat své produkty a sami sebe. Je to proto, že to dělají špatně a já bych Vám chtěl ukázat, proč tomu tak je a jak vydělat milion nebo dva, díky blogu.

3 nejčastější důvody pro založení blogu

Důvodem proč firmy a podnikatelé myslí, že je blog zdlouhavý a málo efektivní způsob propagace, je jejich původní záměr založení blogu.

Jedním z nejčastějších důvodů proč dnes firmy zakládají blogy je SEO optimalizace. Z blogu odkazují na své hlavní projekty a chtějí si zvýšit pozice ve vyhledávačích. To je samozřejmě pravda, ale je to podobná úvaha, jako že si koupíte Ferrari, abyste mohli vozit dítě do školky. Prostě z něj takhle plný výkon nevymáčknete.

Druhým častým důvodem založení blogu je myšlenka, že z blogu budu prodávat svoje produkty a služby. Založíte blog a už tam tlačíte “salle” a informace v čem jste nejlepší. Tahle myšlenka je samozřejmě správná, ale pokud je to primární záměr je to stejné jako si otvírat rychlé občerstvení s tím, že tam budete prodávat sedmi chodové menu z pětihvězdičkové restaurace. Prodej na blogu je možný a můžete prodávat opravdu hodně a vydělávat „rance“ ale má to svůj čas a místo. Je třeba postupovat jinak.

Třetím důvodem začátečníků a živnostníků je, že chtějí prostě něco zkusit. A tak zkusí blog… Jenže bez znalostí a hlavně předem stanovených cílů, jasně dané strategie se brzy začnou topit v širokém moři možností, které on-line svět nabízí.

Tolik k tomu, proč to většině podnikatelů nefunguje. Teď se podíváme na druhou stranu mince.

Poselství úspěšných blogů

Aby Vám blog vydělal milion, nebo dva a více, je potřeba zaměřit se na 2 hlavní myšlenkové proudy, které stojí za drtivou většinou úspěšných blogů.

  1. Někomu to přijde jako klišé, ale tím hlavním důvodem jsou L.I.D.É a nutkání tvořit, sdílet, předat něco dalším lidem. Středobodem blogu jsou čtenáři a lidé pro které píšete. Je to totiž asi takto:

99% lidí, kteří Vás budou sledovat a navštěvovat blog „čerpat inspiraci“ od Vás nikdy nic nezakoupí. Dokonce od Vás bude brát know how konkurence a ještě Vás občas „vyhatuje“ na sociálních sítích. A tak se sami sebe zeptejte, zda byste založili blog i když víte, že zakoupí jen 1% lidí a 99% energie do někoho vložíte jen tak? Pokud ano, tak je blog i vaše cesta.

Je to stejné jako příklad Paní prodavačky v obchodu s obuví. Jde do práce a 50 X se zeptá návštěvníků, zda nechtějí pomoct s výběrem. Na to slyší 50 X odpověď „Ne děkuji, já se jen dívám“. Přesto druhý den otevře obchod a znovu jde pomáhat lidem s výběrem bot. Blog funguje naprosto stejně, většině lidí pomůžete, inspirujete je, ale nemůžete za to nic očekávat. Děláte to pro sebe. A časem se Vám to zúročí.

  1. Druhý důvod proč založit blog je nutnost zvyšovat povědomí o své značce. Zvyšovat svou hodnotu na trhu či hodnotu své firmy. Ukázat svou pravou i levou tvář a díky tomu získat to nejdůležitější….DŮVĚRU. Jestli na něčem ztroskotávají vztahy, tak je to důvěra. Buduje se roky, zmizet může v mžiku. Já nemám recept jak v životě nikoho nezklamat, ale vím, že blog je jedním ze základních prvků budování důvěry u všech mých klientů. Díky blogu velmi snadno znásobíte svou hodnotu na trhu.

A může to vydělat míče?

Teď se asi sami sebe ptáte, zda to může vydělávat? No jasně, dám ruku do „ohňa“ že vám web může vydělat míče. Není to nic složitého, ale chce to strategii a vědět co dělat, ne jen zkoušet. Pro spoustu firem může být blog cesta k získání kontraktů za mnoho milionů. Pokud začínáte, držte se při zemi. Jeden míč je taky dobrý. Hezky svítí ve statistikách.

Fakturace 2015

Z blogu můžete prodávat své služby, prodávat produkty, získávat kontakty, kontrakty pro off-line byznys, pronajímat na něm prostor. Možností je opravdu hodně…

Blog za 10 000 Kč

Můj blog (tento) jsem začínal s investicí 10 000 Korun. Samozřejmě jsem do něj investoval další peníze ( za dva roky desítky tisíc) a využívám software pro efektivnější práci, ale ty bych k podnikání potřeboval stejně. Teď je alespoň můžu využívat naplno. Prvního půl roku je rozhodujících a právě zde se ukáže váš skutečný motiv pro založení blogu. Protože na začátku vydáváte nejvíc energie, získáváte důvěru. Větší prodeje začínáte dělat až po čase, ale v prvním půl roce už musíte mít zajímavé výsledky, jinak to vzdáte. Já měl za prvního půl roku přes sto tisíc a to mě motivovalo abych s psaním nepřestal i když byly pauzy a někdy jsem se musel přinutit abych večer místo vínka a filmu psal další článek na blog.

Dneska mám celkem dobře fungující blog vydělávající stovky tisíc, ale jsem tak na 25% potenciálu webu. Důležitější je pro mě práce a spokojenost lidí. Blog je a bude vždy věc, které věnujete svůj čas navíc, není to hlavní pracovní náplň. I tak vypadají týdenní prodeje velmi slušně.

Fakturace týden

Výhoda blogu je, že Vám neustále roste dosah, autorita v oboru, počet odběratelů, tržby. Za rok se Váš život může změnit k nepoznání. Ten milion na tržbách je pak jen špička ledovce. Díky blogu získáte kontakty, nastartujete nové vztahy, přátelství a dostanete se k lidem, kteří vás posunou na novou metu. Bez blogu bych se nikdy nedostal k organizaci kampaní, které mají “na triku” tržby přes 15 milionů korun. Váš blog je 100X lepší než inzerce na AAA poptávkách :)).

A jestli chcete mít ještě lepší výsledky, tak se podívejte na Progress Academy, kde kromě on-line vzdělávání a bonusů za tisíce korun dostanete také mou osobní podporu a podporu ostatních účastníků v členské sekci a v uzavřené skupině pouze pro členy.

Chci se mrknout na Progress Academy>>

 

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Komentáře

  • O založení blogu jsem začal přemýšlet až po roce, respektive až po tom co jsem zjistil že ho používají úspěšné eshopy. Hned se mi tato myšlenka zalíbila

  • Na svém webu plánuji také založit blog. Na linkbuilding není nic lepšího než kvalitní obsah s užitečnými informacemi pro cílovou skupinu.

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*