+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)

Jak přijít o 1149 fanoušků na FB za jediný den. KONEC OBTĚŽOVÁNÍ

Když se mne klient zeptá na nějaké Info k marketingu na internetu, jak ho dělat levněji, efektivněji, lépe, vždy se dozví to stejné. Musíte budovat důvěru, mít důvěryhodné webové stránky, důvěryhodný a kvalitní produkt nebo službu a musí si umět získat zákazníka na stálo. To jde velmi obtížně, pokud s ním dlouhodobě nekomunikujete.  Potřebujete tedy nějaké kvalitní kontakty! TEĎ jsem se dostal do situace, kdy jsem „musel“ smazat 1149 kontaktů a věřte, že jsem o tom pěkně dlouho přemýšlel. Proč jsem to udělal a co mi ztráta tak velké databáze kontaktů přinese v budoucnu, rozebírám v tomto článku.

Přiznám se, že když jsem s podnikání na internetu začínal, dělal jsem úplně stejné prasárny jako ostatní a které hodně lidí velmi slušně živí. (Nákup/ prodej fanoušků, prodej celých skupin na FB, mailing na cizí databáze atd.) Hrozně mě fascinovalo, že takovéhle praktiky fungují. Potom jsem ale pochopil, že nefungují.

Přišel jsem o nějaké peníze, musel jsem razantně změnit svůj způsob práce a od úplného Bankrotu mě nakonec zachránil „úplně obyčejný“ blog. Blog který čtete právě teď. Jediné co je na něm zajímavé, je fakt, že mi za tři měsíce vydělal přímo cca 60 000 a další peníze nepřímo. Proč to sem píši? Protože to nepřímo souvisí se ztrátou těch 1149 fanoušků na FB.

OZ_728x90

Jak jsem tedy přišel o 1149 fanoušků

Když jsem na internetu začínal, zjistil sem, že si můžu svůj profilový účet na FB změnit na stránku a tu následně používat k propagaci svých aktivit. Nelenil sem a ihned začal žádat o přátelství.  Jelikož jsem již před tím léta podnikal, velmi rychle se mi nahromadilo 1149 „přátel“. No, početná stránka fanoušků byla na světě.

Jak se v online marketingu  pohybuji delší dobu, vrtalo mi hlavou, jestli je tohle vůbec správně. Jasně, že není! No, ale jsou to kontakty a ty se přeci musí sbírat, že?! Nikdo mi přece nedal souhlas, že se stane fanouškem nějakého webu, produktů nebo služeb. Po nějaké době přemýšlení jsem se definitivně rozhodl a celou stránku smazal.

Co si od toho slibuji v budoucnu :-)

Jdu příkladem čistého podnikání na internetu. Dělám reklamu bez zbytečného obtěžování, bez zbytečných výdajů a hlavně bez zbytečné námahy na oslovování lidí, kteří prostě nemají zájem. Moje práce každého nezajímá a není pro každého.

Slibuji si od toho větší důvěru svého okolí i lidí s kterými pracuji.  Také si od toho slibuji, že si toho třeba všimnou i lidé, kteří nyní sbírají kontakty jako o život a vůbec nehledí na původ a kvalitu databáze. To není ta pravá cesta, už proto, že to dělá tolik lidí.

Další důvod je tak trochu karmický. Když si lidé všimnou, že to někdo dělá i čistě, třeba se inspirují. Pokud přesvědčím alespoň jednoho loosera, že i na internetu se musíte živit stejně poctivě jak v offline světě, přispěji tím ke zlepšení internetové scény. Ruku na srdce, Internet je každodenní součást našeho života.  Pokud si ji zaneřádíme, nemůže se nám dařit. Nebude se dařit celé společnosti.

POKUD JSTE STEJNÉHO NÁZORU A MÁTE ZÁJEM O ČISTÝ MARKETING>>>Přidejte se na novou stránku na Facebooku  „Online Síť na Zákazníky“ Stránka pro všechny, kteří chtějí čistší internet a reklamu bez reklam, výdajů a obtěžování. Jste pro???

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*