+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
online chat zákaznická podpora

Jak na webu prodat 5 X více

1.4 2014 4 Komentáře

Zjistil jsem, že díky snadné změně na webu, lze prodávat až 5X více. Nevidím žádný důvod, proč by to nemělo fungovat i na vašem webu. K tomu eBook a velmi zajímavé video pro ty, které téma prodeje na internetu zajímá.

Hned na úvod článku musím říct, že tento článek není spásonosný. Pokud teď máte web bez návštěvníků, tento článek vám bohužel nepomůže. Stejně tak pokud máte web, který uživatele mate, nebo nenese žádnou přidanou hodnotu, nepomůže vám tahle jednoduchá a statistikou ověřená metoda.  Téma dnešního článku je totiž ZÁKAZNICKÁ PODPORA – neboli online chat

Jak zvýšit prodeje díky zákaznické podpoře a online chatu

Malé magické okénko, které na vás vyskočí, když přijdete na web, se zdá jako malá nevýznamná záležitost, které pro prodejce nemá velký vliv. Stejně tak smýšlí i mnoho blogerů a affiliate partnerů, ale ukazuje se, že opak je pravdou. Navíc má online chat řadu výhod, díky kterým můžete efektivněji pracovat na SEO optimalizaci a také výrazně vylepšit cestu zákazníka.

V první řadě jde o přímou komunikaci se zákazníkem, který tak může řešit své potřeby ihned, bez zdlouhavého vyhledávání. Pokud navíc váš návštěvník vidí, že jste online a jevíte o něj zájem (online chat jeví zájem, oslovuje automatizovaně) výrazně zvýšíte důvěru ve vaše webové stránky a to pozitivně ovlivňuje nákupní chování.

OZ_728x90

Co zjistíte a získáte, když správně nastavíte online chat?

  • Zda máte v pořádku cestu zákazníka. Najdete místa v objednávkovém procesu, kde se uživatel zadrhne a můžete zjistit proč.
  • Zjistíte dotazy, které si budete zapisovat a třídit podle témat. V momentě kdy nasbíráte dostatek dat, můžete sepsat FAQ. Ještě lepšího výkonu dosáhnete, pokud na nejčastější dotazy napíšete sérii článků.
  • SEO optimalizace díky online chatu probíhá právě díky výše zmíněnému bodu. Vypisováním hlavních dotazů můžete najít zajímavá klíčová slova a vyhledávací fráze, na které můžete začít cílit nebo o nich psát články a tím zvýšit autoritu webu na dané téma.
  • Dáte neodolatelné nabídky! Díky možnosti nastavení triggerů (automatických zpráv) můžete velmi snadno a efektivně získávat emaily nebo dát slevu pro váhající zákazníky. Například pokud uživatel stráví na konkrétní stránce produktu delší čas než X, přijde mu přes online chat vzkaz s doplňující informací o garanci, dopravě nebo ho můžete pozvat na nějakou stránku, kde uživatel získá třeba slevu za zadání emailu. Výhoda je v tom, že slevu dáváte jen těm, kteří s nákupem váhají J. Stejně tak můžete rozdávat dárky, není nic lepšího než přes online chat upozornit na možnost získání ebooku, návodu nebo čehokoliv co se hodí zrovna pro vaše podnikání a tím získáte důležitý kontakt.

Co dalšího online zákaznická podpora zlepšuje?

  1. Míra okamžitého opuštění! Uživatelé, kteří mají možnost komunikovat přes zákaznickou podporu a na webu je „někdo“ přivítá, zůstávají déle a míra okamžitého opuštění se snižuje.
  2. Počet stránek na návštěvu. V situaci, kdy s vámi zákazník komunikuje je stále na webu a čeká na vaše odpovědi. Mezitím stále brouzdá na vašich stránkách a může ho zaujmout další zajímavá nabídka.
  3. Délka trvání návštěvy se u návštěvníků, kteří s vámi komunikují, významně prodlužuje. Může se jednat o více než zdesetinásobení délky trvání návštěvy. Pokud si u online chatu nastavíte vlastní vzhled a automatické oslovování a komunikaci se zákazníky, věřte, že se tak opravdu stane.
  4. Snadné měření konverzí na webu (s a bez podpory)

Toto je samozřejmě jen zlomek možností a jistě už vás napadá spoustu triků, jak můžete online chat využít i vy. Právě teď je tedy vhodná doba nabídnout vám video – jak ovlivňuje nákupní chování zákaznická podpora. Všechno můžete totiž sledovat v Google Analytics. Získáte také odkaz na ebook – „Jak zvýšit počet objednávek pomocí online podpory“.

