Nedá mi to a po delší odmlce jsem se rozhodl zveřejnit jeden článek. Měl jsem dost napilno a stále mám, ale tahle osobní příhoda stojí za pozornost. Většina lidí „skuhrá“ že už Facebook není to co dřív. Tlačí se tam jen prodej, a podnikatelům Facebook snížil dosah stránek, tak už se jim tam nevyplatí být :((( až je mi do pláče.
Faktem je, že je nám stále lépe, než v dobách kdy Facebook nebyl (prodáte více, získáte více informací, kontaktů). Pokud si uživatel optimalizuje svůj profil, troufám si říct, že se mu budou zobrazovat prakticky jen věci, o které má zájem. Občas se objeví nějaká reklama, která se dá zablokovat a Mark Zuckerberg vám občas zkusí nabídnout nějaký příspěvek známého, známého vašeho známého, aby zkusil rozšířit vaše kruhy (podle algoritmu o co vlastně máte zájem – sleduje vás). Prostě paráda!!!
Kromě toho, že Facebook o nás občas něco vyžvaní tajným službám a našim zaměstnavatelům (trávu bych tam rozhodně neprodával), tak má taky ochranný faktor UV spotřebitel. Facebook je naše ochrana prověřená mnoha souboji, a tenhle příběh je právě o jedné nedobojované bitvě.
PŘÍBĚH DORTÍK ZAČÍNÁ
Před časem jsme chtěli oslavit pořádně narozeniny našeho Šimonka Ja přiznám se, jsme trošku megalomani. Takže Šimon měl tři narozeninové oslavičky. Doma, ve školce a u babičky. Ta největší se měla konat u babičky, takže jsme se zeptali Šimonka, co chce za dortíky. „S mikymauzem a spidemenem“ zněla odpověď. Tak jsme hledali dalšího cukráře, který by udělal ještě větší a lepší dort podle zadání. Přibližně něco takového
Zdroj: http://www.littlebcakes.com/mickey-mouse-cakes.html
Našli jsme super cukrářku (teda manželka našla), skvělé reference, fotky dortíků. Hezky zpracovaná FB stránka. Profík na první pohled.
Trochu to zkrátím……….
První dostal Šimonek cup cake dortíky se spidermanem. Prý byli na první pohled pěkné. Jak chutnali, to nevíme. Zbaštili je děti ve školce (Šimon říkal, že mu nechutnali, ale ten je vybíravý). Druhý měl být dort s Mickey Mousem. Velký jako dům a dražší než náš svatební dort.
Přišel pátek podvečer a já měl dort vyzvednout a dovést ho rovnou na oslavu. Bylo 30 stupňů, bouřka jako kráva a já jel přes půlku Prahy vyzvednout dort v čase, kdy není radno vyjíždět v Praze na silnici.
Dojel jsem na místo a převzal nic moc vypadající dort. Bylo 30 stupňů, dort zaplacený předem, pátek 5 hodin odpoledne. Protože jsem měl hlavu plnou online kampaně, ani jsem nepřemýšlel nad tím, kolik že vlastně dortík stál.
Převzal jsem ho s ujištěním, že je vše jedlé, kromě 3 špejlí co to drží pohromadě.
NEKONČÍ TO HAPPY ENDEM
Dojel jsem rozmrzelý domů, celý zmrzlý, protože jsem dort chladil klimatizací puštěnou naplno. Ohříval jsem se tím, že jsem si občas otevřel okno, ale jen trošku, protože pršelo.
Doma jsme dort bohužel rozkrojili……
Místo hlavy byla jakási plastová koule, z něčeho utržená. Místo špejlí tužky, marcipánové postavičky z plastu, tužky místo špejlí a náplň? Náplň byla to nejlepší – celá jedlá. Půlka dortu byla upatlaná z burizonů smíchaným s čímsi. Zbylá půlka byla upečená buchta, dole totálně spálená. Paní ji jednou rozkrojila a do toho napatlala tvaroh z cukrem jako jedinou náplň.
JE ČAS REKLAMOVAT ZBOŽÍ
Reklamace bohužel neproběhla tak, jak měla.
Paní nejdřív napsala přes sms, že peníze vrátí. Po chvíli zkusila jít na půlku. Pak přestala komunikovat úplně. Po dvou dnech jsem se rozhodl dát nafocené dílo na Facebook i s pěkným příspěvkem a odkazem na FB stránku.
Příspěvek jsem moc nesledoval a za dva dny začali chodit hrozné zprávy, že na mě přijde žaloba, za porušení ochrany soukromí atd. Podivil jsem se a podíval se na FB co se stalo.
No, bylo jasno. Facebook zafungoval jako skvělá ochrana spotřebitele. 2 688 sdílení a komentáře od cukrářů z Francie, USA a dalších zemí mě docela překvapili.
Paní slíbila nápravu a vrácení půlky peněz. Chtěl jsem příspěvek smazat, ale jen jsem ho skryl, protože mi něco říkalo, že to ještě není vyřešené. Před pár týdny jsem se zeptal manželky, ji přišla slíbená půlka peněz zpět. Prý ne.
To až tak neřeším, ale jsem rád, že Facebook zafungoval, lidé sdíleli a paní Ester Sugar, musela upravit svůj koncept podnikání. Smazala si FB stránku a asi pochopila, že k podnikání ji nepomohou PR články plné kradených fotek poctivých cukrářů, na které nás nalákala: http://dailystyle.cz/sugar-ester-aneb-lakadlo-pro-milovniky-sladkosti/
Až budete mít někdy podobný problém, a někdo nebude odpovídat na volání a emaily při reklamaci, vzpomeňte si na Marka Zuckerberga, který je lepší než Santa Klaus a tyto nepříjemnosti často řeší na počkání.
Šimonek měl i tak krásnou oslavičku a příště na ní pozveme i Marka, že nám takhle dobře slouží. Tak můžete tuhle pohádku (možná noční můru) sdílet na Facebooku, nebo mi v komentářích na webu nadávat, že nemáme dávat dětem sladkosti.
No naštěstí máme na Zlínsku šikovnou paní a s tímhle jsem se teda nepotkal :). Za 4 x menší peníze, moc chutné a krásně to vypadalo :).