+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)

Jak propagovat restauraci – marketingový plán, vzor pro gastronomické provozovny

Je jen málo oborů, u kterých tak úzce souvisí marketing, produkt a tým, jako je prezentace restaurace. Marketing restauračního byznysu není těžký, ale je potřeba brát ohledy na mnoho věcí, které třeba u reklamy pro eshop nehrají velkou roli. Jelikož zde na webu často hledáte informace o propagaci restaurace, rozhodl jsem se tedy předat 5 let zkušeností s podnikáním v gastronomii a vypracovat vzor marketingového plánu pro restaurace. Pohostinství je náročný obor. Každý den jdete s kůží na trh a i drobná chyba při vaření vám může zkazit reputaci na dlouhou dobu. O tom, jak bude propagace úspěšná, rozhoduje i to, jestli se obsluha dobře vyspala a jak v kuchyni umyli nádobí. Snad tedy tento marketingový plán tomuto krásnému oboru pomůže. V článku jsem sepsal poznámky ohledně věcí, na které je potřeba se soustředit a na které se často zapomíná.

= Marketingový plán pro restaurace ke stažení zde =

Než se rozhodnete, do jaké propagace investujete své těžce vydělané peníze, věnujte několik dní marketingovému plánu, analýze silných a slabých stránek, příležitostí a hlavně vaší konkurenci. Na marketingovém plánu nehledejte žádnou vědu, je to snadné a věřím, že to zvládnete. Vyplňte ho tak, aby ho pochopila i vaše uklízečka. Každý člen týmu musí být v obraze.

POZOR: Aktuálně je na trhu nová aplikace, která vám může pomoct vybudovat v restauraci, baru nebo jiném podniku další příjem. Napsal jsem o ní tento článek

Zajděte si v okolí do všech podniků, které alespoň částečně odpovídají profilu vaší provozovny. Nemusíte všude jíst, spíše si s sebou vezměte tužku a papír a dělejte si poznámky. Sepište si, co se vám kde líbilo a co nelíbilo (exteriér, interiér, nabídka, obsluha) a udělejte si také poznámky o tom, ve kterém sortimentu a službách je největší konkurence – např. pizza, pořádání svateb atd. Tyto kroky vám ušetří mnoho peněz za reklamu pro vaši restauraci. Eliminujte ve svém podniku vše, co se vám nelíbilo u konkurence. Máte toho s ní vždy společného více, než si myslíte.

OZ_728x90

Jak udělat dobrou reklamu pro restauraci

  • Moderním trendem v propagaci, který je v Čechách zatím v plenkách, je Info marketing. Servírujte lidem informace o tom jak připravit dokonalou specialitu, steaky nebo jak se pozná čerstvá surovina. Dobře hodnocené jsou i informace o tom jak ušetřit a uvařit si doma levné poctivé jídlo. Dejte lidem recept a pozvěte je, ať porovnají svůj výkon s profesionálním kuchařem.

Je jedno, zda tyto užitečné informace, dáte lidem v letáku, emailem nebo v poledním menu. Důležité je, aby na ně čekala vždy nová hodnotná informace (nepište je do stálého menu).