Proč mít zákaznickou podporu i na affiliate webu či blogu?

Jestliže nějakému webu věnujete pozornost, je potřeba získávat co největší počet zákazníků. Jako affil partner nemám příliš mnoho konverzí, ale většinou mám velmi vysoký konverzní poměr, v některých kampaních jsem měl konverzní poměr dokonce nejlepší. Mezi konverzním poměrem a mírou důvěry, kterou obdržíte od zákazníka je přímá úměra. Online chat prokazatelně zvyšuje důvěru ve vaše webové stránky. Vidím zde tedy velký prostor pro získání pomyslných bodíků u svých návštěvníků.

Jak začít s online podporou a vybrat poskytovatele?

V současnosti je zřejmě nejpoužívanějším poskytovatelem zákaznické podpory Zopim.com, který má jedinou nevýhodu, totiž to, že nemá českou podporu. Pro někoho to tedy může být problém.

Nyní mu v Čechách i na zahraničních trzích začal konkurovat nadějný projekt z dílny brněnských IT programátorů, který nese název Smartsupp. Smartsupp.cz si můžete vyzkoušet v plné verzi! Všechny možnosti na měsíc zdarma, kde najdete účinné CTA prvky a určitě stojí za vyzkoušení.

Vzhledem k velmi podobné cenové politice vidím hlavní konkurenční výhodu v českém uživatelském prostředí. V projektu je ochotná zákaznická podpora, která sice má moravský přízvuk, ale dorozumíte se naprosto bez obtíží. Právě od nich získáte zmíněný ebook.

Na závěr zbývá jen dodat, že zákaznická podpora se neobejde bez reálného člověka na konci drátu a ta osoba by měla dodržovat nějaký etický kodex komunikace s klientem i když se třeba zrovna špatně vyspí a venku prší.

 Za přibližně měsíc co mám chat na webu, jsem zjistil zajímavé informace o tom, co nejčastěji trápí návštěvníky webu (opravdu trápí, né vstupní KW) na základě toho můžu upravit strategii a celý koncept webu. Určitě se tedy brzy dočkáte dalších změn. A co vy?! Myslíte, že pro Váš projekt má zákaznická podpora smysl, nebo je to pro vás support pouze práce navíc??

OZ_728x90

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Komentáře

  • Ahoj Same, spíše jsem to nechtěl, ale asi i tento chat budu řešit. Je potřeba být online stále? A nebo to lze i řešit jiným způsobem?

    • Ahoj,
      pokud nejsi online, zpráva ti může být zaslána na email a můžeš odpovědět. Samozřejmě s placeným balíčkem je možností více, můžeš si nastavit triggery jak pro offline tak pro online režim.

      Zrovna u tebe si to umím představit jako cenný nástroj pro akvizici. Třeba pokud chceš někoho získat jako finanční poradce, tak pokud projevíš zájem jako první (v přehledech vidíš na jaké stránce uživatel je), tak můžeš najít řešení a domluvit si schůzku online, během chvilky.
      U affilu zase hodně cílíš na konečné zákazníky, kteří hledají informace například o kurzu, či o autorovi a ty můžeš začít diskuzi a nenápadně je posunout k nákupu. V momentě, kdy máš za 1 konverzi zajímavou provizi, tak se to vyplatí testovat.

    • Dobrý den,

      určitě nemusíte být online pořád. Jak psal pan Hornek, když nejste online zprávy jsou Vám automaticky zaslány na e-mail, takže nepřijdete o žádnou konverzaci.

      Pokud byste měl jakékoliv dotazy, neváhejte se zeptat u nás na webu smartsupp.cz.

  • Dobrý den, pokud je řeč o triggerech (automatických zprávách), v online chatu http://www.limetalk.com je nabízíme jako základní funkci, za velmi příznivou cenu.

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*