+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
mason-jones-39738

Jak nedělat reklamu na Facebooku – příklad BMW

Dnes již asi nikdo nepochybuje o tom, že každá firma by měla přemýšlet o reklamě na Fejsbůku. Jenže jak to správně uchopit? To je otázka, kterou řeší malé i velké firmy a člověk by řekl, že ty větší firmy s pořádným rozpočtem to uchopí lépe, bohužel se tak neděje. Zde je malý příklad, jak dělá placenou reklamu BMW.

Jak rozdělit prezentaci na Facebooku

Reklama na Facebooku má několik podob. Je potřeba se zvlášť zaměřit na každou z nich a na základě toho pak sestavíte kompletní strategii.

  • Vytváření obsahu.
  • Placená reklama (a práce s daty).
  • Zákaznická podpora (a řešení komentářů).

Jako malá firma máte největší šanci uspět u vytváření osobitého vlastního obsahu a dobré zákaznické podpory. Velké firmy pak mají budgety i na to, zkoušet všechny typy reklamních kampaní, které dnes Facebook nabízí (a že jich není málo). Čas od času ale i velká firma dělá přešlapy na kterých si můžeme ukázat, že ne vždy je dobré kopírovat strategie velkých a úspěšných firem.

Automobilka BMW a její zákaznická podpora na propadnutí

Před časem jsem narazil na reklamu na BMW, ihned mě zarazilo, jak špatně řeší Facebookové komentáře. To se občas stane, takže jsem to neřešil. Po několika týdnech se však stejná reklama, se stále stejně špatně řešenou zákaznickou podporou, ukázala znovu. Tak jsem se rozhodl to sem otisknout, ať víte jak to nedělat.

Základem je tato reklama

bmw 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Už s ohledem na obsah sdělení se dalo očekávat, že pod reklamou vznikne řada velmi peprných komentářů. To se v zápětí potvrzuje…..

koment 1

 

 

 

 

 

 

 

 

V zásadě je vidět, že BMW je připravena reagovat s klidem. Když se však začtete do firemních odpovědí na komentáře pozorněji, zjistíte nemilou, ošklivou věc.

bmw2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Firma BMW připravila pro všechny stejnou odpověď

bmw3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a šup znovu…

bmw4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bohužel, drtivá většina odpovědí je pouze překopírované sdělení.

Co tím BMW sděluje zákazníkům?

Představte si, že přijdete do obchodu, kde na všechny zákazníky bude prodavač mluvit úplně stejně. Nebo obchodníka, který vás k nákupu bude přesvědčovat pomocí naučených frází, které bude opakovat stále dokola. To všichni milujete, že?

A komunikace stylem ctrl+c -> ctrl+v je něco podobného. Ba dokonce je ještě mnohem horší, protože veřejně ukazujete něco ve stylu “zákazník je mi u zadnice, nemám zájem mu cokoliv vysvětlovat”. Pokud si nastavíte robota v call centru, nebo v aplikaci Mesenger, je to trochu něco jiného, tam vám automatické předovlby pomáhají odbavit konkrétní případy. Pokud ale to stejné uděláte v komentářích = při akvizici zákazníků, rozhodně to nedopadne dobře.

Vždy je dobré myslet na to, že komentář nepíšete jen pro člověka, kterému odpovídáte, ale i pro ostatní fanoušky, pro které je často vaše odpověď mnohem důležitější. Tak na ně nezapomínejte.

——————————————————————————————-

Chcete-li se o internetovém marketingu dozvědět ještě něco více, můžete vyzkoušet třeba mou on-line akademii.

 

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*