  • Používejte moderní metody marketingu. Sbírejte kontakty na své zákazníky, používejte webové stránky a sbírejte emaily od svých zákazníků. Pro jednorázové akce se vám vyplatí i telefonní seznam hostů a rozeslání sms. Nalákejte je na bonusový program, nebo získejte kontakt při průzkumu trhu. Milé obsluze vyplní krátký dotazník každý rád.
  • Použijte známé osobnosti jako štít pro své podnikání. Pozvěte slavné rodáky čí celebrity a významné osobnosti svého města na večeři a poproste je o laskavost. Je skvělé mít možnost použít slogan „slavní rodáci města doporučují …..“ na bigboard u restaurace. Navíc se špatně kritizuje podnik, který doporučuje třeba známý kuchař J.
  • Vy jste marketing! Restaurace samotná potřebuje hlavně skvělý tým a příjemné, čisté prostředí. Pokud toto nemáte, žádná reklama vám nepomůže.
  • Staňte se autoritou v oboru. Rozdávejte rady a informace, pozvěte slavné osobnosti a pořádejte vzdělávací kurzy o vaření. Když lidem dobře poradíte „jak se vaří“ příště se obrátí na vás.
  • Segmentujte zákazníky! Pokud chcete dělat reklamu dobře, levně a efektivně, musíte své zákazníky rozdělit (pivaři, obědy, večeře, rodinné oslavy, steaky, vegetariáni, zdravá strava, ženy, muži, kuřáci, bohatí a chudí atd.). Nic nedávejte zadarmo! A držte marži nad 120% – jen tak můžete uspět.

Jak vytvořit marketingový plán pro restauraci

Produkty a služby:

Vytvořte si jednoduché shrnutí produktů a služeb, které nabízíte. V jednom odstavci byste měli mít vše podstatné, co charakterizuje vaši kuchyni a nabídku (minutková kuchyně, hotovky, služby – pořádání rautů, soukromých oslav, zaměření na děti – vše podstatné v jednom odstavci).

Vize:

Vize vašeho podnikání musí být známa všem lidem ve vašem týmu. Vizi nestačí specifikovat pouze třeba jako „navštěvovaná vegetariánská restaurace“. Vize je ideální stav za 2-3 roky, to, kde vidíte své podnikání. Čím lépe si vyjasníte představu, kde chcete být za pár let, tím snadněji tohoto stavu dosáhnete. Díky jasné představě můžete použít jen takový marketing, který opravdu potřebujete.

Tým:

Jen v málokterém podnikání tolik závisí na kvalitním spolupracujícím týmu. Věnujte tedy dostatek pozornosti rozboru silných a slabých stránek vašeho týmu. Nedělejte ze svého týmu bezduché zaměstnance. Pokuste se je zapojit a předat jim část pravomocí. Dejte týmu pocit, že se podílí na tvorbě podniku, na splnění vize. Jen to jim může dát motivaci. Tím se podstatně odlišíte od konkurence, která většinou spoléhá na motivaci finanční. Upřímně, toto nefunguje ani v případě, že dáte týmu podíl na zisku. Každý člověk potřebuje seberealizaci a peníze ještě nikoho neseberealizovaly.

Zohledněte ve své vizi a marketingové strategii zkušenosti svého týmu a kuchařů. Ty zkušené více zapojte do organizace. Ty nezkušené můžete vyhodit nebo investovat do jejich vzdělávání. Na konec vyhoďte drzé a demotivující lidi, protože ti vám kazí váš úspěch i náladu.

Produkty a služby:

Kromě shrnutí produktů si udělejte ještě seznam produktů – hlavních taháků podniku. Rozdělte si seznam na klíčové body. Např. dobré pivo, česká kuchyně, dětský koutek a dobrá káva. Míchané nápoje a výběr kvalitních rumů. Takovéto rozdělení vám umožní levně zacílit na zákazníka, který má o produkt a služby zájem. Také vás hned napadnou nové příležitosti, jak rozšířit reklamu i podnikání tím správným směrem. Děláte míchané koktejly? Příležitost – kurzy pro amatéry, ochutnávkové čtvrtky apod.

Další typy jsem přidal přímo do marketingového plánu pro restaurace, který je ke stažení zde.

Chcete nastartovat svůj byznys na maximum?

Nezapomeňte, že můžete využít dnešní nabídku a využít akčního balíčku mentorigového a výukového programu, který vás krok za krokem provedou celou strategií zvyšování zisku na internetu. Vytvoříte si unikátní strategii a ještě získáte mou osobní podporu a kopec překvapivě zajímavých bonusů. Podívejte se, co by vám mohlo uniknout. 

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*