Období o kterém nerad mluvím. Jak se mám teď už asi všichni víte. Jsem affiliate partner u velkých kampaní, kde se dobře daří skoro každému. Ale co jsem dělal před tím?? K této práci jsem se dostal náhodou. Původně jsem totiž chtěl na internetu rozjet velký komunitní eshop. Je to období o kterém nerad mluvím, nebyl to zrovna úspěch. A jak víme, neúspěch neprodává.
Dá se říci, že moje současná práce affiliate marketéra je vlastně ZNOUZE CTNOST. Na internetu jsem začínal v Březnu 2012 a vůbec nic jsem o online světě nevěděl. Prostě už mě práce v korporaci hrozně štvala, tak jsem šel na internet. Řekl bych, že jsem postupoval docela dobře, až na to, že jsem začal kopírovat trendy ostatních a tak jsem se i já rozhodl otevřít eshop. Nakupovat online je přeci trendy a otevřít si eshop…..na tom přece nic není.
Jenže, nebyl bych to já, kdybych to nedělal přeci jenom jinak! Povahou jsem Vizionář a tak jsem se rozhodl jít cestou budoucnosti a otevřít si komunitní eshop. Co to je komunitní eshop??
No právě, žádný takový na trhu není. Cílem komunitního podnikání je, aby komunita lidí sama tvořila obsah (jako třeba obsah na Facebooku), ale navíc za to měla odměnu. Komunita šíří informace o produktech a službě, aktivně je využívá a za to jí přísluší část zisku. Takže u mého projektu eshopu bylo cílem spojit lidi, kteří chtějí něco tvořit, vyrábět, psát, prodávat a poskytnout jim online platformu, která by jim dala tyto možnosti. Prostě aby lidé dělali to, co je baví. Mimochodem – projekt se jmenuje Heroik – To Vás baví a běží dodnes. Vypadá to, že je zakonzervován jako odkaz minulosti. Každopádně, zde je 5 postřehů, které jsem si ze začátku online podnikání odnesl.
1. Syndrom velkého sousta
Je parádní když máte nápady. Dělat BIG projekt není nic jednoduchého. Když jsem začínal, tak jsem si neuvědomil, že internetová bublina už dávno praskla. Doby, kdy skoro vše „Online“ uspělo jsou dávno pryč a konkurence je dnes obrovská. I když vymyslíte něco zajímavého a nového, je velmi malá šance na úspěch. Paretovo pravidlo je ještě hodně shovívavé. Proto je lepší začít s něčím malým. Otevřete si například eshop s oblečením (s užším sortimentem, než jste počítali). Založte si blog, učte se, investujte do vzdělání. Když přežijete první rok, znamená to, že jste na dobré cestě.
2. Neznalost neomlouvá
Je něco jiného tušit jak se to dělá a vědět jak se to dělá. Bohužel tenhle rozdíl poznáte až v momentě, když jste v tom až po uši. Nemůžete dělat věci správně, když nevíte, jaké věci jsou správné. A kdo to ví, když jde poprvé do internetového podnikání?
3. Tvoje pravda
Úplně nejhorší věc, co můžete pro úspěch v podnikání udělat, je ptát se ostatních jak to máte udělat. Je to smutné, ale začínající podnikatel se nedočká pomoci, kterou potřebuje. Většinou narazíte na šedou podnikatelskou masu, ta ví jak se to dělá, ale vlastně se ničím neodlišuje od své konkurence. Takže když vám někdo radí, jak to udělat, je to většinou jenom jeho pravda. Vaše pravda, skutečná hodnota, čeká na objevení ve vás.
4. Prosím Vás, kolik to bude stát?
Online podnikání se s prodejem v kamenné prodejně trochu liší. Když prodáváte služby nebo zboží v reálném světě, investujete do věcí, které vidíte. Ale jak třeba vybrat správné Eshopové řešení?? Takže začátečník investuje do věcí, které nejsou tak potřeba, ale jsou vidět. Zaplatíte za grafiku, za hezké logo, za hezké samolepky na balíčky zboží, ale jak propracovaný software vám přivede návštěvníky a udělá z nich zákazníky, to řešíte až později.
5. Spoleh na spolek
Sestavit a udržet tým je to nejtěžší na celém podnikání. Dělat ONE MAN BUSINESS jde jenom do určité chvíle. Když překročíte určitou mez, musíte hodně práce převést na někoho jiného. Na to musíte mít nastavené procesy a mít tým lidí. Najít tým lidí, kteří jsou schopní a mají vnitřní motivaci, to je velká výzva. Peru se s tím dodnes.
Ačkoliv můj první projekt neuspěl, jsem rád za ten krok. Kdybych ho neudělal nemám dnes takovou báječnou práci. A až budu řešit, jak spustit eshop, investuji peníze do vzdělání a také zvolím řešení od profesionálů. Protože opravdu nejsem tak bohatý, abych si pořizoval levné věci.
Spusťte si online trénink jak udělat pořádný projekt, který nekrachne